Ik ben op zoek naar advies en hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.
Mijn merrie is afgelopen weekend in trailer gevallen. Hoe het is kunnen gebeuren daar heb ik helaas geen idee van, het enige ik merkte was dat mijn rubberen gietvloer een beetje nat was van de mest en vermoedelijk is ze dus onderuit geschoven.
Nu ben ik er dus niet meer gerust in en zoek ik dus advies.
Mijn trailer is een 1,5 atec royal class. Ik vervoer haar al 6 jaar met deze trailer en heb dit nog nooit meegemaakt. Hiervoor had ik een 2 paards ifor. Hierop had ik de indruk dat ze veel stabieler stond.
Heb ook al een keertje achter de trailer gereden en heb toen gemerkt dat ze heel veel moeite moet doen om haar evenwicht te houden maar verder is dat dus in die 6 jaar nooit een probleem geweest.
Ik ben een erg rustige chauffeur en het is gebeurd op een stuk dat recht was, ietsje ervoor was een bocht maar die waren we al ruim gepasseerd voor ze viel.
Wat is nu wijsheid?
Vlas of houtkrul in de trailer proberen? Stro wil ik niet want heb ik ooit al geprobeerd dat was te glad.
Ofwel een soort van tussenschot maken zodanig ze wel wat steun vind?
Misschien een soort stang die de voor en de achterstang met elkaar verbind?
Ofwel toch de 1,5 trailer de deur uit doen en een 2 paard kopen?
Alleen vind ik het zonde van mijn trailer want die heb ik destijds nieuw gekocht, goed onderhouden, altijd binnen gestaan, als ik 2de hands eentje moet kopen weet ik natuurlijk niet wat ermee gebeurd is en nieuw kan mijn budget niet direct aan momenteel.
Wie heeft er advies of tips ik hoor het graag
Misschien ben ik wat overbezorgd maar ben er heel erg van geschrokken...
en hij heeft er zelf ook wat meer handigheid in gekregen.