Meerdaagse wedstrijden, wat is wijsheid?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:45

Tekoop mooie en zeer complete Mobilvetta 195L Camper
€ 21.750,00
http://link.marktplaats.nl/m1311335204? ... ialbuttons

Deze heeft douche en wc en mag 2000kg trekken. Dan kan je je 2 paards houden voor normaal gebruik en deze meepakken op wedstrijd en voor vakantie enz.

Is niet goedkoop. Maar een echt goedkope optie is er denk ik ook niet.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 16:46

Ik weet dat er verschillende types zijn maar volgens mij heb je in België niet de optie om een B rijbewijs te laten omkeuren naar een C rijbewijs als particulier.
Inschrijven als mobilhome zitten veel regels aan en is in praktijk erg lastig en dan blijft het feit dat die vrachtwagens van het iets oudere type je helemaal arm maken aan benzine/diesel

mvdende: Leuk ding maar echt te ver boven budget :o

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:47

MelissaV schreef:
Ik weet dat er verschillende types zijn maar volgens mij heb je in België niet de optie om een B rijbewijs te laten omkeuren naar een C rijbewijs als particulier.
Inschrijven als mobilhome zitten veel regels aan en is in praktijk erg lastig en dan blijft het feit dat die vrachtwagens van het iets oudere type je helemaal arm maken aan benzine/diesel

mvdende: Leuk ding maar echt te ver boven budget :o

Wij hebben het nagevraagd (ik ben ook Belg btw) en die optie is er dus wel mits het voertuig voldoet. :)

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Meerdaagse wedstrijden, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 16:50

Ayasha: om hem om te zetten naar C of als camper?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:54

MelissaV schreef:
Ayasha: om hem om te zetten naar C of als camper?

Beide kan. Is wel een administratie natuurlijk. En even bellen naar een dealer van het merk voor de zekerheid is ook slim! Zij weten bij welke modellen het kan. :)

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Meerdaagse wedstrijden, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:57

Optie 5: stal huren voor je paard en zelf in een B&B om de hoek gaan slapen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Meerdaagse wedstrijden, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:58

Dat is ook geen goedkoop grapje.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 16:59

Hilli schreef:
Optie 5: stal huren voor je paard en zelf in een B&B om de hoek gaan slapen.

Stal hebben we sowieso beschikbaar op het terrein, B&B zitten altijd vol rond deze tijden + je betaald de hoofdprijs in het hoogseizoen, en dan zit je overdag op wedstrijd en heb je niks van extra kleren + materiaal bij, en dat is niet erg handig als je zoals ik regelmatig dingen vergeet :+

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:00

Ayasha schreef:
Dat is ook geen goedkoop grapje.

Luxe kost nou eenmaal geld.

Goedkoper: investeren in een handdouche en toch in een tentje naast je paddock slapen (of in de auto).

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 17:02

Ayasha schreef:
MelissaV schreef:
Ayasha: om hem om te zetten naar C of als camper?

Beide kan. Is wel een administratie natuurlijk. En even bellen naar een dealer van het merk voor de zekerheid is ook slim! Zij weten bij welke modellen het kan. :)

Bedankt voor de info, hou het in mijn achterhoofd maar een C vrachtwagen is nog steeds mijn laatste optie :+

Hilli: luxe kost geld dat klopt, maar als ik in een B&B moet slapen iedere keer kan ik net zo goed een camper/caravan aanschaffen, dan ben ik op termijn even duur uit.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Meerdaagse wedstrijden, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:13

Optie zes: bedbodem passend maken om op de voor- en achterstang in de trailer te hangen, aangenomen dat je met één paard op cursus gaat en dus één helft over hebt voor je zooi, en gewoon in je trailer slapen. Gaat prima. Je kunt trouwens ook gewoon op de bodem gaan liggen, maar als je liever iets lekkerder wilt liggen doe je het op deze manier. Douchen kan altijd wel ergens, desnoods kijk je even of er een sportschool in de buurt is oid.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:14

Als je telkens max 1 paard of 2 pony's moet vervoeren, dan kom je er echt wel met een goed B-vrachtwagentje. Ok ze zijn niet goedkoop in aanschaf maar een mobilhome is dat ook niet. En elke keer 2x op en af moeten rijden is denk ik ook verre van ideaal.
Ik zou je trekauto + trailer weg doen en een B-vrachtwagentje aanschaffen. Daar hang je indien nodig je caravan achter en klaar :) Je hebt dan de mogelijkheid om te koken en te douchen. Daarnaast is het ook heel handig om met je B vrachtwagentje naar de les of clinic te rijden.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 17:23

Izzy19 schreef:
Als je telkens max 1 paard of 2 pony's moet vervoeren, dan kom je er echt wel met een goed B-vrachtwagentje. Ok ze zijn niet goedkoop in aanschaf maar een mobilhome is dat ook niet. En elke keer 2x op en af moeten rijden is denk ik ook verre van ideaal.
Ik zou je trekauto + trailer weg doen en een B-vrachtwagentje aanschaffen. Daar hang je indien nodig je caravan achter en klaar :) Je hebt dan de mogelijkheid om te koken en te douchen. Daarnaast is het ook heel handig om met je B vrachtwagentje naar de les of clinic te rijden.

Maar een B vrachtwagentje heeft niet genoeg laadvermogen voor paard + spullen + hooi/stro wat mee moet op wedstrijd.. Om te gaan lessen inderdaad ideaal maar qua laadvermogen alles behalve om op wedstrijd te gaan

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:15

Hoe dat in België zit weet ik niet, maar hier in NEderland is dit msischien een optie: https://www.autowereld.nl/fiat/ducato/3 ... tails.html . Ik heb zelf ook een tijd een Fiat Ducato buscamper gehad en daar een tweepaardstrailer met twee paarden erin getrokken. Die van mij mocht 2000 kg. trekken, deze mag zelfs 2500 kg. trekken. Nu heeft deze geen trekhaak, maar even voor het idee. Niet al te groot, maar daardoor toch handiger in gebruik dan zo'n hele grote camper.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:29

Ik zou toch voor de optie camper en trailer kijken. Wij hebben een Volkswagen crafter die 3500 kg kan trekken, laten ombouwen tot camper.

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:48

Wat dacht je van een andere trekauto kopen (meer iets in de aard van een grote bestelwagen), deze een beetje ombouwen tot 'camper' (gewoon de basics) en dan iets van douchesysteem verzinnen?
Het is maar te zien hoeveel luxe je nodig hebt.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 18:57

Oliiviia schreef:
Wat dacht je van een andere trekauto kopen (meer iets in de aard van een grote bestelwagen), deze een beetje ombouwen tot 'camper' (gewoon de basics) en dan iets van douchesysteem verzinnen?
Het is maar te zien hoeveel luxe je nodig hebt.

Heb daar inderdaad ook voor gekeken voor een buscamper, maar buiten het feit dat het erg krap is in zo'n bus, zijn ze in aanschaf even duur als een camper ongeveer. Wel een voordeel dat ik met zo'n bus gewoon woon-werkverkeer zou kunnen doen, wat ik met een camper niet kan.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 18:59

Ipsilonka schreef:
Ik zou toch voor de optie camper en trailer kijken. Wij hebben een Volkswagen crafter die 3500 kg kan trekken, laten ombouwen tot camper.

Daar neig ik ook het meeste naar, mijn vader is alleen bang dat ik mijn spullen voor het paard niet in de camper kwijt kan en ook niet in de trailer (westernzadel etc). Maar ben aan het kijken om iets te verzinnen dat ik het desnoods gewoon langs mijn paard kan zetten zonder dat het tegen het tussenschot valt/schuift (is een ijzeren frame met zo'n plastieken flap tot net boven de grond)

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:03

MelissaV schreef:
Oliiviia schreef:
Wat dacht je van een andere trekauto kopen (meer iets in de aard van een grote bestelwagen), deze een beetje ombouwen tot 'camper' (gewoon de basics) en dan iets van douchesysteem verzinnen?
Het is maar te zien hoeveel luxe je nodig hebt.

Heb daar inderdaad ook voor gekeken voor een buscamper, maar buiten het feit dat het erg krap is in zo'n bus, zijn ze in aanschaf even duur als een camper ongeveer. Wel een voordeel dat ik met zo'n bus gewoon woon-werkverkeer zou kunnen doen, wat ik met een camper niet kan.


Vind je bv. een Renault master zo krap? Lijkt mij wel ruim genoeg voor een matras/bed en spullen.
Maarja zoals ik al zei, misschien zijn jouw verwachtingen net iets hoger dan dat :P

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 19:14

Citaat:
Wat dacht je van een andere trekauto kopen (meer iets in de aard van een grote bestelwagen), deze een beetje ombouwen tot 'camper' (gewoon de basics) en dan iets van douchesysteem verzinnen?
Het is maar te zien hoeveel luxe je nodig hebt.

Citaat:
Heb daar inderdaad ook voor gekeken voor een buscamper, maar buiten het feit dat het erg krap is in zo'n bus, zijn ze in aanschaf even duur als een camper ongeveer. Wel een voordeel dat ik met zo'n bus gewoon woon-werkverkeer zou kunnen doen, wat ik met een camper niet kan.


Vind je bv. een Renault master zo krap? Lijkt mij wel ruim genoeg voor een matras/bed en spullen.
Maarja zoals ik al zei, misschien zijn jouw verwachtingen net iets hoger dan dat :P[/quote]
Ja ik vind dat krap :+ Heb nu een caravan waar je in principe met 3 in kunt slapen (1x 1.40x2m en 1x 1mx2m) maar daar slaap ik altijd alleen in, heb 1x een groom mee gehad maar dat vond ik erg krap.
Heb ook wel veel spullen bij meestal: sowieso al kleren voor 5 dagen, gewone schoenen, laarzen voor te rijden, toiletspullen, eten en drinken voor 5 dagen, koelkastje is te klein in de caravan dus staat nog een losse koelbox op stroom op de grond, daarnaast nog een ventilator of kacheltje, koffiezetapparaat staat erin, magnetron is ingebouwd. Als ik dat allemaal in een bus moet duwen kom ik echt grondig plaats te kort vrees ik -O-

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Meerdaagse wedstrijden, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:28

Ik snap het helemaal :) ! Wij hebben naast het koelkastje van de caravan ook nog een apart bij. We zijn steeds met 3 volwassenen en dus voor meerdere dagen proviant bij. Nu hebben we in combinatie met de vrachtwagen geen plaatsgebrek maar wanneer we de andere opties doorlopen, die zonder C vrachtwagen, dan krab ik me toch ook achter de oren :?

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 20:35

Lukasje schreef:
Ik snap het helemaal :) ! Wij hebben naast het koelkastje van de caravan ook nog een apart bij. We zijn steeds met 3 volwassenen en dus voor meerdere dagen proviant bij. Nu hebben we in combinatie met de vrachtwagen geen plaatsgebrek maar wanneer we de andere opties doorlopen, die zonder C vrachtwagen, dan krab ik me toch ook achter de oren :?

Jup inderdaad, ik heb nu met mijn caravan + grote voortent genoeg plaats voor mijn spullen, gebruik dan de trailer als 'tackroom' en dan lukt het wel, maar dan zit de auto + trailer echt bomvol als ik heen rijdt en is het passen en meten om alles terug mee te krijgen.
Trailer gaan we nu toch opknappen dus ga kijken voor daar een zadelkamer in te maken.
Moest het het camperverhaal worden dan wil ik wel een camper met genoeg opbergruimte zowel binnen als buiten want anders krijg ik inderdaad niet alles mee -O-

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Re: Meerdaagse wedstrijden, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:39

En je trekauto inruilen voor een bus en daar voorzieningen in maken zodat je erin kan overnachten? Die bus hoeft dan niet eens zo heel groot te zijn (geen verlengde en verhoogde oid) om toch nog een leuk trekgewicht te hebben.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:41

Ik ben 6 dagen op kamp geweest met 2 paarden. Met mijn camper en 2 paardstrailer waar wel een zadelkamer in zit. Oja, ik had mijn eigen hooi mee (6 baaltjes) en voer mee. Alleen eten voor mij werd wel verzorgd daar en ik kan er inderdaad niet in douchen, dat is bij de meeste van onze wedstrijden wel geregeld.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 20:47

sakvis schreef:
En je trekauto inruilen voor een bus en daar voorzieningen in maken zodat je erin kan overnachten? Die bus hoeft dan niet eens zo heel groot te zijn (geen verlengde en verhoogde oid) om toch nog een leuk trekgewicht te hebben.

Heb daar hierboven ook al een berichtje over geplaatst, een bus is te klein om fatsoenlijk te overnachten voor mij.

Ipsilonka: mag ik vragen welk soort camper je hebt en wat het trekgewicht is van deze camper?