Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Inxs schreef:Mss eens contact opnemen met de fabrikant?
Ik heb ooit eens een nieuwe BR deken gekocht en deze scheurde dezelfde dag van onder naar boven finaal in tweeen. Ik heb contact gezocht met BR en de situatie uitgelegd. Alhoewel men niet precies in kon schatten waar door de deken gescheurd was, ik kreeg de optie voor een nieuwe deken, kosteloos. Of de aanschaf waarde terug. Terwijl ik er vanuit ging dat ik vette pech zou hebben en mijn verlies zou moeten nemen
Gewoon een nette mail sturen zonder verwijt oid mbt Divoza. Meer onder het mom van "wat mij nou toch is overkomen", kunnen jullie (fabrikant) hierin wat voor mij betekenen.
EllyC schreef:Ik heb nog nooit meegemaakt dat bij Divoza klachten fijn opgelost worden. Ook in Zoetermeer konden ze er wat van (is alweer paar jaar geleden).
Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat een deken alleen op de naad kapot gaat. Meestal is hier de stof juist dubbel en dus steviger.
Als je rechtbijstand hebt zou ik die maar gauw in schakelen en anders een aangetekende brief sturen waarin je beargumenteerd waarom het niet aannemelijk is dat dit mankement door normaal gebruik is ontstaan en als zij bewijzen hebben dat dit wel zo zou zijn je deze graag schriftelijk van hen ontvangt.
Dees schreef:Hoe krijg je het voor elkaar? Zoveel schade....
Dit gebeurt niet spontaan met vliegendekens hoor, zelfs niet met de meest belachelijk goedkope versies.
Waarschijnlijk is je dier toch met een been in een buikriem ofzo terecht gekomen en heeft er even enorm veel druk op die naden gestaan. Tja, en dan gaat er wat kapot hè...? Wees maar blij dat het niet de benen van je paard zijn geweest.
Het gebeurt en het is gewoon dikke pech. Ik zie niet hoe je hiervoor de leverancier aansprakelijk kunt stellen.
Dees schreef:Hoe krijg je het voor elkaar? Zoveel schade....
Dit gebeurt niet spontaan met vliegendekens hoor, zelfs niet met de meest belachelijk goedkope versies.
Waarschijnlijk is je dier toch met een been in een buikriem ofzo terecht gekomen en heeft er even enorm veel druk op die naden gestaan. Tja, en dan gaat er wat kapot hè...? Wees maar blij dat het niet de benen van je paard zijn geweest.
Het gebeurt en het is gewoon dikke pech. Ik zie niet hoe je hiervoor de leverancier aansprakelijk kunt stellen.
ierusju schreef:Maar de deken ligt in 4 stukken. Als de deken ergens achter blijft hangen (wat dus een hoef oid moet zijn volgens ts), dan scheurt de deken op een zwak punt. Dan is de druk weg en komt de hoef los uit de deken. Het is dus heel onlogisch dat de deken in 4 stukken scheurt. Dan is een logische verklaring toch echt dat het een fabrieksfout zou moeten zijn.
En zelfs al is het geen fabrieksfout, een winkel als Divoza zou toch wel met respect met hun klanten om moeten gaan.
ierusju schreef:Dees schreef:Hoe krijg je het voor elkaar? Zoveel schade....
Dit gebeurt niet spontaan met vliegendekens hoor, zelfs niet met de meest belachelijk goedkope versies.
Waarschijnlijk is je dier toch met een been in een buikriem ofzo terecht gekomen en heeft er even enorm veel druk op die naden gestaan. Tja, en dan gaat er wat kapot hè...? Wees maar blij dat het niet de benen van je paard zijn geweest.
Het gebeurt en het is gewoon dikke pech. Ik zie niet hoe je hiervoor de leverancier aansprakelijk kunt stellen.
Maar de deken ligt in 4 stukken. Als de deken ergens achter blijft hangen (wat dus een hoef oid moet zijn volgens ts), dan scheurt de deken op een zwak punt. Dan is de druk weg en komt de hoef los uit de deken. Het is dus heel onlogisch dat de deken in 4 stukken scheurt. Dan is een logische verklaring toch echt dat het een fabrieksfout zou moeten zijn.
En zelfs al is het geen fabrieksfout, een winkel als Divoza zou toch wel met respect met hun klanten om moeten gaan.
Dees schreef:Stel je eens voor: een been raakt bekneld in een buiksingel. Het dier drukt het been weer naar beneden en bolt daarbij de rug.
Niet ondenkbeeldig he?
Welnu: dan knappen alle naden in de bovenlijn
Paard stapt er dan zo uit.
Zo strak aangesloten krijg je de buiksingels niet dat een paard dit niet voor elkaar kan krijgen.
Tuurlijk kun je de leverancier verwijten dat de naden niet sterk genoeg zijn.
Maar heeee... je krijgt waar je voor betaalt. Dit was geen dure deken. Te duur wellicht. Maar het is geen Rambo geweest Al kan het je ook met een Rambo gebeuren helaas...
Het is absoluut zuur van je deken, maar ik vind het niet correct dat Divoza dan maar voor alle schade moet opdraaien.
Al was het voor Divoza wel de koninklijke weg geweest om je een vette "pech-korting" te geven om je tegemoet te komen. Daar behoud je klanten mee.
Dees schreef:Heee, als een product goed is, maar het gaat kapot door een ongeluk....
Je hebt ook geen garantie op een fonkelnieuwe Audi als je hem 2km uit de showroom tegen een boom rijdt
Dit product is niet kapot gegaan uit 'eigen gebrek', maar domweg door pech tijdens het gebruik. Een ongelukje. Waarom is dat zo moeilijk te accepteren?
Dees schreef:Heee, als een product goed is, maar het gaat kapot door een ongeluk....
Je hebt ook geen garantie op een fonkelnieuwe Audi als je hem 2km uit de showroom tegen een boom rijdt
Dit product is niet kapot gegaan uit 'eigen gebrek', maar domweg door pech tijdens het gebruik. Een ongelukje. Waarom is dat zo moeilijk te accepteren?