Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sharon2013 schreef:onze gasveren op onze westfalia (2 paards) was ook stuk. We hebben toen nieuwe besteld van geloof ik 2000 en die waren veel te sterk, de klep moest je echt omlaag trekken en als de trailer niet recht stond klapte die zo weer dicht. Toen hebben we 2x 1500 erop gezet en het probleem was over. We hebben 1 2000n weggegeven aan een stalgenoot en die heeft m op zijn 1,5 paard trailer en dat werkt prima zonder problemen
FleurSandro schreef:sharon2013 schreef:onze gasveren op onze westfalia (2 paards) was ook stuk. We hebben toen nieuwe besteld van geloof ik 2000 en die waren veel te sterk, de klep moest je echt omlaag trekken en als de trailer niet recht stond klapte die zo weer dicht. Toen hebben we 2x 1500 erop gezet en het probleem was over. We hebben 1 2000n weggegeven aan een stalgenoot en die heeft m op zijn 1,5 paard trailer en dat werkt prima zonder problemen
Ik heb maar 1 gasveer op mijn klep zitten geen 2
sharon2013 schreef:dat snap ik, daarom ook het toegevoegde stukje over de 1,5 paards trailer waar er ook maar 1 op zit![]()
wij hadden dus 2x 2000n, dat was te "sterk"
dus veranderd in 2x 1500n en dat ging prima.
1 van de 2 2000n aan een stalgenoot gegeven voor zijn 1,5 paard trailer. en die loopt ook nu soepel. Dus ik neem aan dat een 2000n voldoende moet zijn. maar het ligt er wel aan hoe zwaar je klep is. Hier gaat het om houten kleppen met rubber. een aluminium klep is natuurlijk minder zwaar.
Chasey schreef:Onze gasveer was ook kapot. We zijn gewoon naar een trailerboer gegaan. Die heeft er ons één meegegeven. "Probeer maar, als ie te sterk is ruil maar om".
Maar de trailerboer had het goed ingeschat en hij was precies goed!
Hij zei: "De klep moet niet dichtslaan (te sterk), maar je moet er ook geen moeite voor hoeven doen om hem dicht te doen (te zwak)".