Zitten de transportbeschermers goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
divafloortje
Berichten: 100
Geregistreerd: 02-02-18

Zitten de transportbeschermers goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 20:05

Hallo Bokters!

Ik heb transportbeschermers bestelt via Facebook en had gevraagd of het Cob waren en ze zei ja. Achteraf heb ik een maatje Full thuis gestuurd gekregen. Ik verhaal halen en ze zei dat ze erg klein vallen. Beetje vreemd, maarja.....

Ik heb hier 0.0 ervaring mee en vroeg mij af of ik ze goed heb omgedaan en of ze te groot zijn?

Ik vraag het expres op Bokt, want ik ga mijn pony niks omdoen wat niet goed zit!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:07

Zitten ze niet verkeerd om? Voor, achter en achter voor?

divafloortje
Berichten: 100
Geregistreerd: 02-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 20:09

HorseTopShop schreef:
Zitten ze niet verkeerd om? Voor, achter en achter voor?


Zou zomaar kunnen....

Ik kon er niet een heel groot verschil uithalen. Ze leken erg op elkaar, dus wist niet welke waar moest.

divafloortje
Berichten: 100
Geregistreerd: 02-02-18

Re: Zitten de transportbeschermers goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 20:47

Weet iemand anders of ze goed zitten?

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Zitten de transportbeschermers goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:49

ik denk dat ze verkeerd som zitten dat die van achter naar voren moeten en die van voren naar achteren

Sizzle

Berichten: 35693
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:51

Ik vraag me af of ze überhaupt goed kunnen zitten. Waardeloze pasvorm zonder enige vormgeving. Deze gaan geheid draaien of ze gaan onder de voet zitten.

Je klittebanden moeten eigenlijk altijd met de wind mee aan de buitenkant van je paard (uitzonderingen daargelaten) en dat lijkt bij jou in orde.

divafloortje
Berichten: 100
Geregistreerd: 02-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 20:59

Sizzle schreef:
Ik vraag me af of ze überhaupt goed kunnen zitten. Waardeloze pasvorm zonder enige vormgeving. Deze gaan geheid draaien of ze gaan onder de voet zitten.

Je klittebanden moeten eigenlijk altijd met de wind mee aan de buitenkant van je paard (uitzonderingen daargelaten) en dat lijkt bij jou in orde.



Hmmm niet zo een slimme koop dus. Zijn ze niet te groot?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Zitten de transportbeschermers goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:01

Je hebt er sowieso 1 op de kop zitten.... (rechtsachter). Is er niet iemand die vaker dit soort dingen omgedaan heeft die je even kan helpen?

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:03

Transportbeschermers voor de achterbenen horen bij mijn weten altijd over de sprong te gaan, om afzakken en draaien te voorkomen. Ik denk eigenlijk dat je twee setjes voorbeenbeschermers hebt ontvangen, in twee maten.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:05

Ibbel schreef:
Transportbeschermers voor de achterbenen horen bij mijn weten altijd over de sprong te gaan, om afzakken en draaien te voorkomen. Ik denk eigenlijk dat je twee setjes voorbeenbeschermers hebt ontvangen, in twee maten.


Daar vind ik het ook op lijken.

divafloortje
Berichten: 100
Geregistreerd: 02-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 21:05

Lalidan schreef:
Je hebt er sowieso 1 op de kop zitten.... (rechtsachter). Is er niet iemand die vaker dit soort dingen omgedaan heeft die je even kan helpen?



Oh serieus, bedankt! Nee helaas niet daar, kan altijd wel aan iemand anders vragen. Eerste keer dat ik zoiets in handen heb en wees niet bang, ik ga ze niet gebruiken totdat ik zeker weet dat ze goed passen en zitten.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:06

Dat zijn hoge Transportbeschermers. Ik heb voor mijn paard een set waarbij achter het ook niet over de sprong gaat.

Vind de achterbeschermers erg ruim ogen.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:07

Ibbel schreef:
Transportbeschermers voor de achterbenen horen bij mijn weten altijd over de sprong te gaan, om afzakken en draaien te voorkomen. Ik denk eigenlijk dat je twee setjes voorbeenbeschermers hebt ontvangen, in twee maten.

Dat hoeft zeker niet meer, tegenwoordig zijn de lagere transportbeschermers meer in opkomst zoals deze bijv, daarbij zie je eigenlijk geen verschil meer tussen de voor- en achterbeen beschermers:

Afbeelding

divafloortje
Berichten: 100
Geregistreerd: 02-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 21:08

cobiie schreef:
Ibbel schreef:
Transportbeschermers voor de achterbenen horen bij mijn weten altijd over de sprong te gaan, om afzakken en draaien te voorkomen. Ik denk eigenlijk dat je twee setjes voorbeenbeschermers hebt ontvangen, in twee maten.

Dat hoeft zeker niet meer, tegenwoordig zijn de lagere transportbeschermers meer in opkomst zoals deze bijv, daarbij zie je eigenlijk geen verschil meer tussen de voor- en achterbeen beschermers:

[ [url=m/qLc4vt.png]Afbeelding[/url] ]


Hoe weet kan je dan wel het verschil zien wat achter en voor is?

Sizzle

Berichten: 35693
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:08

Te groot kan 2 dingen zijn:
- te hoog (dat zijn ze zeker niet)
- te los, dat kun je van een foto niet zien.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:11

divafloortje schreef:
cobiie schreef:

Dat hoeft zeker niet meer, tegenwoordig zijn de lagere transportbeschermers meer in opkomst zoals deze bijv, daarbij zie je eigenlijk geen verschil meer tussen de voor- en achterbeen beschermers:

[ [url=m/qLc4vt.png]Afbeelding[/url] ]


Hoe weet kan je dan wel het verschil zien wat achter en voor is?

Die op mijn foto zie je dat het klittenband dichter bij elkaar zit op de voorbenen dan de achterbenen. :P