Paard gekocht, meteen meenemen na keuring of nog even laten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoolgangster

Berichten: 9652
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:26

kim_1990 schreef:
Ik als verkoper zijnde zou het paard direct wegbrengen na de keuring.
Ik maak altijd afspraken met kopers dat als het paard na de keuring goed bevonden is, dat het paard dan ook echt verkocht is en dus ook na de keuring direct betaald dient te worden.
Ik wil namelijk als verkoper zijnde niet het paard bij mij hebben lopen met de kans dat hij nog iets kan mankeren op de wei of op de trailer door bijvoorbeeld een trap van een ander.
Het paard is bij mij onder voorbehoud van een keuring verkocht wat dus inhoud dat als de keuring goed is, het paard officieel niet meer van mij is en ik niet meer verantwoordelijk ben voor schade aan of door het paard gemaakt.

Als koper zijnde zou ik dat risico ook niet willen lopen als ik weet dat het paard het niet naar zijn zin heeft op de oude plek...dan zou ik het paard gewoon ophalen en eventueel de eerste zorg aan een vertrouwd persoon overlaten.


Precies... het is een bekende van me overkomen dat een paard waar zij belangstelling voor had en bijna gekocht en betaald had, alsnog ongeneeslijk kreupel getrapt werd in de weide van de verkoper. Dat is al triest genoeg, maar stel je voor dat dat paard al betaald zou zijn geweest...

Charmaine
Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Paard gekocht, meteen meenemen na keuring of nog even laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:36

Reden waarom ik mijn zoektocht even gestaakt heb. Ga over een weekje voor 2 weken op vakantie. Ik voel me bij beide opties niet prettig en dus kijk ik bewust niet.