Jaarlijkse kosten vanne

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

onbekend0000

Jaarlijkse kosten vanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 21:13

Hallo iedereen

Ik had al reeds een vanne, maar deze was in het bezit van mijn vader. Die heeft hij nu verkocht, dus zit ik zonder vervoer. Voordat ik zelf een vanne ga kopen, wil ik eens weten welke jaarlijkse kosten (en hoeveel) ik hieraan ongeveer zal hebben.

Bedankt al!

belle_boef

Re: Jaarlijkse kosten vanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:17

Wat is een vanne?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:20

Volgens mij bedoelt ze een 'van', dat is vlaams voor een trailer :)

Polly
Moderator Algemeen
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:29

belle_boef schreef:
Wat is een vanne?

Dat is ook mijn vraag en tevens de vraag of je uit België komt want mogelijk is daar de wetgeving ook anders dan in Nederland.
Wat had je vader voor kosten?

onbekend0000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 23:32

Polly schreef:
belle_boef schreef:
Wat is een vanne?

Dat is ook mijn vraag en tevens de vraag of je uit België komt want mogelijk is daar de wetgeving ook anders dan in Nederland.
Wat had je vader voor kosten?

Dat is een trailer. Weet ik niet. Moest ik het weten, zat ik wellicht met deze vraag niet.

onbekend0000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 23:32

belle_boef schreef:
Wat is een vanne?

Een trailer. :p

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:24

In Nederland betaal je geen wegenbelasting voor een trailer en er geldt geen verplicht onderhoud oid. Dat maakt dat er geen verplichte kosten zijn, in Nederland.
Het is natuurlijk wel verstandig, zeker als je zelf niet handig bent, je trailer 1x per jaar na te laten kijken, en ik meen me te herinneren dat in België jaarlijkse controle wél verplicht is.
Ongeacht of ze versleten zijn of niet, is het aan te raden iedere 7 jaar nieuwe banden te laten monteren, zeker als de trailer buiten staan. Rubber verteert onder invloed van zonlicht, en dan wordt de kans op klapbanden groter.

Wegenbelasting weet ik niet of dat in België anders geregeld is, zou je moeten nazoeken.

Trailers zijn verder qua aansprakelijkheidsverzekering meeverzekerd met het trekkende voertuig - ook weer in Nederland, dus dat zul je ook moeten navragen bij je autoverzekering.
Als je je trailer daarnaast ook all risk wilt verzekeren, dan moet je dat apart doen.

En verder kan het zijn dat je stallingskosten moet betalen op stal.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:27

s_stroobant schreef:
Hallo iedereen

Ik had al reeds een vanne, maar deze was in het bezit van mijn vader. Die heeft hij nu verkocht, dus zit ik zonder vervoer. Voordat ik zelf een vanne ga kopen, wil ik eens weten welke jaarlijkse kosten (en hoeveel) ik hieraan ongeveer zal hebben.

Bedankt al!

Aan Pappa vragen , die zal het wel weten en heb je gelijk de correcte informatie.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:34

78 euro voor een 2 paards aan wegenbelasting plus jaarlijkse controlle ik dacht 38 euro.Verder is het natuurlijk in welke staat je trailer is.Die van ons is 20 jaar oud heeft net nieuwe banden,maar op zich heb ik er weinig kosten aan.Ik heb wel een polyester trailer en een volgietvloer er in die ook al eens vernieuwd is geweest.