Westfalia Jupiter 1999 opknappen - ervaringen gevraagd!

Moderators: Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Belenik

Westfalia Jupiter 1999 opknappen - ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 14:42

Hallo allemaal

Nadat ik ontdekte dat mijn paard heel erg gevoelig is aan geluiden, schokken etc. op de trailer, ben ik gaan zoeken naar de meest comfortabele oplossing voor hem. Aangezien het budget niet oneindig groot is, ben ik op zoek gegaan naar een oude Westfalia trailer. Ik heb de mogelijkheid om zelf een deel van de trailer te verniewen, aangezien mijn vader nogal een handige harry is.

Na enkele zeer teleurstellende bezoeken (mensen vragen nog onwijs veel geld voor een Westfalia in zeer slechte staat), heb ik een Westfalia Jupiter uit 1999 aangeschaft voor een heeeeel fijne prijs. Binnenin nog heel netjes en mét zadelkamer. Ik ben er alvast helemaal blij mee!

Aangezien zijn leeftijd, zijn er ook enkele dingen niet meer zo goed in orde. Enkele polyesterwerken dringen zich op en het hout van de achterklep is ook niet goed meer. De bodem is nog wel gekeurd, maar wordt ook voor de zekerheid vernieuwd.

Mijn grootste zorg echter, is het ijzeren geraamte dat achteraan de vorm van de kap goed houdt. Dat is jammer genoeg volledig geroest en origineel uiteraard niet meer te verkrijgen. Hierdoor is de stevigheid van de kap achteraan niet meer helemaal in orde.

Heeft er hier iemand ervaring met het repareren van dat onderdeel? Laat ik dit onderdeel namaken, of voorzie ik een andere constructie? Kan een professional sowieso altijd de vorm van het polyester terug in orde maken?

Voor- en na foto's van anderen die het ons voordeden zijn ook heeeel erg welkom!!

Alvast bedankt!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:48

Leg eens contact met Zuidzijde trailers. Goede service, zelfs als ze je niet kunnen helpen (onderdelen voor een Saturnus :D ) Ze heet Gap op Bokt, maar ik kom d'r helaas nog maar weinig tegen.

Daarnaast zou ik eens heel goed zoeken op Duits-talige handelaren. Er ligt in Duitsland een hoop spul op heel veel zolders. Moet je het wel kunnen vinden.....

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Belenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 20:04

ikke schreef:
Leg eens contact met Zuidzijde trailers. Goede service, zelfs als ze je niet kunnen helpen (onderdelen voor een Saturnus :D ) Ze heet Gap op Bokt, maar ik kom d'r helaas nog maar weinig tegen.

Daarnaast zou ik eens heel goed zoeken op Duits-talige handelaren. Er ligt in Duitsland een hoop spul op heel veel zolders. Moet je het wel kunnen vinden.....

Bedankt, dat doe ik alvast!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie