Vraag over verdiensten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:41

Cinnepin schreef:
Let je wel op met de belastingdienst? Niemand die daar aan denkt?

Een kind die een paar euro verdient met stal uitmesten?Vroeger had je een heitje voor een karweitje,dat waren padvinders die gingen overal vragen of ze een klusje mochten doen. Als de belasting zich daar druk over moet gaan maken?

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Re: Vraag over verdiensten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:52

Ik zou je inhuren! Vind zo'n strippenkaart voor vaste stallen een leuk idee. 1.5 a 2 euro per keer zou voor mij werken voor vast. Voor losse stallen een keer sporadisch zou ik meer vragen omdat je dat los moet inplannen. Zeg 3 a 4 euro?

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Vraag over verdiensten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:06

kind? Volgens profiel is ze 18.

En ze zal waarschijnlijk geen belasting hoeven afstaan, maar het is wel belangrijk dat ze het weten...al iemand gaat praten is ze de sjaak...is gewoon een feit.

carmentjuuh

Berichten: 48
Geregistreerd: 16-11-16
Woonplaats: slootdorp

Re: Vraag over verdiensten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 19:13

Mijn profiel informatie staat fout ik ben 13

En wat bedoelen jullie met een strippenkaart?

Is er anders iemand die mij een beetje kan helpen via pb vind ik wat overzichtelijker

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:18

Strippenkaart: stel dat je bij iemand 2x per week de stal doet en dat je dat op een aparte kaart bijhoudt. Dan schrijf je op welke dagen je de stal hebt gedaan en dan na 10x bv vragen of ze willen betalen ipv na elke keer.

carmentjuuh

Berichten: 48
Geregistreerd: 16-11-16
Woonplaats: slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 19:19

zefiros schreef:
Strippenkaart: stel dat je bij iemand 2x per week de stal doet op een aparte kaart. Dan kan je bijhouden welke dagen je de stal hebt gedaan en dan na 10x bv vragen of ze willen betalen ipv na elke keer.


Oh zo
Ja dat is wel handig alleen ik heb geeen flauw idee hoe je dat maakt

janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:19

Ik bedoel met strippenkaart dit, dat je maakt gewoon met word of excel.
Afbeelding


Je verkoopt dan aan een klant een strippenkaart voor 10 euro voor 10x.
Dan krijg je meteen 10 euro en kan je per keer afstrepen, tot de kaart vol is. Of je vult de datum in dat je gemest heb.
Dan hoef je maar 1x af te rekenen en hoef je niet steeds op je geld te wachten.

Praktischer en sneller.
Laatst bijgewerkt door janouk op 30-09-18 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Re: Vraag over verdiensten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:20

Jaa zoiets!

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:21

Voor 1 euro per keer zou ik je ook inhuren. Vind die euro ook meer dan zat. Dan heb je al 4 euro per week, 16 euro per maand voor 1 paard.
Voor 2 paarden al 32 dus mooi meegenomen toch. En wat drollen scheppen heb je al gauw gedaan.
Ik zou het meer doen omdat ik het een tof idee vind en je dan graag help aan een zakcentje.

Je kunt de eigenaar ook nog de keus geven om voor 2 euro 1x per week de gehele stal te doen bovenop de 4x drollen scheppen.
Dan zijn alweer 8 euro bovenop die 16.
Succes met dit leuke idee!
En laat ze gewoon voor de maand vooruit betalen ipv dat gedoe met een strippenkaart.

carmentjuuh

Berichten: 48
Geregistreerd: 16-11-16
Woonplaats: slootdorp

Re: Vraag over verdiensten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 19:30

Dankjullie wel

Ik wil wel alleen mesten op
Maandag woensdag en vrijdag

Daarom is er iemand die mij wilt helpen via pb hoe ik het een beetje in elkaar kan flansen

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Vraag over verdiensten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:55

En wat als je niet kan.
Vaak gaan mensen er dan toch op rekenen dat je het op die dagen wel doet.

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Vraag over verdiensten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:00

Ach wat leuk initiatief! Ik zou je inhuren.

Mensen doemdenken is ook weer iets.

Ik zou een strippenkaart verkopen inderdaad en vooruit laten betalen. Dan heb je nooit gezeur om geld. Ja mensen rekenen op je dat wel. Misschien een groepsapp aanmaken met al je klanten erin. En daar kunnen mensen aangegeven wanneer ze hun stal gedaan willen hebben. En jij kan dan ook een keer afzeggen en een alternatief geven dag eerder of later.

carmentjuuh

Berichten: 48
Geregistreerd: 16-11-16
Woonplaats: slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 20:52

Mando schreef:
En wat als je niet kan.
Vaak gaan mensen er dan toch op rekenen dat je het op die dagen wel doet.


Ik hou altijd contact met de klant dus als ik een keer niet kan gaat die prijs van de volgende maand af

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:00

carmentjuuh schreef:
Hey

Ik wil graag bij ons op stal een baantje

Stallen uitmesten bvb

Alleen bij ons op stal is alles dod het zelf

Dus had ik een idee

Dat ik een briefjd ophang en dan opschrijf
Van

Wilt u dat ik u stal uitmest
Om de dag het vieze uit u stal
En 1x per week helemaal schoon
Voor €?? Per maand per stal doe ik dat voor u

Nu is dus de vraag hoeveel ik er voor kan vragen

Dus ik mest maandag woensdag vrijdag en zondag dus 4x per week

Hoeveel kan ik er dan voor vragen per maand??


En

Hoeveel zal je ongeveer per maand verdienen als je helpt met klusjes op stal
Ik weet dat het erg verschilt maar zo ongeveer (dus niet mesten)

Mvg


Je bent plm 10 minuten met stal bezig, 40 minuten pw.
Max 5 euro pw, dus 20 euro pm, die soms 4 en soms 5x mesten is.
En dan wordt je erg goed betaald.

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:03

Ik betaalde in het verleden een meisje om mijn stal te mesten. Betaalde €2,50 per keer. :)

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Vraag over verdiensten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:12

XxLMMxX schreef:
Oppassen dat mensen niet dagenlang hun troep laten verslonsen en jij t dan voor een euro mag rechttrekken. Doemdenken misschien. Maar die mensen zijn er.


Hier dacht ik ook aan. Dan mag je voor een habbekrats bv een zware potstal leegscheppen.

Verder is het een leuk idee. Ik zou je wel inhuren denk ik.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:14

Debbie00 schreef:
XxLMMxX schreef:
Oppassen dat mensen niet dagenlang hun troep laten verslonsen en jij t dan voor een euro mag rechttrekken. Doemdenken misschien. Maar die mensen zijn er.


Hier dacht ik ook aan. Dan mag je voor een habbekrats bv een zware potstal leegscheppen.

Verder is het een leuk idee. Ik zou je wel inhuren denk ik.


Ja, dat zou wel zuur zijn.
Dan zou ik voor die gevallen een uurprijs van 5 euro nemen.

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Vraag over verdiensten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:17

Of een bepaald bedrag voor hele stal leeghalen en een ander bedrag voor opstrooien of alleen mest verwijderen. Ik ben meestal een goed half uur kwijt voor een hele stal leeghalen.

Dit doet me denken aan vroeger haha. Toe deed ik de auto van mijn moeder af en toe voor 5 gulden. Binnen en buitenkant.

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:20

Debbie00 schreef:
XxLMMxX schreef:
Oppassen dat mensen niet dagenlang hun troep laten verslonsen en jij t dan voor een euro mag rechttrekken. Doemdenken misschien. Maar die mensen zijn er.


Hier dacht ik ook aan. Dan mag je voor een habbekrats bv een zware potstal leegscheppen.

Verder is het een leuk idee. Ik zou je wel inhuren denk ik.


Ohja daar zou ik wel mee oppassen. Mijn stal gingen dagelijks de poepjes eruit, zo nodig op strooien en eens in de week werd die leeg gehaald (1,5-2 kruiwagens max).
Ook voor de dagelijkse dingen (dus slechts beetje poepie eruit halen en zo nodig op strooien) betaalde ik dan €2,50 voor. Voor een meisje van destijds 14 was dat een mooie verdienste.

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:22

Het klinkt heel goed, maar wat doe je als mensen je alleen op woensdag en zondag willen en zij de rest van de week niets aan de stal doen?

Dan heb je op woensdag een beste klus om alle drollen eruit te halen en op zondag heel veel werk om de drollen van drie-vier dagen eruit te halen en de box verder leeg te halen.

Hoe lang doe je over de drollen uit een box halen en hoe lang doe je over een box helemaal leeghalen. Daar zou ik eerst goed naar kijken en dat ook bij verschillende boxen opnemen. Het ene paard maakt veel meer een bende van zijn box dan het andere paard, dus daar moet je een gemiddelde in tijd in vinden. En het kan ook nog zijn dat een eigenaar sneller is dan jij, dus ook daar moet je naar kijken om een goed bedrag vast te stellen.

Ik vind het best een goed idee, maar ik zie nog wel wat probleempjes...

carmentjuuh

Berichten: 48
Geregistreerd: 16-11-16
Woonplaats: slootdorp

Re: Vraag over verdiensten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 16:40

Ja kijk als mensen express de stal vies laten ofzo maka ik de maand af en zeg ik van ik doe het niet meer want je laat de stak wel heel erg vies en slordig achter als ik niet mest

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:48

Goed zo! Het is goed om er over na te denken van te voren, zodat je zeker kan over komen als er iets niet naar je zin gaat!

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:53

carmentjuuh schreef:
Ja kijk als mensen express de stal vies laten ofzo maka ik de maand af en zeg ik van ik doe het niet meer want je laat de stak wel heel erg vies en slordig achter als ik niet mest

gewoon een vaste afname laten doen. Je kan de mensen 4 euro per week aanrekenen in ruil voor 4 keer die stal uit te mesten.
dan kunnen ze het geen dagen laten verslonzen en ben jij zekerder van je 'inkomen'. Voor die prijzen mag je trouwens mijn stal en weide ook komen doen hoor.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:56

Het wet minimum loon is ongeveer €4,50 per uur op jouw leeftijd. Nu heeft de paardensector natuurlijk geen CAO en ik geloof dat je dit werk zwart wil gaan doen? Dan kan je natuurlijk vragen/verdienen wat maar de afspraak is. Let op dat mensen deze bedragen niet naar je gaan overmaken, dan moet je je verdiensten wel gaan aangeven bij de belastingdienst. Heb wel een gehoord dat iemand oppaste bij iemand voor ook niet zo veel geld maar die heeft een naheffing ontvangen van duizenden euro's met een boete eroverheen. Die bedragen kan je niet tegenaan uitmesten om dat weer terug te verdienen :+

Gewoon in loondienst bij een stal geen idee? Ben je ook nog eens verzekerd als je een ongeval hebt op stal, bouw je pensioen op (wat helemaal niet raar is op je 18de om daar mee te beginnen) en mocht je ziek worden krijg je ook nog betaald, even afhankelijk van je contract.

De manier waarop je dit wil aanpakken kan goed gaan hoor, maar pas als je problemen krijg met betalingen of je wordt ziek of wat dan ook dan merk je pas hoe fijn het is om gewoon 'wit' te werken :j