Ik ben eens gaan googelen en kwam op zo ontzettend veel topics uit dat ik niet weet waar ik moet beginnen..
Ik heb een 8 jarige merrie en zo af en toe gaan wij wel eens op wedstrijd, soms 2 keer in de maand soms 1 keer in de maand maar het kan ook zo zijn dat we 3 maand niet gaan en dan moet ze er na 3 maand dus weer een keer op.
Nu gaat het trailerladen al niet heel makkelijk, ook niet moeilijk want ze staat eigenlijk altijd binnen 10 minuten wel op de trailer en dit op een vriendelijke manier, zonder herrie of mensen die denken haar te moeten aanpakken

Nu gaat het hartstikke goed als we vanaf stal naar de club rijden, dat duurt denk ik een minuutje of 5. Maar zijn we een kwartier of langer onderweg dan komt ze de trailer uit alsof ze al aan het werk is geweest...helemaal bezweet. Ik moet zeggen dat we nooit op een drukke weg rijden als we naar de ruiterclub gaan, op weg naar wedstrijden is dit natuurlijk al anders. Ook weet ik niet wat ze precies doet? Hebben er wel eens achter gereden en toen was alleen te zien dat ze heel graag om zich heen wilde kijken, naar mijn weten schopt ze verder niet of iets.
Nu vraag ik mij af op welke manier ik dit het beste kan aanpakken, want inmiddels is niet alleen mijn paard onrustig in de trailer, ook ik zit zenuwachtig in de auto.. Ben echt bang dat het een keer mis gaat.
Mijn paard heeft nou eenmaal last van het feit dat alleen staan niet wordt gewaardeerd, helaas is samen op wedstrijd gaan met een ander paard al geen optie (ook omdat we maar een anderhalfpaardstrailer hebben). Ze is nou eenmaal ook een pittige dame als het op bepaalde dingen aan komt, ze is heel moeilijk af en toe rustig te krijgen. Ik wil het liefst niet allerlei middeltjes hoeven toe te dienen, druppels etc.
Ik wil in ieder geval aan mijn vader gaan vragen of we elke zondag even een eindje kunnen gaan rijden met trailer en paard. Misschien verstandig om dan bijvoorbeeld eerst 5/10 minuten te rijden en dat elke keer een beetje langer te maken?
In andere topics kwam ik vooral tegen, haal er iemand bij of werden bepaalde druppeltjes geadviseerd.
Hetgeen waar ik bang voor ben is dat ze het uiteindelijk zo spannend gaat vinden in de trailer dat ze er helemaal niet meer in wil en dat wil ik natuurlijk voorkomen.
Heeft iemand dit zelfde gehad bij zijn of haar paard en hoe is dit opgelost?
Ik hoop dat iemand tips heeft hoe ik dit nu het beste aan kan pakken!