Ik zou vooral goed bedenken in hoeverre je eraan vast wil zitten en in hoeverre je er andere dingen voor moet laten. Heb je de tijd toch over, vind je het erg leuk om erbij te doen en wil je het vrijblijvend houden zou je bijvoorbeeld kunnen afspreken dat ze je iedere week of twee weken een les vergoeden en je wedstrijd kosten. Dan heb jij er wat aan (extra lessen, eigen ontwikkeling) zonder kosten maar kan je ook nog vrij makkelijk een keer een dag overslaan.
Aan de andere kant als het je, 1,5-2 uur per keer kost, jij het paard netjes gaat opleiden mag je best min 15 euro per keer vragen en eventuele kosten (wedstrijden) daar bovenop. Dan zal er waarschijnlijk wel ook meer verwacht worden, meer resultaat maar ook zeker dat je regelmatig blijft komen, anders komt dat je training niet ten goede en dan is het voor de eigenaren zonde van het geld zeg maar.
Neem bewust 2 redelijke uitersten, hier zit uiteraard nog heel veel tussen maar wat ik vooral probeer te laten zien is dat er niet zozeer een goed antwoord is maar jouw situatie, wensen, plichten die er eventueel bij komen kijken en in hoeverre je daar op zit te wachten allemaal invloed hebben. Ik zou vooral kijken naar wat voor jou een uitkomst is waar je het voor wil en kan doen, dat kan niemand echt voor je bepalen. Verder kan je natuurlijk voor een vast bedrag gaan of per keer, afspraken maken mbt aantal keer rijden, mag je dat zelf indelen of niet etc. Ook handig om even na te gaan wat er gebeurt bij verkoop indien dat de bedoeling is.