Lease-contract opstellen. Waar moet ik om denken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:52

GDG schreef:
Eline_S_S schreef:
[quote="Bloodymary"
Waarom kies je eigenlijk voor deze ingewikkelde constructie als het paard na een jaar toch verkocht wordt? Waarom dan niet direct aan haar verkopen? Gewoon een vraag hoor.
[/quote
Ik had haar in de eerste instantie ook te koop staan. Deze vrouw was erg geïnteresseerd, woont hier in de buurt en heeft doelen die precies bij het paard aansluiten. Helaas heeft ze op dit moment het geld voor het onderhoud wel, maar de aankoopprijs niet ivm een bruiloft in 2018. Aantal weken hierna heeft ze wel het aankoopbedrag bij elkaar. Het klikte heel erg, dus vandaar dat we het via deze weg doen.


Sorry, maar dit vind ik van jouw kant echt vreselijk naïef. Een paar weken na haar bruiloft heeft ze het geld wel? Dat is gewoon onzin.
Ofwel het paard kost bijna niks en daardoor kan ze in een paar weken het geld bij elkaar hebben en dan kan dat nu dus ook. Ofwel het paard is reteduur waardoor ze het nu niet kan betalen en dan kan ze dat ook écht niet ineens in een paar weken na haar bruiloft. Op welke magische wijze zou dat moeten gaan dan?


Als jouw paard wat blijvend geblesseerd raakt tijdens de leaseperiode dan is zijn waarde ineens vrijwel niets meer en dan valt hij dus écht niet meer voor de prijs die je nu af denkt te spreken te verkopen. Als hij doodgaat valt er al helemaal niets meer te verkopen.


Ze gaan trouwen in gemeenschap van goederen en die partner is stinkend rijk. Na de bruiloft wordt de helft van zijn vermogen van haar _O-

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:11

_O- Dat zou mooi zijn ja!

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:20

eilleen333 schreef:
GDG schreef:
Sorry, maar dit vind ik van jouw kant echt vreselijk naïef. Een paar weken na haar bruiloft heeft ze het geld wel? Dat is gewoon onzin.
Ofwel het paard kost bijna niks en daardoor kan ze in een paar weken het geld bij elkaar hebben en dan kan dat nu dus ook. Ofwel het paard is reteduur waardoor ze het nu niet kan betalen en dan kan ze dat ook écht niet ineens in een paar weken na haar bruiloft. Op welke magische wijze zou dat moeten gaan dan?


Als jouw paard wat blijvend geblesseerd raakt tijdens de leaseperiode dan is zijn waarde ineens vrijwel niets meer en dan valt hij dus écht niet meer voor de prijs die je nu af denkt te spreken te verkopen. Als hij doodgaat valt er al helemaal niets meer te verkopen.


Ze gaan trouwen in gemeenschap van goederen en die partner is stinkend rijk. Na de bruiloft wordt de helft van zijn vermogen van haar _O-


Dat schoot ook nog door mijn hoofd ja (en zou best idioot zijn) :P . Nog steeds naïef natuurlijk, want als de trouwerij dan niet doorgaat kan TS net zo goed naar haar geld fluiten.

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Lease-contract opstellen. Waar moet ik om denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:41

En er kunnen nog zoveel andere dingen gebeuren. Niet alleen met het paard, maar ook met haar. Zij kan ook overlijden, iets krijgen waardoor ze niet meer kan rijden en er vanaf wil zien, zwanger raken etc.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Lease-contract opstellen. Waar moet ik om denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:51

Als die partner zoveel geld heeft, waarom geeft hij het paard dan nu niet als kadoo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:52

Jij staat, ben ik bang, straks zonder paard, zonder geld, maar met een contract wat niet rechtsgeldig is.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:41

Eline_S_S schreef:
Waarom ze hem nu niet koopt heb ik hierboven al uitgelegd. We zijn ons bewust van alle mogelijke risico's. Wanneer zij het contract tekent tekent ze er ook voor dat ze het paard volgend jaar koopt. Al wordt hij blijvend kreupel. We zijn het er over eens dat we het via deze weg doen dus daar ben ik al uit. Vroeg me alleen af of er dingen zijn die gauw in zo'n contract vergeten worden. Hierboven al een paar goede gelezen zoals aankoop van spullen etc

Hehe,als jouw paard kreupel wordt dan koopt ze hem echt niet hoor.Tenzij ze er verliefd op wordt en dan voor een paar honderd euro hoogstens.Dit is een riskante constructie waar je je in gaat begeven.Want nu is het een bruiloft en volgend jaar weer iets anders wat ertussen komt.Maar goed,natuurlijk kun je je paard verleasen als je daarmee zelf uit de kosten komt. dat is heel gebruikelijk.

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Lease-contract opstellen. Waar moet ik om denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:54

Ik vind het vreemd dat deze dame überhaupt naar te koop staande paarden gaat kijken terwijl ze weet dat ze het niet kan betalen. Of was haar eerste mailtje al meteen "hey ik heb interesse in je paard, maar geen geld voor de aankoop. Kan ik leasen?"

Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:10

Wettelijk gezien is de eigenaar van het paard aansprakelijk als het paard schade aan derden toebrengt. Dus ook als je het paard uitleent, verleast etc etc blijf jij als eigenaar aansprakelijk. Dit kan je contractueel niet aanpassen aangezien dit in de wet geregeld is.

Nu is dit in principe niet echt n groot risico omdat bijna iedereen wel een AVP heeft die dit risico dekt. Wordt je dus aansprakelijk gesteld voor schade die jouw paard veroorzaakt, dan regelt je AVP verzekeraar dat verder.

Het risico dat ik zie is juist wanneer er iets met jouw paard gebeurd. Het is enorm moeilijk om je leaser hiervoor aansprakelijk te stellen omdat jij dan zal moeten bewijzen dat bijvoorbeeld een blessure aan haar te wijten is. Dit is in de praktijk zowat ondoenlijk.

Dan kan je contractueel wel van alles vastleggen maar wat ga je doen als de leaser het contract niet nakomt? Of financieel gewoon niet na kan komen? Zet je er dan een advocaat op? En van een kale kip... kan je niet plukken

Ik zou er eens heel goed over nadenken

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Lease-contract opstellen. Waar moet ik om denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 21:25

:\
Het gaat al niet meer door.. dus het is allemaal niet meer van toepassing :)

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Lease-contract opstellen. Waar moet ik om denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 00:02

Oh jee. Even uit nieuwsgierigheid, wat is de reden hiervan? En ga je nu gewoon proberen je paard te verkopen?

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:31

Bloodymary schreef:
Oh jee. Even uit nieuwsgierigheid, wat is de reden hiervan? En ga je nu gewoon proberen je paard te verkopen?

Nou ben ik ook wel nieuwsgierig naar wat er tussen gekomen is!

Fayah2
Berichten: 66
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Lease-contract opstellen. Waar moet ik om denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:33

Ik ook

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: Lease-contract opstellen. Waar moet ik om denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:54

Ik denk dat het goed is dat het niet meer door gaat. Het behoed je waarschijnlijk voor een hoop ellende.