Goed, wij gaan rustig aan opzoek naar een geschikte trailer.
Ik heb 2 paarden, welke samen 1400kg wegen. Waarvan 1 een bijna 5jarige shire merrie, dus die zal ook nog wat uit gaan zwaren. En ze is rond de 1.80m en is dus wat groter als een doorsnee paard.
Wij hebben zelf een bmw 3 serie auto welke 2000 mag trekken, en mijn vader heeft een bmw x3 welke 2400kg mag trekken.
Zelf kan ik dus eigenlijk alleen met 1 paard op pad, maar het lijkt mij handig om op zoek te gaan naar een tweepaards trailer met een max gewicht van 2400kg zodat wel beide paarden erin kunnen, als het nodig is kan ik altijd mijn vader vragen

Ik heb uiteraard mijn BE rijbewijs gehaald afgelopen jaar en daar werd gezegd dat ik dan wel met die 2400kg trailer mag rijden mits ik hem niet zwaarder belaad dan 2000kg ivm onze auto. (nieuwe regelgeving, hadden ze het over)
Iedergeval, en dan?
De trailer ga ik stallen bij de paarden op stal, hier komt hij buiten te staan. Dus een houten trailer wil ik liever niet.
Oke, tot zo ver mijn kennis!
Wat is wijsheid? Waar moeten we op letten?
O, ik heb een budget van €2000
Ik heb al leuke tweedehandse gezien, wil geen opknapper, maar weet dus niet zo goed waar ik verder rekening mee moet houden.