Afbreken contract huur domein

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WendyLotte

Berichten: 1139
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:39

Waarom zou je in hemelsnaam daar nog naar toe gaan.je paarden staan er nog niet eens en je hebt al problemen. Wie weet wat er gebeurt als je daar staat. Advertenties zetten en bij boeren aanbellen. Actie ondernemen en zien dat je ergens anders een plek krijgt. Al is het maar voor voorlopig. Dan uitdunnen en verder zoeken. Als ze zich er nu al mee bemoeien dan is dat helemaal als de paarden er staan.

Shirana1989
Berichten: 28
Geregistreerd: 19-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:54

Citaat:
Dat was de vraag niet. Ik had deze paarden al voor ik in problemen kwam. Mijn vriend is zijn huis aan het verkopen en binnen jaar hebben we definitieve oplossing voor altijd.
Daarom wou ik niet zeggen hoeveel paarden ik heb. Ik ga ze niet weg doen nu de oplossing binnen handbereik is. Zo ben ik niet.
Ik had voor binnen maand te verhuizen een contract voor een jaar op dat terrein. Daarover ging mijn vraag, of de verhuurder dit zomaar kan afbreken ondanks dat alles een maand voor de verhuis geregeld is.
Laten we bij de feiten blijven en niet moeilijker maken dan het is.


Om jouw concrete vraag te beantwoorden: Volgens mij kun je dan het beste juridisch advies inwinnen!
Ik weet niet precies wat er in het contract staat en hoe rechtsgeldig e.e.a. is. Ook weet ik niet hoe het zit met ontbindende voorwaarden van een al getekend contract door beide partijen.

Nogmaals, als ik jou was dan zou ik vandaag nog juridisch advies inwinnen, op basis daarvan kun je dan actie ondernemen.

WendyLotte

Berichten: 1139
Geregistreerd: 01-01-14

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:05

Juridisch en dan hells Angels. Denk niet dat je dan vrienden maakt.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:16

Als je daar gaat wonen en je hebt een huurcontract voor een woning, dan valt dat toch onder de huurdersbescherming (in Belgie toch)?

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:22

WendyLotte schreef:
Juridisch en dan hells Angels. Denk niet dat je dan vrienden maakt.

Nou, maar hopen dat ze niet meelezen dan.. :roll:

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:23

WendyLotte schreef:
Juridisch en dan hells Angels. Denk niet dat je dan vrienden maakt.

Dat is waar TS nu staat toch?

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:29


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23477
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:31

GDG schreef:
WendyLotte schreef:
Juridisch en dan hells Angels. Denk niet dat je dan vrienden maakt.

Dat is waar TS nu staat toch?


Zo staat het niet in de OP hoor...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:35

Polly schreef:
GDG schreef:
Dat is waar TS nu staat toch?


Zo staat het niet in de OP hoor...

Oh, dan heb ik het verkeerd onthouden. Hm, weet niet of het dan nuttig is om de juridische weg te volgen inderdaad. Sta je toch ook niet lekker met je waardevolle en kwetsbare bezit als je het zou 'winnen'.

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 15:37

Yvank_ schreef:
Als in dat contract afspraken staan die jij moest nakomen en dat doe je niet dan mag dat ja.. Of dat nou overmacht is of niet.

Staat niet in contract...was ook niet duidelijk afgesproken....

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:40

Zoek je nu een nieuwe stal in de omgeving waar je naar toe zou gaan ivm werk, of maakt de plaats niet uit?

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:44

TS bel even het juridisch loket. Het hangt echt af van de huurovereenkomst en wat daarin staat. Een verhuurder mag namelijk niet zomaar een huurovereenkomst opzeggen.
Daarnaast begint jouw huurovereenkomst op 1 mei, dus ik vraag me af op grond waarvan de verhuurder vordert dat jij daar rotzooi mag gaan rapen. Je huurt het immers pas vanaf 1 mei. :+
Reacties hier in het topic vind ik erg vreemd. Dat TS zich er maar bij neer moet leggen en dat het niet vreemd is dat de verhuurder zich zo gedraagt.

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:46

Denk dat ts van Belgie is weet niet of ze daar juridisch loket hebben

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:46

Wat staat er precies in dat contract dan ? Heb je een exemplaar in jouw bezit dat ondertekend is door beide partijen ? Indien dit niet het geval is, vrees ik dat je juridisch gezien geen poot hebt om op te staan.

Want als ik je beginpost goed begrijp, is het '' domein '' wat je zou gaan huren, eigendom van de hells angels ? En dus niet van die man zelf.

troi
Berichten: 17021
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:46

Ok, wat je budget dan voor de stalling van de paarden? En is dat incl of excl hooi/stro/voer? Moet het incl de klussen (zoals uitmesten en voeren) zijn of kan je dat wel zelf? Als mensen dat weten kunnen ze je wellicht helpen.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:48

mag schreef:
Denk dat ts van Belgie is weet niet of ze daar juridisch loket hebben


Ah dat weet ik ook niet. Als het een weiland in Nederland is, kan TS in ieder geval wel even bellen.
Maar ook in Belgie zijn er wel regels over huurovereenkomsten natuurlijk. Ik zou het er echt niet zomaar bij laten zitten. Het klinkt namelijk alsof verhuurder hier fout zit en niet TS. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:48

Cinderella schreef:
mag schreef:
Denk dat ts van Belgie is weet niet of ze daar juridisch loket hebben


Ah dat weet ik ook niet. Als het een weiland in Nederland is, kan TS in ieder geval wel even bellen.
Maar ook in Belgie zijn er wel regels over huurovereenkomsten natuurlijk. Ik zou het er echt niet zomaar bij laten zitten. Het klinkt namelijk alsof verhuurder hier fout zit en niet TS. :)


De ervaring op Bokt leert dat er altijd 2 kanten aan een verhaal zitten.

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:49

Cinderella schreef:
mag schreef:
Denk dat ts van Belgie is weet niet of ze daar juridisch loket hebben


Ah dat weet ik ook niet. Als het een weiland in Nederland is, kan TS in ieder geval wel even bellen.
Maar ook in Belgie zijn er wel regels over huurovereenkomsten natuurlijk. Ik zou het er echt niet zomaar bij laten zitten. Het klinkt namelijk alsof verhuurder hier fout zit en niet TS. :)


Volgens mij is de '' verhuurder '' zelf geen eigenaar van dat terrein. Zie mijn post hierboven.
Dan heb je juridisch gezien niks meer in de pap te brokken.
Enkel onderverhuur zou mogelijk zijn. Maar dan moet je wel een agrarisch statuut hebben als verhuurder. En dit lijkt mij als hells angel niet erg waarschijnlijk :P

Babootje

Berichten: 26366
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:44

Misschien zijn "ze" erachter dat "ze" de wei niet zomaar kunnen verhuren aan TS en willen "ze" gewoon van het contract af. Linksom of rechtsom, er zit een 'luchtje' aan en in combinatie met de wetenschap van de achtergrond van de verhuurder zou ik mijn dierbaarste bezit daar niet willen zetten.

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 17:02

Babootje schreef:
Misschien zijn "ze" erachter dat "ze" de wei niet zomaar kunnen verhuren aan TS en willen "ze" gewoon van het contract af. Linksom of rechtsom, er zit een 'luchtje' aan en in combinatie met de wetenschap van de achtergrond van de verhuurder zou ik mijn dierbaarste bezit daar niet willen zetten.

Babootje je hebt gelijk. Is alleen dat ik nu in de penarie zit. We vinden hopelijk wel oplossing

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:09

Maar waar zoek je iets? Misschien weten bokkers iets?

cobiie

Berichten: 7310
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:21

Ik ken de Belgische wetgeving niet, maar ook daar zal er een “bedenktijd” zijn (geen idee wanneer er door beide partijen getekend is), mogelijk staat er in het contract nog clausules op basis waarvan er ontbonden kan/kon worden.

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:39

Voor zover ik begreep is een contract in België enkel geldig als het via een notaris is geweest. Of dit heb ik me toch laten vertellen

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 17:46

Ik heb mij vergist. Heb het verkeerd begrepen. Grond is blijkbaar van de verhuurder zelf en heeft niets met de naam die ik noemde te maken, ow wat stom van mij. Sorry. Ben wat overstuur en heb mij enorm vergist. Zo dom van mij. Volledig volledig verkeerd begrepen. Heb het ondertussen wat kunnen uitpraten met de verhuurder.
We zijn aan het onderhandelen met een hele lieve dame nu.
Sorry dat ik dit openbaar plaatste maar was compleet van de kaart.
Ik ga nu eventjes bekomen, want is beetje veel geweest voor mij ;-)
Laatst bijgewerkt door Peluchy op 23-03-18 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:47

Peluchy schreef:
Ik heb mij vergist. Heb het verkeerd begrepen. Grond is blijkbaar van de verhuurder zelf en heeft niets met de naam die ik noemde te maken, ow wat stom van mij. Sorry. Ben wat overstuur en heb mij enorm vergist. Zo dom van mij.
We zijn aan het onderhandelen met een hele lieve dame nu.
Sorry dat ik dit openbaar plaatste maar was compleet van de kaart.
Ik ga nu eventjes bekomen, want is beetje veel geweest voor mij ;-)

Voor een nieuwe plek? Ik hoop dat jullie eruit komen!

Oh, en hou je koppie erbij :(:) .