Welke keuringen bij aankoop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:38

Ballard_L schreef:
cobiie schreef:
De meeste paarden en pony's worden niet geboren als kinderpony's maar zo "gemaakt" door training/omgang. Wanneer de pony nooit geleerd heeft op een goede manier ermee om te gaan, zal die dat mogelijk idd niet zomaar doen.

Hoe lang verzorg je dit dier al?


Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Sommige pony’s hebben van nature al dat ze voorzichtiger zijn met kinderen dan anderen. Mijn pony is nu 5,5, maar die had ik op 3 jarige leeftijd makkelijk een klein kind op zijn rug kunnen laten zetten. Hij is er heel voorzichtig mee. Een pony die een kind eraf bokt zou ik laten staan.


Ik zeg niet alle, maar meeste. ;)

Daarnaast is een groot deel van de training om ze braaf te krijgen voor veel paardenmensen een algemene basis training.
Ook de manier van paarden houden heeft er wel wat invloed op (paard 24/7 op stal volstoppen met krachtvoer is misschien meer vragen om een druk dier rond je kind dan een paard die voldoende beweging/voer verhouding heeft ;) ).

Mijn jonge neefjes en nichtjes zijn groot fan van mijn jonge hengsten en dat is wederzijds. :')
Afbeelding

Mijn oudere merrie doe je geen plezier met kinderen om zich heen, maar weet dondersgoed dat zij zich moet gedragen en doet dat dus ook.

Afbeelding

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 23:22

tine10 schreef:
Kan ook gewoon komen omdat er een slecht passend zadel op ligt. Niet dat ik je keuze onverstandig vindt, maar als paarden zo reageren is de kans heel groot dat zadel niet past.


die is onlangs geheel nagekeken en aangepast en bij mij doet hij ook normaal. Hij was echt aan het uitproberen dat kon ik duidelijk zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 09:10

lnvdh schreef:
ik zorg er een half jaar voor en hij was al dwarsig dat ik eraan begon maar nooit goed opgevoed zeg maar. In het half jaar is hij al enorm opgeknapt maar ik heb nu ook door dat het geen kinderpony is. Ik heb idd besloten, hoe jammer ik het ook voor mezelf vind, op zoek te gaan naar een iets oudere pony waar de knopjes ed al opzitten. Nu leek me dit ideaal omdat het je het dier en de geschiedenis kende.. dus geen verborgen of gelogen informatie. Echter heeft dit dier nu niet het karakter dat ik mijn dochter op vrij kan laten rijden.. misschien komt dat.. misschien niet.. maar dat is toekomst.. en ik durf die gok niet te nemen. ondanks dat hij jong en nog kneedbaar is.
bedankt voor de reacties


Heel goed van je! :)