Ik ben bezig een contract op te stellen voor het verleasen van mijn paard. Ik ben al vrij ver, maar ik zit met 2 puntjes. En daar wil ik jullie advies op.
1) Wat zouden jullie erin willen zien betreft het stukje niet op tijd betalen? Ik ben nu verschillende dingen tegen gekomen, van 1% van het bedrag per week boete tot niks erover gevonden. Of bedrag de maand erop betalen. En 1 waarschuwing daarna ontbinden van het contract. Of hebben jullie hier nog een andere mening erover?
2) Ik wil uiteindelijk 2 lease klanten erbij hebben omdat ik zelf er niet op rij (ik ben te zwaar voor hem) en aangezien meneer het werk veel te leuk vind, vind ik het zonde als hij 3 a 4 dagen per week stil staat omdat ik of lease1 geen tijd heeft. Maar hoe ga ik dit in het contract verwerken? Gewoon gelijk aan het begin? Of gewoon vermelden onder een kopje? Of niks erin en beide dames hun eigen contract?
Ik kan geen vaste dagen met de dames afspreken (dit is ook bij hun een punt) omdat we alle 3 per week/maand diverse roosters hebben. We gaan dus mondeling per week afspreken welke dagen wie het paard gaat doen. Dus pakweg 2 a 3 dagen per week per lease klant. (afhankelijk van hoe vaak ze kunnen natuurlijk) Paard heeft elke week 1 dag vrij.
In de zomer mogen de lease klanten hem vaker pakken omdat ik dan zeer druk ben met mijn werk (50 tot 80 uur per week!) dan komt het op 3 a 4 dagen per week per lease klant (afhankelijk van hoe vaak ze kunnen natuurlijk)
Dus bokt, brand los met jullie tips en tricks