Ik heb hier al heel lang niks geplaatst maar nu heb ik toch echt jullie hulp nodig. Ik zit namelijk met het volgende..
Ik zorg al een half jaar voor een pony die zwaar verwaarloosd was (hier heb ik foto's van). De eigenaar loopt nu 6 maanden achter met het betalen van de stalling en de pony staat al 3 weken met ontstoken ogen en is ook nog nooit ge ent. Ik heb dit al vaak aangegeven ook aan de dierenarts maar omdat ik niet de eigenaar ben en dus ook het paspoort niet bezit kunnen ze mij niet helpen.

Ik ben nu bezig met het afbetalen van de stallingskosten. Omdat ik van de eigenaar van de stal het erf anders niet mag verlaten met de pony. Dat vind ik zacht gezegd naar omdat ik lessen volg op een andere stal buiten de stad. Ik haal ook al 6 maanden hooi en stro en er word beloofd dat ik deze kosten terug krijg maar ik heb nog niks ontvangen. Onze stal is een doe het zelf stal dus als ik niet meer zou komen zal het snel weer bergafwaarts met pony lief gaan.
Vanmorgen heb ik met de eigenaar gesproken en zei vond het goed als ik het paspoort ophaalden voor de entingen en het inschrijven op mijn naam bij de dierenarts (ook voor het scannen van de ogen op de kliniek om te kijken of er blijvende schade is). Nu ben ik naar haar huis gefietst maar ze heeft ruzie met haar echtgenoot (mijn oom). Nu is ze dus vanmiddag langs huis geweest om het paspoort te halen omdat ze bang is dat ik haar pony 'steel'. Als ik haar confronteer met dit alles zegt ze dat ik maar camille thee moet gaan halen. Maar het lijkt mij geen goed idee om er nog iets mee te doen tot er een dierenarts komt kijken want er komt letterlijk pus uit haar ogen en het voor mijn gevoel alleen maar meer kan gaan irriteren als ik er zelf mee aan de haal ga. Want ik ben ten slotte geen dierenarts.
Ik had ooit ergens gelezen (geen idee of dat op bokt was) dat als je een half jaar aantoonbaar voor een paard zorgt (dus ook stalling betaald) je wetterlijk aansprakelijk bent en dus de eigenaar???
Mijn vraag aan jullie, klopt dit??
edit: Ze heeft de sleutel van het hek aan mij gegeven met de woorden dat het nu ook mijn pony was. Ze staat in het paspoort niet als eigenaar vermeld. verder weet ik ook dat het paspoort geen eigendomsbewijs is.