Trailer verzekering

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Trailer verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 17:45

In verband met de aanschaf van een nieuwe trailer ben ik nu voor de verzekering aan het kijken. Wat verzeker je, waar en voor welke prijs?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:47

Die van mij staat gewoon bijgeschreven op de verkeersverzekering van mijn auto.

Even je verzekering bellen, die kunnen je wel verder helpen.

Charaz

Re: Trailer verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 17:49

Wa valt inderdaad onder de verzekering van je auto, maar de trailer zelf is een aparte verzekering.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:50

Ik heb de mijne verzekerd voor diefstal, en de gebruikelijke dingen, voor ongeveer het aankoop bedrag. Kost iets van €100 per jaar.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:52

Ik heb mijn trailer allrisk voor €45 per jaar verzekerd bij de OWM. Hieronder valt schade van buitenaf, van binnen bij normaal gebruik, brand en diefstal. Zo had ik twee jaar geleden een klapband op de snelweg en die band heeft behoorlijk wat schade aangebracht aan mijn trailer. Ook moest er een nieuwe band komen en wilde ik graag een reserveband nu ik dit een keer had meegemaakt. Behalve het eigen risicio van €50 is alles tot de laatste cent vergoed en daar was ik heel blij mee!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:58

Charaz schreef:
Wa valt inderdaad onder de verzekering van je auto, maar de trailer zelf is een aparte verzekering.

Ja, trailer is apart verzekerd, maar op dezelfde polis. Is vrij standaard verzekering volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:06

Mijn trailer is verzekerd bij de Europeesche verzekeringen. 5 jaar waardegarantie en verder alle opties (hulpverlening, vervangend vervoer enz.) behalve particulier verhuur voor 12,55 per maand.

Loonwerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:35

Een aanhanger hoef je niet te verzekeren(Als in: Het is niet verplicht). Schade aan anderen wordt inderdaad vergoed via de WA verzekering van het trekkend voertuig.

Alleen als je schade aan de trailer zelf wilt verzekeren kun je een aparte verzekering afsluiten.