Gebruik Fundermax panelen in een trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarcR

Gebruik Fundermax panelen in een trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 09:53

ik denk erover om onze oude Ifor Williams trailer te renoveren.
Ben eens gaan rond kijken wat de mogelijkheden voor nieuwe wanden zijn en bij een houthandel hebben ze mij de platen van Fundermax aangeraden.
Dit zijn hogedruklaminaat HPL panelen waarvan de "buiten" versie vooral gebruikt worden voor gevelbekleding.
Heeft iemand ervaring met deze panelen in een trailer ?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:11

Ik denk dat je het beste trailerboiwers hierover kan benaderen.

Probeer henratrailers, die heeft onze trailer super gerenoveerd tijd geleden, of van hooff in Drunen..

Straks zit je met geen bomproeve platen of te zwak waardoor je balans weg is...wegligging mede door balans in de trailer is wel erg belangrijk

IrishDraught

Re: Gebruik Fundermax panelen in een trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:22

Onze ifor moet helaas ook 2 nieuwe zijwanden en wij zaten aan betonplex te denken maar wellicht zijn er betere ideeën.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:32

Onze moet ook weer en wij zitten nog steeds aan de betonplex, dus ben ook benieuwd.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 10:45

Indestal schreef:
Ik denk dat je het beste trailerboiwers hierover kan benaderen.

Probeer henratrailers, die heeft onze trailer super gerenoveerd tijd geleden, of van hooff in Drunen..

Straks zit je met geen bomproeve platen of te zwak waardoor je balans weg is...wegligging mede door balans in de trailer is wel erg belangrijk

Bedankt voor het advies maar wij wonen in Vlaanderen en heb hier prijs laten maken en dan kan je beter een nieuwe trailer kopen en die heb ik niet nodig.

De fundermax platen zijn op verschillende diktes verkrijgbaar en zeker zo sterk als betonplex, met als grootste voordelen dat ze geen vocht opnemen en dat ze in vele kleuren en bedrukkingen beschikbaar zijn.
Na de renovatie zal de trailer gebruikt worden als "dog truck" voor het deelnemen aan evenementen met de zaak van mijn dochter : http://www.4sanca.be.

Voor meer info over de panelen zie : www.fundermax.at
Laatst bijgewerkt door MarcR op 27-02-18 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:46

Ja maar om de juiste info te krijgen? Laten doen is inderdaad niet goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:49

Is dat niet gewoon een vergelijkbaar product als trespa?

Zo ja dan is het helaas niet geschikt voor een trailer. Het is in verhouding sowieso loeizwaar. Daarnaast is het super hard en sterk maar kan het niet tegen een piekbelasting. Het veert niet mee en een goedgemikte paardenhoef zal een plaat kapot slaan. Vervelend effect is dat er dan hele scherpe harde randen kunnen achterblijven.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 12:03

Gloa schreef:
Is dat niet gewoon een vergelijkbaar product als trespa?

Zo ja dan is het helaas niet geschikt voor een trailer. Het is in verhouding sowieso loeizwaar. Daarnaast is het super hard en sterk maar kan het niet tegen een piekbelasting. Het veert niet mee en een goedgemikte paardenhoef zal een plaat kapot slaan. Vervelend effect is dat er dan hele scherpe harde randen kunnen achterblijven.

Ik ben gaan kijken op de website van Trespa, dit lijkt een gelijkaardig product te zijn.
Volgens de houthandel is de 18 mm plaat van fundermax beter bestand tegen piekbelastingen dan 18 mm betonplex en dus geschikt voor paardentrailers.
Bij ons is het niet relevent zoals ik al geschreven heb er zal geen paard meer in komen.

Indestal : waar ik ben geweest hadden ze enkel interesse in het renoveren van de trailer door hen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:08

Oké zou kunnen dat dat specifieke merk er beter tegen kan dan trespa. Maar ben benieuwd hoe ze piekbelasting dan precies zien. Hout beschadigd ja, er komt een deuk in. Trespa beschadigd niet zo makkelijk maar als het gaat dan breekt het.

18mm trespa is 1,5x zwaarder dan 18mm betonplex. Iets om rekening mee te houden.