Aansprakelijkheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thea2000
Berichten: 14
Geregistreerd: 19-11-17

Aansprakelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 15:52

Ik heb een veulen van 2 maanden oud verkocht. Afspraak is dat het veulen bij de moeder blijft tot hij 4 maanden oud is.
De koper heeft dit veulen echter weer doorverkocht.

Wie is nu aansprakelijk mocht er iets gebeuren? En wie betaalt de dierenartskosten
indien het veulen ziek wordt, zich verwondt? Wie betaalt de onderhoudskosten tot het moment van spenen, de hoefsmid, voer,ontwormen etc etc?

Bij een gewone verkoop zou ik deze kosten voor mijn rekening nemen maar in het geval van doorverkoop, vraag ik me dat nu af.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Aansprakelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:55

Tja jij verkoopt aan persoon A... daar heb jij nu afspraken mee. Dat persoon A het goed wat dus nog niet geleverd is al doorverkoopt aan persoon B is misschien wat zuur... en onhandig maar denk niet dat jij daardoor onder jou afspraken met persoon A uitkomt.

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:56

Wat stond er in het contract met de eerste koper?

cobiie

Berichten: 7311
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:28

Evelijn schreef:
Tja jij verkoopt aan persoon A... daar heb jij nu afspraken mee. Dat persoon A het goed wat dus nog niet geleverd is al doorverkoopt aan persoon B is misschien wat zuur... en onhandig maar denk niet dat jij daardoor onder jou afspraken met persoon A uitkomt.

Lijkt mij ook.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:45

Thea2000 schreef:
Wie is nu aansprakelijk mocht er iets gebeuren? En wie betaalt de dierenartskosten
indien het veulen ziek wordt, zich verwondt? Wie betaalt de onderhoudskosten tot het moment van spenen, de hoefsmid, voer,ontwormen etc etc?

Bij een gewone verkoop zou ik deze kosten voor mijn rekening nemen maar in het geval van doorverkoop, vraag ik me dat nu af.

Gewoon hetzelfde.

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Aansprakelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 20:52

Als het veulen al verkocht en betaald is zijn alle kosten voor de eigenaar, persoon b dus.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:21

Caira schreef:
Als het veulen al verkocht en betaald is zijn alle kosten voor de eigenaar, persoon b dus.

Zoals ik het lees heeft er nog geen levering plaatsgevonden en is TS dus nog de eigenaar en niet persoon b.