Advies & ervaringen verzekering

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wen1986

Advies & ervaringen verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-17 12:31

Beste paardenliefhebbers,

Ik ben op zoek naar een goede verzekering die niet moeilijk doen over uitkeren en goed te bereiken zijn. Heb een aantal verzekeraars tegenover elkaar gezet maar qua kosten ontloopt het elkaar niet zo heel veel. Uit goede ervaringen van mensen om mij heen heb ik nu onderstaande verzekeringen als 'keuze' gesteld.

- Bierum
- Equipe
- EFO

Graag hoor ik ook hier jullie ervaringen en advies.

Alvast bedankt voor jullie moeite! *\o/*

Handsome B. (v. Florencio x Ferro x Balzflug)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:24

Geen ervaringen met bovenstaande verzekeringen, maar weet wel dat bij Bierum de premie 25% omhoog gaat indien je een claim indient in het voorgaande jaar.

Ik zat bij Equine Risk-excellent horse en ben daar tevreden over, ze hebben zonder morren een hele berg ziektekosten (waaronder 3 operaties in 2 maanden tijd) uitgekeerd en bij afkeur 100% verzekerde waarde uitgekeerd. EEn berg geld dus, mijn betaalde premies heb ik er nu wel dik uit.
Maar ik hoor van veel mensen andere verhalen de laatste tijd sinds ze overgenomen zijn en er andere voorwaarden van toepassing zijn, ik viel nog onder de oude voorwaarden gelukkig.

Let wel op dat je de basisdekking goed voor elkaar hebt, zeker als je ook ziektekosten wil dekken. Als je alleen voor bijv ongevallen gedekt bent dan zal de ziektekosten verzekering ook alleen voor ongevallen uitkeren en niet bij een kreupelheid.
Vriendin van mij is daar laatst heel pijnlijk achter gekomen.

Wen1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-17 05:53

ingvdh schreef:
Geen ervaringen met bovenstaande verzekeringen, maar weet wel dat bij Bierum de premie 25% omhoog gaat indien je een claim indient in het voorgaande jaar.

Ik zat bij Equine Risk-excellent horse en ben daar tevreden over, ze hebben zonder morren een hele berg ziektekosten (waaronder 3 operaties in 2 maanden tijd) uitgekeerd en bij afkeur 100% verzekerde waarde uitgekeerd. EEn berg geld dus, mijn betaalde premies heb ik er nu wel dik uit.
Maar ik hoor van veel mensen andere verhalen de laatste tijd sinds ze overgenomen zijn en er andere voorwaarden van toepassing zijn, ik viel nog onder de oude voorwaarden gelukkig.

Let wel op dat je de basisdekking goed voor elkaar hebt, zeker als je ook ziektekosten wil dekken. Als je alleen voor bijv ongevallen gedekt bent dan zal de ziektekosten verzekering ook alleen voor ongevallen uitkeren en niet bij een kreupelheid.
Vriendin van mij is daar laatst heel pijnlijk achter gekomen.

Bedankt voor je reactie en het delen van je ervaring! Dat van Bierum wist ik niet, ik haak af ;) . Ik wil de uitgebreide ziektekostenverzekering omdat ik indd ook gedekt wil zijn met kreupelheid e.d.

Dancer

Re: Advies & ervaringen verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 05:57

Ik kan je Equipe aanbevelen, hele fijne verzekering. Ben hier al jaren verzekerd en alleen maar goede ervaringen.

Farah L2 + 20 / M1 + 6

Wen1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-17 07:39

Dancer schreef:
Ik kan je Equipe aanbevelen, hele fijne verzekering. Ben hier al jaren verzekerd en alleen maar goede ervaringen.

Bedankt voor je reactie, ik hoor hier ook goede verhalen/ ervaringen over dus overweeg serieus om bij hun de verzekering af te sluiten. Bierum valt nu in ieder geval al af. Toch fijn dat Bokt :)

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:02

Zo ongeveer 35 jaar heb ik mijn paarden verzekerd gehad bij EFO waarvan 34,5 jaar tot volle tevredenheid. In totaal 4 paarden overleden dus 4 keer een uitkering van verzekeringsgeld. De eerste drie waren zo geregeld, de vierde was een drama. Ik verzeker een eventueel toekomstig paard daardoor niet weer bij EFO.

Wen1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-17 09:52

_kajo_ schreef:
Zo ongeveer 35 jaar heb ik mijn paarden verzekerd gehad bij EFO waarvan 34,5 jaar tot volle tevredenheid. In totaal 4 paarden overleden dus 4 keer een uitkering van verzekeringsgeld. De eerste drie waren zo geregeld, de vierde was een drama. Ik verzeker een eventueel toekomstig paard daardoor niet weer bij EFO.

Bedankt voor je reactie en ervaring! Dit zijn echt goede dingen om te weten. Heel blij mee :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie