Het enige ding is: ik twijfel enorm wat mij het beste lijkt. Om even te verduidelijken, op dit moment heb ik nog niets: geen BE rijbewijs, geen trekauto, geen trailer. Ik zal dus niet van vandaag op morgen met een combinatie de weg op kunnen.

Daarom dat mijn tweede gedachte uitging naar een B-paardenvrachtwagen. Dan kan ik voor het dagelijkse heen-en-weer gerij een kleine, goedkope auto houden. Moet ik niet eerst nog een rijbewijs gaan halen, en ok, ze zijn een pak duurder in aankoop (maar een goede trekauto+trailer is ook geen habbekrats).
Maar goed, mijn kennis over hoe en wat stopt al redelijk snel. Ik heb er geen idee van hoeveel zo een klein paardenvrachtwagentje eens ik het heb zou kosten. Als het echt zoveel voordeliger is als ik mezelf heb aangepraat, dan zouden er toch veel meer van die dingen rondrijden?
Ik zoek dus wat inzichten van mensen die er wel meer verstand van hebben dan ik. Waar moet ik rekening mee houden, welke keuze hebben jullie gemaakt en waarom?
Nog even in het kort voor de duidelijkheid:
- Het gaat om het vervoer van 1 paard.
- Het is echt een me, myself and I-dingetje. Geen gedeeld gebruik van een eventuele trekauto en dus geen gedeelde kosten, geen familie of vrienden met een trekauto die ik kan lenen,...
- Hoe vaak ik op pad zou gaan, kan ik moeilijk inschatten. Nu ga ik zeer weinig weg, maar de oorzaak daarvan is dus juist dat ik niet telkens iemand aan zijn mouw wil trekken. Ik verwacht wel redelijk vaak gebruik te maken van de trailer/vrachtwagentje (praktisch op wekelijkse basis wel, misschien in de winter iets minder).