Ik kwam hier laatst nog een topic over tegen maar krijg deze niet meer gevonden. Excuses als ik ook daar terecht kan voor mijn vragen.
Ik wil in September voor een langere (onbepaalde) tijd naar het buitenland en zoek ik dus iemand die voor mijn ponys wil zorgen. Ik wil dit graag onder een duidelijk contract omdat ik het toch wel eng vind om ze uit handen te geven. Nu heb ik ergens gelezen dat een papiertje met een handtekening niet zo maar geldig is? Hoe krijg ik dit wel 'legaal' en juridisch correct?
Ik heb nog niks op papier staan maar al wel enigzins over na zitten denken:
Beide pony's gaan langs de tandarts en osteopaat, evt dierenarts voor algemene check
Ik vraag geen standaard bijdrage. Ze mogen verplaatst worden, maar alleen na duidelijk overleg. kosten voor jezelf
Het zijn je eigen paarden, je mag er mee doen en laten wat je wilt.
kosten als hoefsmid, tandarts en osteopaat zijn voor mij
kosten voor een nieuw zadel, hoofdstel etc als de huidige kapot gaan, zijn voor jezelf.
Alle spullen mag je gebruiken en mee verhuizen
en dan nu het stukje waar iedereen over valt: dierenarts kosten.
Ene pony is hartstikke bejaard en heeft daar ook de bijbehorende kwaaltjes bij (artrose) maar verder gezond. Andere pony is ooit heel licht hoefbevangen geweest dus groter risico dat het terug komt.
Ik wil best een potje glucosamine of aanvullende voeding betalen voor de oude pony, maar wat als het erger wordt en er een DA bij moet komen? Of het paard met koliek in de kliniek ligt of ingeslapen moet worden?
Ik hoor graag ervaringen over hoe jullie het opgesteld hebben en geldig hebben gemaakt.