Bokt.nl • Gewicht Ifor Williams 403 (1.5 paards)
Pagina 1 van de 1

Gewicht Ifor Williams 403 (1.5 paards)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 07:04
door BurningClear
Ik ben opzoek naar het gewicht van een Ifor Williams 403 basic ZONDER vooruitloop. Heb al gezocht op internet maar zowel voor de basic als de deluxe (met vooruitloop) wordt een ledig gewicht van 767 kg genoemd.
Wie weet het antwoord?

Re: Gewicht Ifor Williams 403 (1.5 paards)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 07:24
door BMHP
Als het gewicht van de trailer zo critisch is adviseer ik om de trailer te wegen.

Het juiste gewicht van de trailer staat op het kentekenbewijs,
Door veranderingen aan de trailer is dat vaak te laag.

Als het gaat om rijbewijs B, dan moet je naar de TTM van de trailer (en auto) kijken

Re: Gewicht Ifor Williams 403 (1.5 paards)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 08:18
door Ibbel
Het juiste gewicht van een trailer staat NIET op het kentekenbewijs, dat is nu net de pest. Op het kentekenbewijs staat het gewicht dat door de fabrikant wordt opgegeven, dat is ten eerste voor alle types (meestal) hetzelfde, en ten tweede (meestal) het gewicht zonder vloer, zonder schotten/trapbescherming, zonder zadelkamer en zelfs zonder voordeurtje (uitloop of niet). Letterlijk een uitgekleed gewicht dus.

Laten wegen is de enige manier om achter het echte gewicht te komen. Het lijkt me dat TS op zoek is naar iemand die dat heeft laten doen, alvorens zelf zo'n trailer te kopen.

Re: Gewicht Ifor Williams 403 (1.5 paards)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 08:21
door IrishDraught
Wij hebben een 405 (geloof ik) de 2 paards variant en die is bijna 200 kg zwaarder dan op kenteken staat.
Geloof 860 op kenteken.

Onze hooi leverancier heeft een weegbrug.

Hij tikt 1070 aan.

Wel voorlader maar ook alu bodem (dus lichter)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 20:41
door BMHP
Ibbel schreef:
Het juiste gewicht van een trailer staat NIET op het kentekenbewijs, dat is nu net de pest. Op het kentekenbewijs staat het gewicht dat door de fabrikant wordt opgegeven, dat is ten eerste voor alle types (meestal) hetzelfde, en ten tweede (meestal) het gewicht zonder vloer, zonder schotten/trapbescherming, zonder zadelkamer en zelfs zonder voordeurtje (uitloop of niet). Letterlijk een uitgekleed gewicht dus.

Laten wegen is de enige manier om achter het echte gewicht te komen. Het lijkt me dat TS op zoek is naar iemand die dat heeft laten doen, alvorens zelf zo'n trailer te kopen.


Het juiste gewicht is het gewicht waarvoor de fabrikant type goedkeuring heeft angevraagd bij het RDW.
Ja het klopt dat dat een gewicht is zonder de extra,s en zonder de wijzigigingen die de eigenaar heeft
aangebracht.

Het daadwerkelijke gewicht kan alleen door wegen worden gevonden. ik snap de toon in jouw post niet ibbel en zie ook niet waar onze meningen verschillen afgezien van dat een gewicht van de weegbrug niet op het kenteken bewijs staat.
Van elke auto is dit hetzelfde verhaal en er is niemand die daar een probleem mee heeft.
Maar met een trailer snapt niemand dat de extras, de reparaties, het vocht in de wanden, het reservewiel enz. van het laadvermogen afgaan.

Re: Gewicht Ifor Williams 403 (1.5 paards)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 21:22
door Marije_jiplover
Nou, het is wel een beetje gek dat een Humbauer single van aluminium, polyester of hout op kenteken precies hetzelfde gewicht heeft.
Dat heeft niets met extra's te maken, een houten trailer heeft onmogelijk exact hetzelfde gewicht als hetzelfde model van aluminium of polyester.

Dus ik ben het met Ibbel eens, dat het kentekenbewijs absoluut niet betrouwbaar is om te weten wat het juiste gewicht van een trailer is.

Ik ken meerdere trailers die er meer dan 100 kg boven zaten (oa mijn eigen 1,5paards), tot zelfs bijna 300 (de 2paards van een stalgenootje).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-17 19:01
door ikke
Het gewicht van een Ifor is als de accesoires op een Rolls Royce: als je ernaar moet vragen, kan het niet.


BMHP schreef:
Ibbel schreef:
Het juiste gewicht van een trailer staat NIET op het kentekenbewijs, dat is nu net de pest. Op het kentekenbewijs staat het gewicht dat door de fabrikant wordt opgegeven, dat is ten eerste voor alle types (meestal) hetzelfde, en ten tweede (meestal) het gewicht zonder vloer, zonder schotten/trapbescherming, zonder zadelkamer en zelfs zonder voordeurtje (uitloop of niet). Letterlijk een uitgekleed gewicht dus.

Laten wegen is de enige manier om achter het echte gewicht te komen. Het lijkt me dat TS op zoek is naar iemand die dat heeft laten doen, alvorens zelf zo'n trailer te kopen.


Het juiste gewicht is het gewicht waarvoor de fabrikant type goedkeuring heeft angevraagd bij het RDW.
Ja het klopt dat dat een gewicht is zonder de extra,s en zonder de wijzigigingen die de eigenaar heeft
aangebracht.

Het daadwerkelijke gewicht kan alleen door wegen worden gevonden. ik snap de toon in jouw post niet ibbel en zie ook niet waar onze meningen verschillen afgezien van dat een gewicht van de weegbrug niet op het kenteken bewijs staat.
Van elke auto is dit hetzelfde verhaal en er is niemand die daar een probleem mee heeft.
Maar met een trailer snapt niemand dat de extras, de reparaties, het vocht in de wanden, het reservewiel enz. van het laadvermogen afgaan.

Ik snap jouw punt niet: TS vraagt naar het gewicht en dat daadwerkelijke gewicht staat nergens, behalve op de schaal van de weegbrug.

Het is toch vrij overduidelijk tussen de regels door te lezen dat het daadwerkelijke gewicht van de trailer een punt is voor TS.

Re: Gewicht Ifor Williams 403 (1.5 paards)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 11:41
door BurningClear
Best raar dat deze info niet gewoon bekend is en dat je eerst met de trailer naar een weegbrug moet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 12:02
door ikke
BurningClear schreef:
Best raar dat deze info niet gewoon bekend is en dat je eerst met de trailer naar een weegbrug moet...

Je kunt als fabrikant ook niet ruiken wat je afnemers er achteraf allemaal nog inbouwen.