Hooinet ophangen in ifor williams

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nnniekje

Hooinet ophangen in ifor williams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 21:50

Ik heb een 1.5 paard trailer van ifor williams. Als ik mijn hooinet ophang in de punt van de trailer kan mijn paard er niet bij als de stang op paard stand staat. Ik durf hem niet op de pony stand te zetten ivm overheen springen. Maar ik vind het ook niks om het hooinet aan de ringen te hangen waar de trailer kettingen aan zitten.

Hoe hangen jullie je hooinet op in de ifor williams trailers?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:55

Ik heb geen ifor, maar voor onze Shet heb ik een strotouwtje met clipje aan het tussenschot gemaakt. Het hooinet hang ik in de punt, vervolgens trek ik de onderkant naar voren en klik 'm vast. Hier kan je het een beetje zien:
Afbeelding
Touwtje zou nog korter kunnen, maar zo werkt momenteel prima.

Lena82

Re: Hooinet ophangen in ifor williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:06

Geen hele goede foto, maar had een hooitas van pagony en maakte die vast aan de ring bij het verzorgingsdeurtje en de verbindingsbalk in de punt.. paard kon er goed bij en geen boksbal effect.

Afbeelding

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:09

Ik hang het net in de punt. Klik een halstertouw onderaan het hooinet en deze sla ik om beide voorste stangen heen en doe een knoop door het oog van de knip.
Gaat al jaren prima zo.

Edit, ik heb een 2paards
Laatst bijgewerkt door rensju op 28-12-17 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

nnniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 22:27

Dank je wel voor de reacties! Die met die hooitas ziet er ook goed uit. Vond net ook dat je een rails kan bestellen die je boven je kleine deurtje kan maken.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:47

Ik doe het met een strotouwtje van de ring aan de zijkant net boven het hoofd van het paard, die laat ik lopen naar die stang aan de voorkant. Het idioot dat je bij een trailer voor dat geld niet eens netjes ergens een bevestigingsplek hebt. Ja je kan hem hangen aan het haakje die aan het bovenluikje zit, maar die is na 1x kapot denk ik.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:49

nnniekje schreef:
Dank je wel voor de reacties! Die met die hooitas ziet er ook goed uit. Vond net ook dat je een rails kan bestellen die je boven je kleine deurtje kan maken.

Maar hoe werkt die rails dan in combinatie met zadelkamer? Hier hetzelfde issue btw.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:52

Ik heb in m’n humbaur extra haken laten zetten :-)

Afbeelding

Dit zijn twee netten. 3 haken, 2 aan de zijkanten en 1 in het midden voorin. De haak bovenin gebruik ik niet omdat de netten dan heel raar hangen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:17

Bij mij is er aan de zijkant op balk naast deurtje een oog/ring gemonteerd.ik vind de hooitas een mooiere oplossing! Kunnen ze beter bij dan bij mij