Hoe kale plekken binnenzijde houten wanden trailer bijwerken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Petervz

Hoe kale plekken binnenzijde houten wanden trailer bijwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 21:54

Hallo, wij hebben gisteren een gebruikte trailer gekocht (Henra Buffalo van 2008). Een mooie en goede trailer, alles prima op een drietal kleine plekken aan de binnenzijde van de trailer na. De gelamineerde witte laag is (waarschijnlijk door trappen van het paard) beschadigd en het hout / plaatmateriaal is te zien.
Kan iemand mij adviseren hoe deze plekjes bij te werken? Gewoon gronden en met verf bijwerken of toch een andere methode?
Bedankt alvast.

Lynn_Nikita

Re: Hoe kale plekken binnenzijde houten wanden trailer bijwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:10

Ik lees mee ik heb hetzelfde probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 07:21

Hoe hoog zitten de beschadigingen?

Zolang hout droog blijft gebeurd er niets mee en hoef je er dus ook niets mee te doen.

Wil je het wel bewerken dan is het heel belangrijk dat je een goede hechting krijgt op de witte randen om te voorkomen dat er vocht achter loopt en niet meer weg kan. Dus schoomaken, schuren, ontvetten en afwerken met een ademende grondverf en lak.

Petervz

Re: Hoe kale plekken binnenzijde houten wanden trailer bijwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 20:10

Dag Gloa, dank voor je reactie. De plekken zitten redelijk hoog (op ruim een meter). Er zal dus niet snel vocht bij komen. Ik doe nu inderdaad nog even niets.