Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:05

Wat reageert iedereen hier mega soft?! Het is gewoon pure dierenmishandeling. Wat een wagelijke vent. Miss even hem waterboarden en een zweep op zn rot lichaam kapot slaan. Kijken of hij het ook zo fijn vind. Wagelijk. Ik zou gelijk aangifte doen van dierenmishandeling. Je kan dat gewoon anoniem doen. En absoluut daar weggaan. Wat een grafstal, dat je als pension houder er niet eens wat mee doet.... heel triest dit

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:08

Ninx schreef:
Dit soort mensen is ziek in hun hoofd. Dieren breken met agressie.
Ik heb ooit zo'n vent meegemaakt, het is dat ik te jong was destijds en niets durfde.... maar in de huidige tijd had ik hem het leven zuur gemaakt.
Dit soort mensen mag geen dieren hebben.

Je vergeeft het jezelf ook niet als je het op z'n beloop laat, dus goed dat je actie onderneemt!


Ik heb het ook helaas ooit gezien. Ik was met twee vriendinnen mee naar de stal waar die destijds hebben paardgereden. En die staleigenaar was bezig met een paard te trainen. Het begon al met de paard uit de stal te halen. Het paard viel in de gang om en die man werd zo boos dat hij het paard bleef slaan tot die op stond.
Vervolgens gooide hij een zadel erop en liet hij het paard aan de longe rennen, niet normaal longeren, maar echt blijven slaan met de zweep tot het dier wit werd van de zweet en niet meer verder kon.
Ik was toen ook echt bang. Ik denk dat ik rond de 13 jaar was destijds en ik heb die man naderhand ook aangesproken. En zijn antwoord was dat het paard levensgevaarlijk is en dat je zo'n paard op deze manier moet breken om het veilig te maken. Ik was er niet mee eens, maarja, wat kan je als meid van 13 toen tegen een volwassenen?
Die dag erna heb ik erover gesproken met mijn eigen staleigenaar. Ik vroeg ook wat ik kon doen. Filmpjes maken? Maar ik kreeg het advies om er niet mee bezig te zijn. Want uiteindelijk stop je zo'n iemand niet als iemand van 13. Nu ben ik 20 en als ik terug denk, dan had ik op deze leeftijd wel meer gedaan. Maar als 13 jarige was het wel het beste om weg te blijven.

Visann
Berichten: 9
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:43

Amaryllis schreef:
En als je bang bent dat hij zo boos wordt dat hij net zo op jou reageert als op zijn paard dan moet je zorgen dat je niet alleen bent. Maar maak het niet groter dan het is, want daarvan krijg je imo alleen maar meer weerstand.

Of juist wel, dat bewijst dat hij niet spoort en heb je alleen maar een sterkere zaak tegen hem :+

Ik zeg eerst filmen, hoe meer x hoe sterker je staat... als ze durft hem contronteren (wat wss niet werkt want het werkt en hij verdient eraan). En anders gelijk naar de politie. Is gewoon mishandeling en diepe vernedering van het paard. Zielig hoor ... jammer dat de straffen zo laag zijn voor dierenmishandeling, je zou het er bijna voor laten

tamary

Berichten: 29186
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:58

Lastig te zeggen hoe erg het echt is zonder te zien. Er zijn er die alles wat ook maar op boos/streng zijn lijkt als mishandeling zien en er is werkelijk verkeerde trainingsmethode die wij (nu) vaak terecht als mishandeling zien.
Kan heel goed dat deze meneer niet anders weet en ja er valt wat te zeggen voor brave/veilig in de omgang paarden, want er komen er zat langs waarvan de paarden ronduit gevaarlijk gedrag aangeleerd hebben. Er zit eigenlijk net zo goed mishandeling in aai-aai trainen als in deze oude(rwetse) paard hoe dan ook braaf krijgen aanpak.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:03

tamary schreef:
Lastig te zeggen hoe erg het echt is zonder te zien. Er zijn er die alles wat ook maar op boos/streng zijn lijkt als mishandeling zien en er is werkelijk verkeerde trainingsmethode die wij (nu) vaak terecht als mishandeling zien.
Kan heel goed dat deze meneer niet anders weet en ja er valt wat te zeggen voor brave/veilig in de omgang paarden, want er komen er zat langs waarvan de paarden ronduit gevaarlijk gedrag aangeleerd hebben. Er zit eigenlijk net zo goed mishandeling in aai-aai trainen als in deze oude(rwetse) paard hoe dan ook braaf krijgen aanpak.


Mmm, wanneer je jezelf verliest in kwaadheid en je zweep stukslaat op een paard dan mag je er gevoeglijk vanuit gaan dat er sprake is van mishandeling.
Wanneer je paarden tegen de grond werken en met waterspuit bewerken een wenselijke wijze van trainen vindt, ben je een ongezond mens.
Denk dat we er vanuit kunnen gaan dat hier sprake is van grove mishandeling.

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:07

Sorry, maar ben ik dan de enige die dit absoluut niet zou accepteren? Wanneer ik dit bij mij op stal zou zien gebeuren dan kan die persoon van mij echt een grote waffel krijgen en trek ik het betreffende paard ook daadwerkelijk uit zijn/haar handen... als je dan toch echt te angstig bent om die persoon aan te spreken dan zorg je dat je iemand bij je hebt, maar dan ga je je niet af staan te vragen wat je nou wel of niet moet doen. Als je ziet dat een kind in elkaar wordt geslagen door een volwassene dan zeg je er toch ook iets van?

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:08

Ooit iemand op wedstrijd zijn paard zien afranselen nadat het diertje een balk af had getikt. Gelijk wat van gezegd, maar meneer ging helemaal uit zijn stuiter. Paard weg dusdanig getrapt en geslagen dat het wit van de ogen niet meer wegging. Beest was doodsbang voor zijn eigenaar. Direct doorgelopen naar het juryhokje en een melding gemaakt, maar daar werd gezegd dat ze er niets aan konden doen... Ook een brief naar BIT gestuurd, waar ook al zo dom werd gereageerd met dat dit nu eenmaal de rotte appels zijn. Maar dat er een dier onder moet lijden, daar gaat men gemakshalve maar even aan voorbij. Dus ja, ik zou de dierenpolitie inschakelen als zelfs de staleigenaar niet meewerkt. Zo ga je niet met dieren om. En voor de mensen die pislink worden als ze gefilmd worden als zij een dier aan het mishandelen zijn: doe het dan ook niet. Hoe stom kun je zijn om je agressie op een dier af te reageren? Daar moeten dat soort figuren hulp voor zoeken, vind ik. Ik zeg: hang een camera (hoog) op. Die kan iedereen zien, dus weet men ook dat alles vastgelegd wordt.

tamary

Berichten: 29186
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:17

Shenavallie schreef:
Ik zeg: hang een camera (hoog) op. Die kan iedereen zien, dus weet men ook dat alles vastgelegd wordt.

Dat zal de staleigenaar dan moeten doen, vriendin TS mag dat niet (niet haar terrein). En ja agressie naar jouw toe (of naar je paard toe als jij er niet bent) is een zeer begrijpelijke reden om niet in te grijpen, vertrekken van die stal met dit als reden kom je dan verder mee. Het is nl de stalhouder die in moet grijpen en aan moet geven wat er op zijn terrein acceptabel is, groot deel daarvan zal bepaald worden door wat het meeste (en liefst betrouwbare) klanten oplevert. Gelazer is wel dat iemand die aanzien heeft in de buurt niet zo makkelijk van het erf te gooien is zonder consequenties voor je inkomen en dat is met de hoge verplichtingen in Nederland nu niet zo makkelijk op te vangen.

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:26

Hij kon van mij ook de volle laag krijgen hoor, en laat hem maar komen. Ben nooit zonder mijn echtgenoot en die is niet mis als ik het zelf niet red. En aangeven zou ik ook, zonder daar geheimzinnig over te doen.

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:30

Ik zou er echt iets van zeggen maar snap dat dit erg moeilijk is.
Op een trainings verkoopstal tijdje mee geholpen tot dat er een paard helemaal flipte en op de trailer zicb zelf al helmaal verwond had en de eignaar sloeg het dier met een ijzer buis goed hard tegen het hoofd aan enkele keren.
Heb direct er wat van gezegt en nirt voozichtig. De eigenaar is gelijk gestopt en weg gelopen heeft het voor mijn ogen nooit meer gedaan

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 15:33

Ze gaat het nogmaals met de staleigenaar overleggen, ze denkt dat ze daar het meest ver mee komt. Ze kan het beter inschatten en is nu ook gesterkt in haar idee dat het absurd is hoe deze man ermee omgaat. Bedankt namens haar Bokkers!!! We houden jullie op de hoogte.

Soms is het nodig om advies te vragen en de tips hier zijn erg fijn.

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:35

Shenavallie schreef:
Ooit iemand op wedstrijd zijn paard zien afranselen nadat het diertje een balk af had getikt. Gelijk wat van gezegd, maar meneer ging helemaal uit zijn stuiter. Paard weg dusdanig getrapt en geslagen dat het wit van de ogen niet meer wegging. Beest was doodsbang voor zijn eigenaar. Direct doorgelopen naar het juryhokje en een melding gemaakt, maar daar werd gezegd dat ze er niets aan konden doen... Ook een brief naar BIT gestuurd, waar ook al zo dom werd gereageerd met dat dit nu eenmaal de rotte appels zijn. Maar dat er een dier onder moet lijden, daar gaat men gemakshalve maar even aan voorbij. Dus ja, ik zou de dierenpolitie inschakelen als zelfs de staleigenaar niet meewerkt. Zo ga je niet met dieren om. En voor de mensen die pislink worden als ze gefilmd worden als zij een dier aan het mishandelen zijn: doe het dan ook niet. Hoe stom kun je zijn om je agressie op een dier af te reageren? Daar moeten dat soort figuren hulp voor zoeken, vind ik. Ik zeg: hang een camera (hoog) op. Die kan iedereen zien, dus weet men ook dat alles vastgelegd wordt.

Op elke wedstrijd moet verplicht een knhs vertegenwoordiger aanwezig zijn, om je dit nog eens tegen dan alles noteren en opsturen naar de knhs. De jury zou je direct door moeten verwijzen naar de knhs of te wel federatievertegenwoordiger. Het feit dat je hier door de jury bent afgescheept is ronduit schandalig.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:54

zo`n 20 jr geleden stond ik bij een part met mijn paard en daar was een meisje wat haar pony ook vreselijk aan het slaan was
echt om alles
ze reed in de bak, hij ging te hard ,te zacht, te dicht langs de kant enz
dat armr dier maar zijn best doen in stond 200m verderop in de wei en hoorde de zweep neerkomen
ben naar stal gelopen en heb haar toe gesproken ze werd furieus op me maar resultaat was wel dat ze haar zweep weggooide
de stalhouder kwam naar me toe en zei; zo had jij nu bonje met haar over het slaan met de zweep? ze bleek dat dus vaker te doen en de stalhouder had er een paar x wat van gezegd maar ze bleef het doen

ik kon echt mijn mond niet houden.....

als ik er nu aan terug denk lopen de rillingen nog over mijn rug, die pony was zo lief dat hij niks deed....

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:26

bigone schreef:
Shenavallie schreef:
Ooit iemand op wedstrijd zijn paard zien afranselen nadat het diertje een balk af had getikt. Gelijk wat van gezegd, maar meneer ging helemaal uit zijn stuiter. Paard weg dusdanig getrapt en geslagen dat het wit van de ogen niet meer wegging. Beest was doodsbang voor zijn eigenaar. Direct doorgelopen naar het juryhokje en een melding gemaakt, maar daar werd gezegd dat ze er niets aan konden doen... Ook een brief naar BIT gestuurd, waar ook al zo dom werd gereageerd met dat dit nu eenmaal de rotte appels zijn. Maar dat er een dier onder moet lijden, daar gaat men gemakshalve maar even aan voorbij. Dus ja, ik zou de dierenpolitie inschakelen als zelfs de staleigenaar niet meewerkt. Zo ga je niet met dieren om. En voor de mensen die pislink worden als ze gefilmd worden als zij een dier aan het mishandelen zijn: doe het dan ook niet. Hoe stom kun je zijn om je agressie op een dier af te reageren? Daar moeten dat soort figuren hulp voor zoeken, vind ik. Ik zeg: hang een camera (hoog) op. Die kan iedereen zien, dus weet men ook dat alles vastgelegd wordt.

Op elke wedstrijd moet verplicht een knhs vertegenwoordiger aanwezig zijn, om je dit nog eens tegen dan alles noteren en opsturen naar de knhs. De jury zou je direct door moeten verwijzen naar de knhs of te wel federatievertegenwoordiger. Het feit dat je hier door de jury bent afgescheept is ronduit schandalig.

Helemaal mee eens. Ik was gewoon perplex zoals men daar reageerde. Vandaar dat ik een brief had gestuurd naar dat paardenblad, in de hoop dat ik dan wel gehoord zou worden, maar ook daar niet. Men lijkt tegenwoordig niet meer ergens verantwoording voor op zich te durven nemen. Hoe dan ook: ik was blij dat ik mijn scheur opengetrokken had, want werkelijk geen enkele omstander durfde er wat van te zeggen. Dat vond ik net zo erg als het werkelijke mishandelen van het beestje.

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:43

Vragen of hij een tijdje in een bak met snel-drogend cement wil staan, en dan een kanaal in kieperen.

Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:46

Filmen en idd naar 144 of de dierenbescherming sturen. Ik denk dat ze er best wat mee kunnen. Een officiele brief van zo'n instantie en de dreiging van een boete + het idee dat de ogen van stalgenoten op hem zijn gericht zal er misschien aan bijdragen dat het minder wordt.

Eigenlijk vind ik het wel op de weg van de staleigenaar liggen om er iets aan te doen. Maar dat is bij volwassenen niet echt eenvoudig. Ook wel meegemaakt op mijn stal. Een meid van een jaar of 20 met een paard in het Z. Strak aan de slof (met S&T) trekken; zich erover verbazen dat t beest niet naar voren was en hem dan vreselijk slaan met de zweep. Zo grof dat het gewoon pijn deed aan je ogen. Maar er wat van zeggen hielp niks, want op het wedstrijdterrein wist ze precies hoe het hoorde. En het was zo'n best, lief, braaf paard.. Zo sneu.

Kinderen, dat is een ander verhaal. Zeker een staleigenaar kan daar wat makkelijker wat van zeggen.
Verantwoordelijkheid en opvoeden hierbij is ook een kwestie van de ouders. Maar vaak zijn ouders zelf niet "in de paarden" en soms ook zo arrogant dat ze boos worden als je er wat van zegt.
Mijn ervaring is dat kinderen er vaak nog wel voor open staan als je er wat van zegt. Zeker als je dat met tact doet en dan uitlegt wat hun doen en laten voor gevolgen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:59

tamary schreef:
Kan heel goed dat deze meneer niet anders weet en ja er valt wat te zeggen voor brave/veilig in de omgang paarden, want er komen er zat langs waarvan de paarden ronduit gevaarlijk gedrag aangeleerd hebben. Er zit eigenlijk net zo goed mishandeling in aai-aai trainen als in deze oude(rwetse) paard hoe dan ook braaf krijgen aanpak.


Bizar dat je een man die zijn zweep stukslaat op een paard als producent van brave/veilige paarden neerzet, en gevaarlijke paarden als resultaat van de aai-aai trainers afschildert... Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met echt gevaarlijke paarden, maar ik kan er zo twee noemen die compleet over de zeik geholpen zijn door steeds 'duidelijkere' trainers uit het traditionele cirquit. De ene wilde niet stilstaan bij het opstijgen en liet zich na een paar weken bij zo'n ouderwetse trainer gewoon achterover vallen zodra iemand een voet in de beugels zetten. Die kwam terug met het advies om hem naar de slacht te brengen, wel makkelijk want zo hou je de succesrate van jouw 'duidelijke' training voor 'brave/veilige' paarden op 100%. _/-\o_
De andere komt uit de menwereld, stond te hoog in het bloed en kreeg dus steeds grovere hulpen om hem eronder te krijgen. Na een jaar vriendelijke behandeling en veel geduld staat hij niet meer te trillen als ze met het mentuig aankomen. Superbraaf. -O-
Een derde was ook te gevoelig, werd dus nerveus van de grove hulpen van zijn trainer, kreeg dus steeds grovere trainingssessies over zich heen om hem te breken en kreeg uiteindelijk tijdens het longeren aan het bit en met veel zweep'hulpen' zoveel druk op het bit dat zijn tong scheurde, het paard in blinde paniek raakte en uiteindelijk dwars door het hek van de longeercirkel is gesprongen en met een afgescheurde tong en een gebroken been kon wachten tot de dierenarts hem een spuitje kon komen geven. Ik word echt misselijk van mensen die systematisch geweld tegen paarden goedkeuren. Alsof dat alleen maar goed gaat... :r

Ik zou willen dat mensen eindelijk het lef zouden hebben om af te stappen van dat idiote idee dat een paard nou eenmaal wat geweld nodig heeft om braaf te worden. Als puntje bij paaltje komt dan krijgt een paard bij mij in de buurt ook een tik als zijn gedrag niet door de beugel kan, maar een zweep op een paard kapotslaan goedpraten met dat zijn paarden vast wel allemaal heel erg braaf zijn (dus dat het dan geoorloofd is???)

Jessix

Berichten: 16443
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:06

Benfan schreef:
Vragen of hij een tijdje in een bak met snel-drogend cement wil staan, en dan een kanaal in kieperen.

Dit lijkt me de enige oplossing! :j
Ik zou mezelf niet in kunnen houden denk ik, ongeacht de risico's die je als mens dan misschien loopt. Alle tips zijn wel gegeven. Ben benieuwd naar het vervolg. Wat een eikel... :+

xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:32

Ik zou mezelf niet kunnen inhouden. Ik heb toen ook een keer op wedstrijd m'n mond open getrokken. Mafffff wijf. paard wilde niet laden en was ontsnapt naast het inrijdterrein ze had hem weer gevangen en dat beest werd echt in elkaar gestampt. ik die van mij stil gezet en heb me daar toch ff een partij gebrult.. maar ik was echt de enige op een druk wedstrijdterrein die er iets van zei. En dat beest werd echt getrapt en geslagen waar iedereen bij stond.. absurd.... :(

Achteraf snap ik niet waar ik het lef ineens vandaan haal want ik ben normaal (op wedstrijd) wel iemand van, ik kan er nu wel iets van zeggen maar 100% zeker dat ze schijt hebben aan mijn mening. zulke mensen zijn in mijn ogen niet vatbaar voor feedback op wat voor wijze dan ook.. of heb ik helemaal geen zin in confrontatie.. :x

Maar blijkbaar wanneer het echt echt niet kan krijg ik ineens lef om op te komen voor dat paard. vond het zo vreselijk om naar te kijken en nog erger dat niemand anders er wat van zei... >;)

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:36

Ik vind het echt positief dat mensen er tegenin gaan en heb gelukkig nog niets dusdanig ernstig meegemaakt dat ik er wat van zou zeggen, maar ik vraag me soms wel af; als het mensen zijn die handelen uit emotie, maak je het meestal dan niet erger door er iets van te zeggen? Ik denk echt dat er erg weinig mensen zijn die het licht zien wanneer er een (in hun ogen betweter) tegen hen tekeer gaat...

Nogmaals; daarmee zeg ik niet dat je niets moet doen

Veraaaaah

Berichten: 2334
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:44

Ik zou er zelf niks van durven zeggen, 9/10 keer krijg je een grote bek, dat het hun paard is en paard moet maar luisteren.

Van bovenstaande mishandeling zou ik wel melding maken. En tegen de pensionhouder zeggen. Dit hoort gewoon echt niet!

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:47

xJoJo schreef:
Ik zou mezelf niet kunnen inhouden. Ik heb toen ook een keer op wedstrijd m'n mond open getrokken. Mafffff wijf. paard wilde niet laden en was ontsnapt naast het inrijdterrein ze had hem weer gevangen en dat beest werd echt in elkaar gestampt. ik die van mij stil gezet en heb me daar toch ff een partij gebrult.. maar ik was echt de enige op een druk wedstrijdterrein die er iets van zei. En dat beest werd echt getrapt en geslagen waar iedereen bij stond.. absurd.... :(

Achteraf snap ik niet waar ik het lef ineens vandaan haal want ik ben normaal (op wedstrijd) wel iemand van, ik kan er nu wel iets van zeggen maar 100% zeker dat ze schijt hebben aan mijn mening. zulke mensen zijn in mijn ogen niet vatbaar voor feedback op wat voor wijze dan ook.. of heb ik helemaal geen zin in confrontatie.. :x

Maar blijkbaar wanneer het echt echt niet kan krijg ik ineens lef om op te komen voor dat paard. vond het zo vreselijk om naar te kijken en nog erger dat niemand anders er wat van zei... >;)

Deze laatste zin is wat mij ook zo kwaad kan maken: dat iedereen maar z'n mond houdt en zich afzijdig houdt. Allemaal op Internet roepen dat dierenleed erg is, maar er eigenlijk op deze manier zelf aan meedoen door er in real life niet op te reageren. -:(-

Jessix

Berichten: 16443
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:03

SinneJ schreef:
Ik vind het echt positief dat mensen er tegenin gaan en heb gelukkig nog niets dusdanig ernstig meegemaakt dat ik er wat van zou zeggen, maar ik vraag me soms wel af; als het mensen zijn die handelen uit emotie, maak je het meestal dan niet erger door er iets van te zeggen? Ik denk echt dat er erg weinig mensen zijn die het licht zien wanneer er een (in hun ogen betweter) tegen hen tekeer gaat...

Nogmaals; daarmee zeg ik niet dat je niets moet doen

Ik denk dat mensen op zo'n moment wel door hebben dat hun gedrag niet in orde is, maar je hebt gelijk, ze zullen dat waarschijnlijk nooit toegeven tijdens zo'n confrontatie. Waarschijnlijk worden ze boos en wordt je verrot gescholden. :') Maar die boosheid komt natuurlijk van nog meer frustratie, confrontatie en onmacht... dus eigenlijk druk je ze wel met de neus op de feiten.

Buiten dit alles, kan ik mijn mond gewoon niet houden. Het paard heeft geen stem, ik wel.

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:06

Filmen, en tijdens het filmen aanspreken op het gedrag, door blijven filmen no matter what en daarna aangifte doen van dierenmishandeling en zo nodig van mishandeling persoon, mocht hij je te lijf gaan (onderschat dat risico niet, ik spreek uit ervaring).
Enkel aan woorden heeft de politie niets helaas.
Beeldmateriaal en identificatie van de dader is het enige waarmee je zo'n persoon voor het gerecht kan krijgen.

Somboby
Berichten: 103
Geregistreerd: 30-03-16

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:16

Wat een bruut om zo met een dier om te gaan! Voor de pensionhouder heb ik ook geen goed woord over, zorgen dat je genoeg bewijs in handen hebt, aangeven eruit gooien zo eentje. Zo eentje is geen dier waardig. Je geeft trouwens een mooi voorbeeld aan de andere pensionklanten.