Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

veel is daar niet op gebouwd en komen we al snel uit op veetransport.
)RoyceMack schreef:Even een klein marktonderzoekje:
Wie zou er behoefte hebben aan een paardentaxi/paardentransport om bijvoorbeeld buitenritten te maken, deel te nemen aan evenementen (met paard), fotoshoots, verhuizingen van stal, wedstrijden maar ook medische spoedritten naar bv de kliniek.
Wat vinden de potentiele gebruikers belangrijk bij het vervoer?
- wat moet de vervoerder vooral wel en niet doen?
Rustig blijven bij lastig laadbare paarden en evt kunnen helpen.
- tot welk bedrag zou je een paardentaxi overwegen ten opzichte van het regelen van een andere trailer/vervoer?
Ik denk tot €100. Dan vind ik het wel belangrijk dat er niet voor iedere minuut extra wordt gerekend. Afspraken op de kliniek lopen bijvoorbeeld regelmatig uit, daarom zijn paarden taxi’s nu geen optie voor mij.
- wat zou je vinden van een 24/7 spoedlijn? Dus mocht er snachts iets aan de hand zijn, dan hoef je niemand wakker te bellen voor vervoer.
Fijn! Al moet je dan wel echt in de buurt zitten vrees ik.
- zou je je dier liever in een combinatie busje + tweepaards trailer zetten of liever een tweepaards vrachtwagentje.
Ik heb geen idee of mijn paard op zo’n wagen zou lopen... als je een groter bedrijf op zou zetten, dan lijkt het me handig om meerdere combinaties te hebben. Rekening houdend met de beperkingen die zojuist genoemd zijn en auto’s die de trailer ook echt mogen rijden. Daarnaast vind ik het belangrijk dat de chauffeur rijbewijs BE (bij trailer) of C (bij wagentje) heeft.
- welke services zou je wensen bij paardenvervoer (denk aan hulpmiddelen voor trailerladen, ehbo middelen, water en hooi (eventueel brokken), cameratoezicht in de trailer, etc)
Een longeerlijn (die makkelijk te bevestigen is), zweep, EHBO spullen en hooi is het minimale voor n kort ritje denk ik. Water voor een langere rit. Wellicht een voerton zodat mensen hun eigen brokken mee kunnen nemen. Cameratoezicht lijkt me erg fijn.
In welke regio's zou je een goede paardentaxi/vervoerder willen zien?
Kortom, waar zou je naartoe willen?
West-Friesland (noord-Holland). Voor nu: naar de kliniek en later naar t bos/strand.
Dit bericht is natuurlijk bedoeld voor de doelgroep paardenliefhebbers die geen eigen trailer of leentrailer ter beschikking hebben en toch graag met hun paard op pad willen.
alice0cullen schreef:Wat mij tot nu toe nog het meest tegenhoud met het huren van een paardentaxi is toch echt de prijs. Als ik weg wil voor een bosrit of iets dergelijks heb ik daar gewoonweg geen 300 euro voor over. Zou zelf meer denken aan 100 tot max 150 euro.
Verder zou een vrachtwagentje het fijnst vinden, maar een goed onderhouden trailer zou ook prima zijn. Vind het zelf altijd belangrijk dat een eventuele chauffeur rustig blijft en dan er hooi aanwezig is tijdens het vervoeren en dat er rustig gereden wordt uiteraard.