Verzekering equitherapie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juuls_86

Verzekering equitherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 08:52

Hallo bokkers,

Ik vroeg mij af of je je ook kan laten verzekeren als equitherapeut zonder een instructeurs opleiding te hebben gevolgd en zo ja bij welke verzekeringen zou dit kunnen?
Zijn er trouwens ook mensen die dit onverzekerd doen?
Bij mij komen de cliënten namelijk ook op het paard en werken dus niet alleen naast het paard.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 09:01

Ik ken niets van verzekeringen in Nederland. Wel lijkt het mij logisch dat je een verzekering neemt. Waar heb je je opleiding gevolgd? Kan je bij hen niet informeren hoe het zit met verzekeringen?
Anders kan ik je wel gegevens doorgeven van mensen die je misschien op weg kunnen helpen.

Of cliënten nu op het paard rijden of naast het paard staan, er kan altijd iets gebeuren in de interactie tussen paard en mens + ik zou zoiezo een verzekering burgerlijke aansprakelijkheid aangaan als hulpverlener. Cliënten kunnen immers ook aangeven schade op te lopen die niet rechtstreeks veroorzaakt wordt door het paard.

Zijn er mensen die het onverzekerd doen? Wellicht wel, maar verstandig lijkt het mij allerminst...