Prijs pistegebruik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 01:18

Onderschat niet het extra werk wat je ermee kunt hebben.
Regelen, extra spelen, etc.
Probeer het eerst een maand uit om te kijken of het werkt voor jullie.

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 01:23

Ik vind het allemaal erg goedkoop, 2 euro is toch niks? Je moet die bak ook vaker slepen neem ik aan, dat kost ook geld en tijd?

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 06:48

senna21 schreef:
Onderschat niet het extra werk wat je ermee kunt hebben.
Regelen, extra spelen, etc.
Probeer het eerst een maand uit om te kijken of het werkt voor jullie.


Dit zou ik ook doen. Er zijn altijd mensen die de poep van hun paard niet opruimen of longeren tot er echt een duidelijke diepe cirkel ontstaat enz.

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 06:57

Ik zou er eerlijk gezegd niks voor betalen :o Met name omdat de bak geen juiste maten heeft. Hier in de omgeving betaal je 5 euro voor een binnenbak. Buitenbak niks..

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 07:06

als ik geen andere bak in de buurt heb, betaal ik er echt wel voor. Er wordt haar toch naar gevraagd? Vandaar dat TS nu vraagt,hoeveel ze er voor kan rekenen.

De genoemde bedragen lijken me fair zo 2-5€

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 07:47

Een prijs hangt van meerdere dingen af.
Hoeveel andere bakken zijn er in de buurt en wat vragen zij aan bakhuur.
Hoe vervelend is het voor jezelf en je eigen klanten, zeker als er meer komen en ook op de drukkere momenten komen.
En de kostprijs van de bak zal ook per lokatie verschillen en dus ook de afschrijving. Met klei-veen grond is 5 a 10 heel normaal. Met zandgrond heb ik geen ervaring.
Ik heb vroeger een vaste prijs per maand betaald.

nayla

Berichten: 313
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 14:42

merci voor de reacties :)

ws gaan we naar 2 euro per keer overgaan, hier in de buurt zijn telkens op 10 min autorijden 3 maneges met binnenpistes en grote buitenpistes waar de meeste fanatieke sportievelingen gaan trainen, de mensen die hier zijn komen aankloppen zijn meer recreatieve ruiters (net zoals onze klanten) dus die vinden , voor zover we weten, de afwijkende afmetingen niet zo een probleem

een vast bedrag per maand is gemakkelijker ivm betalen en overzicht maar moeilijk te bepalen omdat er niet echt regelmaat zit in het gebruik van de piste van buitenaf

ivm het extra werk, op dit moment maakt dat geen verschil maar moeten we idd wel rekening mee houden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:15

Ik betaalde 200 euro per jaar voor onbeperkt gebruik van de binnen- en buitenbak.

Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:47

Ik betaal 10e per keer voor een binnenbak van 20x60 en dan kan ik niet terecht tussen half 7 en 9 s avonds. Voor een buitenbad die perfect te rijden is en ook met gebruik van licht in de winter zou ik denken aan 3 a 5 euro per keer en bijvoorbeeld 40 per maand

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:06

Kabayo schreef:
Ik zou er eerlijk gezegd niks voor betalen :o Met name omdat de bak geen juiste maten heeft. Hier in de omgeving betaal je 5 euro voor een binnenbak. Buitenbak niks..



Dit dacht ik ook, en als ik de bodem zo zie, lijkt die me erg zwaar.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:58

Cinnepin schreef:
Kabayo schreef:
Ik zou er eerlijk gezegd niks voor betalen :o Met name omdat de bak geen juiste maten heeft. Hier in de omgeving betaal je 5 euro voor een binnenbak. Buitenbak niks..



Dit dacht ik ook, en als ik de bodem zo zie, lijkt die me erg zwaar.


Maar jullie zouden dan vast ook niet vragen of jullie er gebruik van mogen maken.. :+

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:06

Ja daar heb je dan wel weer gelijk in haha

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 23:26

Ik betaalde 75 per jaar voor het gebruik van binnenpiste en buitenpiste.
Vond het wel gemakkelijk want moest in januari altijd vernieuwd worden

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 00:35

Soms open ik een topic en denk ik echt huuuuuh?! :') . Ik kom uit de randstad en bij ons zou je minimaal 10-15 euro per keer betalen, zeker voor een bak die goed berijdbaar is na slecht weer. Gezien het gros hier wel voor 2 euro zou rijden, denk ik dat ik heel hoog zit haha! Ik vind het in ieder geval een mooie bak en super fijn dat jullie ook nog een spuitplaats erbij willen aanbieden!

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:07

Ik zou een maandelijks bedrag ervoor vragen.
Lekker overzichtelijk, en stabiel.

25-45€ en dan met een paar duidelijke afspraken mbt tijden, poep opruimen, longeren/losgooien etc.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 14:24

Bij ons kost een binnenbak minimaal €5,-per x/uur vrij rijden.

Voor een buitenbak zou ik dan aan €2,- denken, of iets meer indien het licht aan moet ivm stroomverbruik.

Per maand vind ik lastiger. Een manege vroeg 45 euro per maand voor de binnenbak, maar dan moest ik elke week minimaal 2x komen rijden om uit te kunnen en dat haalde ik niet. Een pensionstalling vroeg 150 euro voor de hele winterperiode per paard. Dat kon ik delen met de eigenaresse omdat we hetzelfde paard reden.

Uiteindelijk niet gedaan omdat ik redelijk door kon rijden met regen. en de vorstperiodes en sneeuw wel meevielen. Dan betaalde ik gewoon los en was goedkoper uit. Voor een buitenbak geen idee. Strippenkaart is veiliger want met vorst kun je wellicht niet rijden en als die maand dan wel betaald moet worden is dat ook niet fijn.

hwn
Berichten: 4702
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:17

Ik zou ook meer dan 1 euro vragen. Heb hier indertijd ook nog 1 of 2 euro per uur gevraagd, maar er was altijd iets: dan kwamen ze rijden als ik uit werken was en ik wist van niets en ze zeiden niks, dus reden ze gratis, of ruzie met vroegere buurman die mijn bak te stoffig vond om te betalen, of iemand die mijn prijs te hoog vond omdat "die bak daar toch maar lag en ik die toch nauwelijks gebruikte", of tuinslang kapot door paard met ijzers op de wasplaats.

Dus zorg dat je tenminste wat geld krijgt voor het werk en de ergernissen die het met zich meebrengt. Ik heb er korte metten mee gemaakt: piste wordt niet meer verhuurd.