Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lizzyy schreef:Contract lijkt mij handig. Doe je een aanbetaling of niet? Koop je het paard volledig? Of maak je pas na drie maanden het geld over? Dat zijn zaken die wel belangrijk zijn. Wordt er nog met het paard gereden?
Even terzijde. Als je dan pas het geld bij elkaar hebt, hou je dan rekening met andere onvoorziene uitgaven?
bruintje123 schreef:Niet doen.
Kijken of je hem als bijrijdpaard kan, maar nog niets kopen.
Maar ik begrijp dan al niet dat je naar paarden gaat kijken als het geld er nog niet is.
Heb je we geld voor onvoorziene uitgave?
Maar ik begrijp dan al niet dat je naar paarden gaat kijken als het geld er nog niet is.
dresjoepie schreef:bruintje123 schreef:Niet doen.
Dit idd! Er komen nog zoveel kosten bij van keuring tot passend zadel! Tot da spullen enz
Ik neem iig aan dat je het paard laat keuren door een dierenarts?
dresjoepie schreef:bruintje123 schreef:Niet doen.
Dit idd! Er komen nog zoveel kosten bij van keuring tot passend zadel! Tot da spullen enz
Ik neem iig aan dat je het paard laat keuren door een dierenarts?
bruintje123 schreef:100% gaan zoeken naar de klik kon ook over 4 maanden als je het geld al had.
Maar goed dat ben ik. Eerst geld, dan pas kijken.En dan uiteraard ook niet de eerste de beste kopen.
Maar oke, jij hebt nu je geweldige paard gevonden.
Ik zou niets betalen zoals ik al zei.
Ja dan heb je het risico dat hij verkocht word.
Maar ik zou geen gedonder opzoeken met verkopers, want met wat pech gaat het mis en dan heb je het gezeik. En wat voorheen geweldige mensen leken zijn het dan ineens niet meer.
Vraag of je bijrijder mag worden, meer niet.
.Knert schreef:En de eigenaar heeft nog steeds de mogelijkheid intussen het dier te verkopen aan een ander.
Is vaker voorgekomen.
Vind het zelf allemaal niet zo doordacht... wat al eerder is gezegd, eerst het geld en daarna pas kijken.
En doe een keuring!! Das wel off topic maar echt... doe het! Reserveer hier ook geld voor!
Sclimpre schreef:Je zou een lease contract met optie aankoop kunnen afspreken. Ttz. jij huurt het paard bv 3 maanden en na die 3 maanden beslis je al dan niet hem te kopen voor een prijs die je nu al afspreekt. Dan heb je aan beide kanten toch iets van zekerheid.
Lizzyy schreef:Als jij nu al een aanbetaling doet ben jij gedeelde eigenaar. Dus als hij dan een been breekt draai je ook op voor de kosten. Als jij nu het geld nog niet hebt zal ik dat zeker niet doen. Dan kan je over vier maanden helemaal geen paard kopen.
Ik zou wel even in een eventueel contract zetten dat het paard niet verkocht mag worden. Maar goed, of de verkoper het daar mee eens is zonder een aanbetaling is een tweede.
Lizzyy schreef:Als jij nu al een aanbetaling doet ben jij gedeelde eigenaar.