Zoektocht naar een nieuwe trailer... help!

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DeniiSee

Zoektocht naar een nieuwe trailer... help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 10:55

Ik heb een hele fijne polyester trailer, 1.5 paards. van Heja vijf sterren.
Hele fijne, lichte trailer, maar afgelopen zomer een nieuw paard gekocht, en daar vind ik hem toch iets te krap worden.
Voorheen altijd mijn pony erin gehad en dat was top. Maar met erin lopen moet mijn paard zijn hoofd naar beneden doen anders zit hij in het zeiltje. In de trailer staat hij ook best krap. Dus in overleg met vriendlief gaan we opzoek naar een nieuwe trailer *\o/*

Maar daar begint de zoektocht.
Ik dacht eerst een aluminium. Ondanks dat het kwa onderhoud heel fijn is, hoor ik ook dat het erg galmt binnen in, en daardoor paarden er onrustig in kunnen staan. Dus daarom toch te twijfelen om voor een volpolyester te gaan met een aluminium/kunststof bodem.

Wat ik graag wil:

- 1,5 paards trailer
- VolPolyester en een aluminium/kunststof bodem met een rubberen mat erop verlijmd het liefst.
- Goede ruime hoge trailer, ik weet niet precies hoe hoog die van mij nu is dat moet ik nog nameten
- Lichte trailer, i.v.m. het rijden met een B rijbewijs.
- Voorkeur is een nieuwe trailer
- 2e hands alleen als hij niet ouder is dan 5 jaar
- Mag met zadelkamer (vriend heeft deze voorkeur zodat het zadel op een stang kan liggen i.p.v. liggen in de auto) maar dan alleen als er binnen nog genoeg ruimte is om te kunnen functioneren.
- Eventueel met inruil van oude trailer.
- Budget tot 7.000 (excl. inruil oude trailer)

Ik zie af en toe door de bomen het bos niet meer
Wie o wie weet naar welke trailer ik zoek??

Uit het oog, maar nooit uit het hart
Jax, Apache x Jazz, L1+10 PR: 218
Aram, Arabische volbloed ZZ-Licht+10 PR: 240, ZZ-Zwaar gestart, geen winst.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:58

Dat hoorde ik ook over aluminium trailers. En kan je verzekeren, dat dit niet altijd het geval is. Wij hebben een Cheval Liberté en hoor er echt niets in. Ze zijn ook mooi hoog en niet te zwaar en binnen jouw budget.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:15

Het begint natuurlijk met het opmeten van je huidige trailer. Dan kan je ook zien of een beoogde nieuwe trailer ook daadwerkelijk hoger is.

Ik heb vorig jaar ook een nieuwe 1,5 prds trailer gekocht. Bij mijn zoektocht kwam ik maar 1 merk tegen die 1,5 prds in polyester had, en daarvan zat voor mij geen dealer in de buurt. Ben het merk inmiddels vergeten. Met de eis "1.5 prds polyester" wordt je keuze wel een heel stuk eenvoudiger in elk geval :D .

Een echt hoge en mooie trailer is de aluminium van Sirius, maar die past niet in mijn schuur en viel daarom af.

Ik ben, net als Getup, uitgekomen op een Cheval Liberté. Daar heb ik tot dusver 3 verschillende paarden in gehad met reiservaring wisselend van bejaarde oude rot t/m puppy, en afstanden van 8-400 km en die stonden er allemaal heel rustig in.

De lieve <:) laat je weer genieten; Iedereen houdt wel van zoet; Dus geven de :D{ :D{; [&] [&] en strooigoed!

Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]
Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:22

Wij hebben sinds een paar weken een Sirius en tot nu toe bevalt deze zeer goed. Erg ruim, ook met (ruime) zadelkamer!
Dit is de 2e aluminium trailer die ik gebruik (altijd een 2 paards Böckmann champion geleend) en een houten trailer gebruikt. Niet gemerkt dat paard in een trailer onrustiger is, nu reist hij wel heel makkelijk.

Limited Edition: ZZ-Licht + 31
http://www.bitfitservice.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie