Schaap eet plastic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_w

Schaap eet plastic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 18:37

Hoi. Mijn schaap heeft zojuist een etiket (plastic) opgegeten. Ze had het al doorgeslik voor ik er erg in had. Ik heb nog geprobeert het uit haar mond te halen, maar ik was te laat. Het is een vrij oud schaap. Ze deed niks raars, ze ging liggen ging proberen te herkauwen, ging eten en loopt nu vrolijk met de rest van de kudde. Is er iets wat ik kan doen? Iemand advies?

Mazida

Re: Schaap eet plastic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:41

De dierenarts bellen voor advies in plaats van Bokt raadplegen :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:44

Ah top dat je eerst lekker de tijd hebt genomen om je met een schapenvraag op een paardenforum te registreren en daarna je vraag hier te stellen om vervolgens op antwoord te wachten. Lijkt me veel beter dan de dierenarts bellen.
Bakkie thee erbij en lekker mee blijven lezen zo +:)+

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:46

Goof schreef:
Ah top dat je eerst lekker de tijd hebt genomen om je met een schapenvraag op een paardenforum te registreren en daarna je vraag hier te stellen om vervolgens op antwoord te wachten. Lijkt me veel beter dan de dierenarts bellen.

|o

Ilse_w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 18:54

Goof schreef:

Reden dat ik dat nog niet heb gedaan: ze loopt inmiddels al 2 uur vrolijk rond en laat niet merken dat er iets mis is. Normaal als er iets mis is geeft ze dat meteen aan.

Iemand misschien wél nuttig advies? :)
Laatst bijgewerkt door Ilse_w op 07-04-18 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:57

Je hebt 2 keuzes. Of eingelijk 3

Je wacht af tot ze het uitpoept of er dood van neervalt, of je belt de dierenarts.

Ilse_w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 19:01

prugelpiet schreef:
Je hebt 2 keuzes. Of eingelijk 3

Je wacht af tot ze het uitpoept of er dood van neervalt, of je belt de dierenarts.

Hopen op het eerste :) (ze is overigens inmiddels al zo oud, dat ze sowieso al elk moment zou kunnen sterven, maar ze doet het tot nu toe nog goed! ;) )

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:02

Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Dat poept het schaap vanzelf wel weer uit. Een etiket is niet zo groot. Als het grote stukken plastic zijn zou ik me wel zorgen maken. Maar van een etiket zal het wel meevallen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:03

Bel gewoon even de dierenarts, dat kost je niks!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:13

Denk niet dat als het al even geleden is je je zorgen moet maken. Wij hadden een ouessant schaap die begin dit jaar is overleden en die had er ook wel eens een handje van. Volgens onze VA moest ik hem in de gaten houden en als het niet goed ging moest ik hem bellen. Ondertussen is hij wel overleden; maar gewoon aan ouderdom.

Nu weet ik niet hoe groot dat etiket was natuurlijk, maar inderdaad bel gewoon met zulke vragen een VA en kijk wat die zegt! Dat is idd gratis en je hebt het beste advies. Op een forum komen vaak veel verschillende antwoorden.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:14

Neeeeee.,, wij bokkers zijn ontmanteld!!!
Haal ieder zijn schapen maar tevoorschijn,.... verbergen heeft dus geeen nut meer.

Nee zonder gein. Denk dat het meevalt. Bel de Da en wacht niet tot het zondag is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:34

Goof schreef:

Dit is nou precies waarom Bokt echt niet zo leuk meer is als vroeger. Zijn dit soort reacties nou echt nodig? Hou dan gewoon lekker je mond, doe ik ook vaak genoeg!

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:41

Sommige reacties kun je het beste meteen overheen lezen. Kom op mensen, vind het echt heel naar tegenover ts.

Maar mijn mening. Als je schaap al 2 uur vrolijk rondloopt zal ik me geen zorgen maken. Dat poept ze vanzelf wel uit en mocht je je er niet lekker bij voelen of je denk dat je schaap zich niet gevraagd zoals normaal is een belletje naar de dierenarts nog snel genoeg gedaan.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:47

En wat denken jullie dat die da zegt? Juist " rustig afwachten".
Die gaat echt niet een symptoomloos schaap open snijden om te kijken waar dat stukje plastic is gebleven.
Bokt paniekvogels...

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:53

Als er nu een dierenarts was die kwam voor alle bokkers die meteen bellen voor iedere scheet die ze dwars zat dan verdiende die goud geld :#

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:07

Ze zouden hetzelfde moeten doen als advocaten; een rekening schrijven voor telefonisch consult... ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:26

Dit topic hoort op Beestenboel maar omdat de topicstarter daar te weinig posts voor heeft kan het topic niet verplaatst worden en er een slotje op.