Wat te doen als verkoper, moeilijke situatie..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:49

beatje schreef:
Tazzey schreef:
Jeetje, jongens als je geen juridische kennis hebt ga dan alsjeblieft geen juridisch advies geven. Ik zie bijzonder kleurrijke adviezen voorbijkomen die totaal geen juridische grond hebben. Hoe goed bedoeld het ook is je helpt TS er niet mee.

Ze vraagt geen juridisch advies.Dat heeft ze al aan haar advocaat gevraagd.Ze vraagt hoe denken julie hierover.... Laatste zin vd OP


Lees even mijn bericht.

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 21:00

Mijn examen ging relatief goed, had enorm veel stress.

Maar goed ik heb antwoord gekregen! :+ Gisterenavond had ze mij gebeld, maar had niets gehoord gezien geluid af stond. Half uurtje later haar teruggebeld en niemand nam op, heb het dus zo gelaten. Enkele uurtjes geleden een smsje gehad dat ze haar gsm verloren was en ze die is komen ophalen is op het politiebureau en dat het teruggestorte geld (door mij) niet op haar rekening stond. Heb haar dan gevraagd of ze het geld wel effectief heeft, dat we even verder zijn en ik niets van geld heb, maar ook geen zekerheid heb wanneer de pony weggaat. Hierop antwoordde ze dat ze het geld had, maar dat ze het (door mij) gestorte geld terug wou hebben. (vind ik heel raar gezien ik vrijdag teruggestort heb en de afspraak voor ophalen zaterdag was en ze toen bij de bang zou gaan, stuurde ze via sms..) Heb gezegd dat ik haar toen gelijk een bewijsje had gestuurd..en dat ik graag een datum wou hebben dat ze de pony komt ophalen en wel deze week nog. Ze zei dat het zeker deze week ging zijn en ze morgen met mij wou praten, al kwam dit over op een negatieve toon gezien ze een uitroepteken gebruikte ipv een punt. Heb dan aangegeven dat als ze morgen wilt komen, dat ik graag had dat ze dan gelijk de pony betaalde en ophaalde, zodat zodat dit afgesloten kan worden..al dan niet met een enorme nasmaak. Maar heb ook gezegd dat ze zelf met een dag kon komen, zolang het deze week is en dat dit dan ook de laatste afspraak is die wordt gemaakt om de (ver)koop te laten doorgaan. Heb geen antwoord meer gekregen, tegenover ik bij voorafgaande berichten gelijk antwoord kreeg.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Wat te doen als verkoper, moeilijke situatie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:01

TS, kom je misschien uit België?

mvdbijl

Berichten: 3678
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Wat te doen als verkoper, moeilijke situatie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:06

Volg al even maar vind dat je ondanks juridische regeks erg veel geduld heb.

De koper handelt echt niet netjes en was elders wel anders behandeld.
Hoop voor jou dat het gauw afgerond is en goed dat je nu voet bij stuk hoid dat het de laatste afspraak is..

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Re: Wat te doen als verkoper, moeilijke situatie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:54

Doe je goed, zo houdt je het open en heb je het duidelijk. Een tip (en ja dat mag, en nee je hoeft het niet te melden, en ja je kan het ook inbrengen in een rechtszaak, mits je het uitgetijpt hebt.) Neem je gesprekken met haar op, ook als ze komt om die pony op te halen. Gewoon altijd als je haar spreekt. Voor je telefoon kan je call recorder downloaden. Die gebruik ik zelf.

Klinkt misschien wat overdreven, maar je zal de eerste niet zijn die een zaak verliest omdat de tegenpartij liegt en een rechter daarin meegaat.

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wat te doen als verkoper, moeilijke situatie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:16

Er is toch gewoon gezond verstand. Als de "koopster"de pony betaalt dan kan ze die komen ophalen.Kan of wil ze de pony niet betalen dan gaat het niet door. En kan ts de pony opnieuw te koop aanbieden.

Klaas15

Berichten: 331
Geregistreerd: 15-10-10
Woonplaats: home sweet home

Re: Wat te doen als verkoper, moeilijke situatie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:59

Prosecco ik vindt het vreemd wat je schrijft.
Je hebt contact gehad met 3 advocaten, deze zeiden dat je de koop niet kan ontbinden.
Krijgt een hoop ( kul) advies van andere, maar neemt zelf geen contact meer op met je advocaat.
Als ik in jou schoenen stond hing ik de hele dag aan de telefoon met advocaten.
De koper komt afspraken meerdere keren niet na, maar toch ga je opnieuw in op haar voorgestelde afspraak.
Ga voordat je zelf blijft aanmodderen eerst langs een advocaat en leg alles haarfijn uit en de bewijzen, dadelijk heeft zij jou te pakken, en kan je fluiten naar de pony en centen.

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 16:04

Uiteraard heb ik vandaag contact opgenomen met mijn advocaat, gezien ik nu een dag thuis ben. De (nieuwe) situatie uitgelegd en advocaat zei dat ik de week moet afwachten, gezien ik de koper gezegd heb dat de pony tegen zondag moet opgehaald (en betaald) worden en dat dit de laatst gemaakte afspraak word, dat de (ver)koop anders ontbonden word. Het is dus nu enkel maar afwachten. De stal met uitloop is nog altijd vast met een slot, voor alle zekerheid.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Re: Wat te doen als verkoper, moeilijke situatie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:09

Doe je goed. Ik hoop dat ze zondag komt en dat de koop makkelijk ontbonden wordt als dat niet gebeurt.

Vraag van een hele andere orde, en ik dnap het echt als je er geen antwoord op wilt geven, maar maak jij je geen zorgen over de toekomst van die ponie bij die mensen?

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 16:15

Raar genoeg niet, enkel een hele nare bijsmaak aan deze verkoop dat ik zou overhouden. koper heeft flink geïnvesteerd voor te zorgen dat de pony perfect zou komen te staan, denk hieraan aan nieuwe stal bijgebouwd, heromheind etc. Wanneer de pony kolieken had en ze niet opnam, heb ik gelijk de dierenarts gebeld, omdat ik zag dat het relatief dringend was. Hierbij was de factuur ook gelijk betaald, al dan niet de problemen (afgesproken bedrag van maand nadien) achteraf. Het enige wat hier mis is is de communicatie vanuit de koper, net zoals tijdig (af)betalen.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Wat te doen als verkoper, moeilijke situatie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:30

Even een heel andere insteek (zonder mening, gewoon een vraag); kan het dat ze zelf twijfels kreeg over de aankoop na de koliek en dat op een erg onhandige manier liet zien? Misschien wachtte ze op een prijsverlaging of iets dergelijk?

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 16:48

Nee dat absoluut niet, gezien de laattijdige betaling ook voor de kolieken waren.
Ze dreigde dan ook omdat ik de verkoop ongedaan wou maken, omdat ik haar kind dan zijn pony zou 'afpakken'.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:57

Prosecco schreef:
Nee dat absoluut niet, gezien de laattijdige betaling ook voor de kolieken waren.
Ze dreigde dan ook omdat ik de verkoop ongedaan wou maken, omdat ik haar kind dan zijn pony zou 'afpakken'.


Ok dan heb ik verder absoluut niks bij te dragen :+ wachten tot zondag.
Wel een hart onder de riem: ik zit ook aan de boeken ;)

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Re: Wat te doen als verkoper, moeilijke situatie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:24

Wat moeilijk zeg, ik ben benieuwd of ze op komt dagen.

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Wat te doen als verkoper, moeilijke situatie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 17:25

Ik laat het even voor wat het is en wacht maar geduldig af. :)

Telpeva

Berichten: 14771
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Wat te doen als verkoper, moeilijke situatie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:34

Laat je geen onzin wijs maken he, alsof jij haar kind een pony afpakt. Dat doet ze helemaal zelf haar eigen kind aan als ze niet betaald :)

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:36

*virtuele knuffel*
Ik vind dat je het super op lost en er goed mee om gaat. Knap van je, dat zou ik niet gekund hebben eerlijk gezegd.

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:43

borstnoot schreef:
*virtuele knuffel*
Ik vind dat je het super op lost en er goed mee om gaat. Knap van je, dat zou ik niet gekund hebben eerlijk gezegd.

Wat zou jij dan gedaan hebben Borstnoot?

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:38

anjali schreef:
borstnoot schreef:
*virtuele knuffel*
Ik vind dat je het super op lost en er goed mee om gaat. Knap van je, dat zou ik niet gekund hebben eerlijk gezegd.

Wat zou jij dan gedaan hebben Borstnoot?


Poeh, moeilijke vraag. Ik denk dat vooral mijn emoties de overhand zouden nemen en ik het risico zou nemen de koop af te zeggen, al mag dat juridisch niet.
Daarom vind ik het zo knap dat TS constant blijft overwegen wat het verstandigst is.

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 23:30

Na geen enkele gehoor maar even een 'herinnering' gestuurd en hierbij kreeg ik gelijk antwoord, dat ze ook begint te twijfelen. Ik heb aangegeven dat het voor ons beiden het beste is om de (ver)koop te ontbinden. Maar dat ik haar wel wil bijstaan in de zoektocht naar een nieuwe pony. :)

Getup

Berichten: 8312
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wat te doen als verkoper, moeilijke situatie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:35

Maar wil ze sowieso wel een pony...? Zou de beste oplossing zijn,voor iedereen -als ze t afbreekt.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Wat te doen als verkoper, moeilijke situatie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:39

Wat fijn dat jullie de koop hebben afgezegd. Kan je toch een fijner plekje gaan zoeken voor je pony ;)

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:56

Prosecco schreef:
eilleen333 schreef:
Ik zou mijn paard niet eens meer aan zulke mensen willen verkopen. Ze is nu toch haar plicht niet nagekomen? (heeft paard niet opgehaald). Dus ik zou zeggen, verkopen aan iemand anders.



Ik wil het ook niet, daarom dat ik in eerste instantie het al reeds betaalde bedrag van voorheen teruggestort had. Maar ik van mijn advocaat geen contractbreuk doen, gezien ik anders in grote problemen kan komen. Ze heeft haar plicht niet nagekomen, maar er is wel een overlijden geweest..of het nu echt is of niet, ik mag dit niet in twijfel nemen. ik dacht ook dat de verkoper altijd de verkoop mocht ontbinden, maar helaas is dit niet zo.


Als verkoper moet je de juiste procedures volgen.
Na het niet ontvangen van een betaling, een herinering sturen, dan een aanmaning.
eventueel kan je daarna een incasso bureau inschakelen om de bedragen op die manier te incaseren.

Ik vind het niet netjes dat je de rechten van de koper zo onder tafel veegt. Zo is het ook dat de koper de afspraken niet is nagekomen.
Juridisch is dit niet jouw keuze en is jouw enige recht het ontvangen van het afgesproken bedrag.
Ook begrijp uik dat de pony nog niet is geleverd, mischien helpt je dat om de verkoop te ontbinden.
Maar juridisch heb je geen poot om op te staan en is het helemaal geen moeilijke situatie.

Emotioneel is het wel heel vervelend en hoop ik dat je er snel samen uitkomt omdat dat voor alle partijen vaak prettiger is. succes

Getup

Berichten: 8312
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 00:05

De posts er boven gelezen :) ?

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Wat te doen als verkoper, moeilijke situatie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 00:34

Pony blijft gewoon..misschien was dit wel een teken. :)