Paard is 'te duur'

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Jazzie03

Paard is 'te duur'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 11:44

Hallo!

Ik heb jammer genoeg beslist om mijn bijna 4-jarige merrie te verkopen.
Ze is heel erg braaf en heeft een ontzettend mooie uitstraling, maar is best onzeker en gevoelig.
Om deze reden + het geen tijd meer hebben door studies zoek ik iemand die haar betere kansen kan geven.
Ik ben heel erg eerlijk geweest in de advertentie en ik kreeg binnen het uur al verschillende reacties.(haar uiterlijk is ook best uniek)
Ik vraag is ongeveer 2500 euro voor haar, voor een stuk ook om zeker te zijn dat er geen handelaren op af komen.
Nu krijg ik ontzettend vaak de mededeling dat het veel te duur is en heb ik mensen die onzin biedingen doen zoals 'voor 800 euro kom ik ze deze week nog halen'.

Vraag ik echt zoveel? ik heb ze ooit aangekocht met als doel ze voor altijd bij mij te houden, maar door de huidige situatie gaat dat jammer genoeg niet. Ik heb geen ervaring in het verkopen van paarden dus vandaar mijn vraag.
Ze gaat sowieso niet weg naar de eerste de beste :)

My happy place is at the barn :D

Anoniem

Re: Paard is 'te duur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:47

Vind ik niet, ik heb voor m'n 3 jarige die net een maand onder het zadel was, zonder papieren, 500 meer moeten neer tellen.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:47

Nee hoor lijkt mij geen gekke prijs maar een en ander is wel afhankelijk van wat ze kan, wat haar afstamming is, en of ze gezond is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:48

Hoe lang staat ze al te koop?
Mensen willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang, maar met wat geduld vind je vast de juiste koper.

__Robijn__

Ik denk dat de mensen die haar voor 800 euro willen ophalen, juist de handelaren zijn :(:)
Niet op reageren en naar een goed huisje zoeken.
2500 euro voor een paard is in mijn ogen een prima prijs. Natuurlijk geen idee hoe en wat de merrie kan en kwa papieren etc.

De juiste mensen komen echt wel, als je maar geduld hebt :j

Dammie

Je schrijft in je advertentie dat een goed huis belangrijker is dan de prijs, misschien dat kopers daar een opening in zien voor een laag bod.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Whisperhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:49

800 is misschien een beetje duur, aangezien er veel verbeteringspuntjes zijn, maar ik denk dat 800 wel erg weinig is:) misschien zeggend dat ze voor 1500 kunnen komen?

KyaraMyBest

Heb even de advertentie bekeken en lijkt me een prima prijs. Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben, er komt vanzelf iemand die jou paard kan bieden wat zij nodig heeft en die ook bereid is een eerlijk bedrag voor haar neer te leggen. Als er geen kopers komen zou je zou evt. later nog in vraagprijs kunnen zakken. Verder denk ik ook dat de zin 'een goed tehuis, is belangrijker dan de prijs' mensen het idee geeft dat ze voor erg weinig weg mag.
Laatst bijgewerkt door KyaraMyBest op 22-11-17 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tink89

In je advertentie staat wel 'geslacht: hengst'. En ze kan eigenlijk nog niks (paar keer zadel erop gehad), vindt veel dingen spannend en ze heeft een heel sterke en duidelijke leider nodig. Verkeer gaat, maar 'druk' verkeer niet?

Ik zou deze advertentie wegklikken en op zoek gaan naar een paard met een wat minder uitgebreide gebruiksaanwijzing voor hetzelfde geld.

Ook zou ik afstamming e.d. in je advertentie opnemen.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 11:50

justkid schreef:
Nee hoor lijkt mij geen gekke prijs maar een en ander is wel afhankelijk van wat ze kan, wat haar afstamming is, en of ze gezond is.

ze kan de basis grondwerk, is braaf op wandeling, bij poetsen, geeft netjes de 4 voetjes en ze is fijn bij het longeren, reageert goed op stemhulpen enz.
Het enige minpuntje is dat ze redelijk gevoelig is en dat ze ook onzeker is waardoor ze een duidelijke leider nodig heeft die ze goed kan vertrouwen.

Ze heeft geen stamboom, maar is helemaal gezond :)

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:50

Ik heb geen idee of je teveel vraagt maar weet wel dat er een hoop 'irritante' mensen zijn die reageren op advertenties. Ik zet regelmatig advertenties voor iemand neer die hobbymatig wat fokt en handelt. Ik krijg ook echt de raarste vragen en reacties. Bij ons staat er nooit een prijs bij, de paarden hoeven niet perse weg en zo vindt vraag/aanbod zich beter. De paarden gaan altijd weg voor een prijs die voor beide partijen mooi is. Er is nog nooit een paard voor minder weggegaan..

Adellinde JJ (Turbo Magic X Metall) M1+5

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:50

Als ik je advertentie zie:
een 4-jarige, zonder afstamming en onbeleerd, vind ik 2500 misschien wel wat aan de hoge kant.
800 is wel weer absurd laag.

Verder zou ik bij geslacht even 'merrie' neerzetten ipv hengst.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:51

Voor een onbeleerde, rasloze merrie die volgens de advertentie ook erg onzeker is, vraag je een best bedrag. Ze is bont, maar dat is niet heel bijzonder meer tegenwoordig.

Desalniettemin zoek je niet je koper in koopjesjagers. Mensen die in een eerste mail al beginnen over je vraagprijs, die moet je gewoon negeren. Je zoekt iemand die verliefd wordt op je merrie, maar die persoon kan best een poosje op zich laten wachten.

Mijn tip zou zijn: ga lekker aan de slag met dit paard. Zet haar in haar kracht door zelf die duidelijke leider te zijn voor haar, bereid haar voor op het zadelmak maken (veel grondwerk, wandelen, schriktraining), laat een paar goede verkoopfotos maken en schop je advertentie af en toe omhoog.

Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:52

Voor een paard wat relatief weinig kan vind ik 2500 wel een dure prijs.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:52

Vergeet ook niet dat het seizoen niet mee zit.
Nu moeten veel paarden vaak de deur uit omdat ze niet binnen kunnen of te duur worden,dus vind je veel vlugger een goedkoop paard nu dan bv in april.
Dus dan verwachten de mensen ook dat prijzen van alle paarden lager zijn.

Aan jou om te beslissen of je daarin mee wil gaan of je ze liever langer(desnoods tot na de winter) wil bijhouden.

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 11:55

zo snel al veel reacties!
dank jullie wel allemaal.

Ze staat echt nog maar pas te koop, maar echt heel veel interesse.

Ik zag ergens iets over het verkeer staan; ze vindt een auto of fietsen die voorbij komt geen probleem, maar zodra er een drukke baan is waar overal auto's zijn (lees: kruispunten waar voor, achter, links en rechts auto's zijn) kan ze spanning opbouwen en zo wat dribbelen, maar niks spectaculair.

advertentie had ik al aangepast naar merrie :)

ik ben inderdaad heel eerlijk geweest zodat mensen niet voor een verrassing komen te staan en dat ik zeker weet dat de eigenaren weten wat ze kunnen verwachten en mij niks kunnen verwijten. Zeker ook omdat ik zeker wil zijn dat ze een blijvende thuis vindt.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:58

Prijs is goed, maar advertentie voor mij te onduidelijk, te lang en te veel tekst. Ze is precies wat ik zoek (onbeleerd en niet te groot) maar ik vind de foto's niet duidelijk genoeg. Een goede standfoto en een filmpje van vrije beweging zou ik nog graag zien.

Ik reken onafhankelijke voedingsrantsoenen uit en geef onafhankelijk voedingsadvies, meer info? Pb

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:59

Ja ik vind je prijs te veel :j zou meer richting de €1500-€1800 gaan zitten :j als ze bereden was zou €2500 oké zijn, maar voor een onbeleerde zonder papieren vind ik het te veel geld

Hulp nodig bij het solliciteren, schrijven van een sterke motivatiebrief of een overtuigend cv? Stuur een PB :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:59

Voor een papierloos paard wat nog weinig kent en zeker niet voor iedereen geschikt is vind ik de prijs wel aan de hoge kant.

Nu staat er dat ze een paar keer een zadel op heeft gehad maar dit weer opnieuw bevestigd moet worden. Ik zou dan afhaken, een zadel opleggen is zo basis als dat al opnieuw geleerd met gaan worden zou ik echt denken dat het een grote neuroot is.
Dat zal misschien niet zo zijn, maar samen met het stevig in de schoenen staan is dat wel een conclusie die getrokken kan worden.
En dan staan er voor dat geld genoeg waar dat niet bij is.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 12:00

Chubby schreef:
Voor een onbeleerde, rasloze merrie die volgens de advertentie ook erg onzeker is, vraag je een best bedrag. Ze is bont, maar dat is niet heel bijzonder meer tegenwoordig.

Desalniettemin zoek je niet je koper in koopjesjagers. Mensen die in een eerste mail al beginnen over je vraagprijs, die moet je gewoon negeren. Je zoekt iemand die verliefd wordt op je merrie, maar die persoon kan best een poosje op zich laten wachten.

Mijn tip zou zijn: ga lekker aan de slag met dit paard. Zet haar in haar kracht door zelf die duidelijke leider te zijn voor haar, bereid haar voor op het zadelmak maken (veel grondwerk, wandelen, schriktraining), laat een paar goede verkoopfotos maken en schop je advertentie af en toe omhoog.

bedankt voor je reactie! hier wil ik graag nog even op reageren: ze staat zeker niet stil momenteel. Ik krijg nog steeds les, ook grondwerk e.d en we gaan nog regelmatig wandelen, vooruitgang blijft er zeker in, maar ik heb gewoon de tijd niet meer om meerdere keren per week met haar bezig te zijn en ik merk wel dat ze hier echt nood aan heeft. :)
Schriktraining heeft ze niet echt nodig omdat ze met het zeil is gaan lopen toen ik alles klaar ging leggen voor de schriktraining :')

Edit: het is een richtprijs, voor een goede thuis ben ik natuurlijk bereid om tegemoet te komen!

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 12:02

Seltje schreef:
Prijs is goed, maar advertentie voor mij te onduidelijk, te lang en te veel tekst. Ze is precies wat ik zoek (onbeleerd en niet te groot) maar ik vind de foto's niet duidelijk genoeg. Een goede standfoto en een filmpje van vrije beweging zou ik nog graag zien.

als je wilt kan ik altijd meer foto's en een filmpje sturen! ;)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:03

Ik zou je advertentietekst aanpassen. Nu lijkt het net of er iets mis is met het paard, terwijl dat niet zo is.
Paard is net als elk paard onzeker (deze waarschijnlijk war meer door het karakter) en zoekt een leider en die kun jij niet zijn. Daardoor lijkt een paard als snel hevig en gevoelig.

Ik zou iets neerzetten van: paard is nog jong en afwachtend van aard. Ik kan haar niet de leiderschap geven die ze nodig heeft waardoor ze onzeker wordt. Ik zoek dus iemand met ervaring met jonge/gevoelige paarden die haar kan opleiden tot een leuke allrounder.
Je projecteert nu heel erg je eigen onmacht op het paard. :)

Succes met de verkoop!

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:04

Ik vind 2500 ook wel een beetje hoog hoor voor dit paard. Ik snap wel dat ze voor jou onbetaalbaar is en 800 euro is ook weer te laag. Maar inderdaad, ze heeft best veel "nadelen" zoals geen stamboek, vindt wat dingen spannend, is nog vrij groen (maar aangezien er geen filmpje bij zit van de gangen of bloedlijnen worden aangegeven weinig garantie op een sporttopper). Je komt dan sowieso uit bij de recreatieve ruiter of handelaren en die willen inderdaad voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Ik zou als ik jou was mensen waarvan je denkt dat ze geen handelaren zijn eens vragen naar wat ze zoeken en wat ze willen gaan doen in de toekomst met een paard. Ga please dan niet het verhaal beoordelen op of het ook jouw plan van aanpak zou zijn (wie weet schrijft iemand in enthousiasme om haar elke dag te gaan rijden en vind jij dit te veel). Beoordeel het verhaal op of het iemand zal zijn die van zn beest zal gaan houden. En laat dan eens mensen over de vloer komen. Als iemand echt verliefd wordt op je paard, dan maakt 1000 euro meer of minder betalen ook niet meer uit. Uiteindelijk is de aanschafprijs niks in vergelijking met wat je kwijt bent per jaar. Plus als jij ziet wat voor een leuk grietje met je paard aan de slag wil, maakt het jou vast ook minder uit om te zakken.

Misschien kan je je vraagprijs aanpassen naar een prijsklasse en erbij zetten dat de prijs bespreekbaar is indien het een goed huis betreft.

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 12:04

gekvanfleur schreef:
Ik zou je advertentietekst aanpassen. Nu lijkt het net of er iets mis is met het paard, terwijl dat niet zo is.
Paard is net als elk paard onzeker (deze waarschijnlijk war meer door het karakter) en zoekt een leider en die kun jij niet zijn. Daardoor lijkt een paard als snel hevig en gevoelig.

Ik zou iets neerzetten van: paard is nog jong en afwachtend van aard. Ik kan haar niet de leiderschap geven die ze nodig heeft waardoor ze onzeker wordt. Ik zoek dus iemand met ervaring met jonge/gevoelige paarden die haar kan opleiden tot een leuke allrounder.
Je projecteert nu heel erg je eigen onmacht op het paard. :)

Succes met de verkoop!

mag ik dit letterlijk overnemen? ik vind dit een hele goeie! :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:05

Heel eerlijk... Niet iedereen vind jouw merrie een ontzettend mooie uitstraling hebben. :o Dat is heel persoonlijk.

En dat ze niet beleerd is onder het zadel, spannend met druk verkeer, gevoelig, onzeker, kan heftig reageren, etc. vind ik 2500 echt te duur. In principe is het gewoon een groen paard. 800 Euro is dan weer heel laag.
Als ik serieus interesse zou hebben, zou ik er maximaal 1500 voor willen geven. Maar dat is ook echt de max.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 22-11-17 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt