Keuze trailer Sirius of Humbaur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PoucyWouce

Keuze trailer Sirius of Humbaur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 16:34

Ik ben op zoek naar een nieuwe, houtvrije trailer en kom na wat onderzoek en proefritten op deze twee uit: Sirius S75 aluminium en de Humbaur Xantos Spirit aluminium. Met de Sirius heb ik gereden, de Humbaur nog niet (geen dealer in de omgeving). Ze zijn qua prijs vergelijkbaar, de Humbaur is 500 euro duurder.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit? Wat zijn jullie ervaringen met deze twee trailers? Ik vond de Sirius prima, maar begin te twijfelen om toch de Humbaur te gaan proberen, gezien het "geringe" prijsverschil en de goede ervaringen die ik erover lees.

Jinthe1

Re: Keuze trailer Sirius of Humbaur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:37

Ik lees graag mee! Ben ook langzaam op zoek naar een trailer en ook bij een dealer geweest die de Sirius had staan maar ook de Cheval Liberte alu uitvoering. Die was zelfs goedkoper dan de Sirius en lag goed op de weg. Ga ook nog naar andere dealers maar ook hier dus een zoektocht en afweging wat te nemen. Wil wel graag een zadelkamer.

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:41

vorige week een sirius gekocht, dus lees even mee.
halen hem morgen op dus nog niet mee gereden. bij ons ging het om de klep/deur functie.
wij wilden juist geen zadelkamer, maar de voorkant van de sirius is groot genoeg dat je daar nog ruimte zat in overhoud om fatsoenlijk uit te stappen, best groot deurtje trouwens ook.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 16:51

Ik heb ook met de CL proefgereden en die resoneerde enorm rond de 90 km/h. Op zich zat deze ook bij mijn keuzes, maar omdat ik dat al eerder ergens gelezen had, durf ik dat niet aan. De CL is wel weer een paar honderd euro minder.

Ben benieuwd naar jullie ervaring!

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:54

mmm, wellicht heeft het ook te maken met het trekkend voertuig?
Ik vond dat de CL nog genoeg ruimte had voor ondanks de zadelkamer. De humbaur willen wij ook nog bekijken. Zonder die te hebben gezien kan ik er echt nog niets over zeggen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:17

Het is dat mijn Humbaur niet in de schuur past bij ons nieuwe huis, daarom heb ik hem omgeruild voor een Henra, maar anders was de Humbaur nooit weggegaan. Echt een heel fijne trailer, luxe, goede afwerking en goed qua prijs/kwaliteit! Ik had de Humbaur Xanthos, volledig aluminium.

911Carrera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:21

Ik heb nu mijn 2e Humbaur, topmerk. Wil niet anders. Beiden nieuw gekocht bij Vollebregt in Berkel. Fijne man. Wel nog proefgereden met andere merken, waaronder Thiel. Dit was niks voor ons. Ook de Cheval Liberte bekeken bij het zoeken naar de 1e trailer. Deze vonden wij technisch/kwalitatief véél minder. Mocht je meer info mbt de Humbaur trailers willen dan mag je altijd PB sturen.

Afbeelding

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:49

Ik heb nu al een aantal jaar een Humbaur (de Madero die wel een alu vloer heeft maar hout met poly opbouw). Ik heb toen ik een trailer zocht verschillende merken bekeken, oa de CL in Alu uitvoering, maar ik was niet overtuigt. Vond hem rammelig en lang niet zo stevig in opbouw dan de Humbaur.
Wat voor mij toen ook een groot criteria was, was de lengte van de dissel en het onderstel wat eronder verbouwd is. De voorganger van de Humbaur was een Sluis met een extra lange dissel wat zo fijn achter de auto lag en zo fijn voor de paarden was (ja hebben we getest met personen erin ;) ). Veel minder hobbelig dan verschillende andere trailers waar ik in die tijd ook mee gereden had. De Humbaur had ook deze langere dissel, daarom ben ik toen voor deze gegaan. Heb in die tijd ook nog met een Böckmann gereden, maar dat vond ik echt helemaal een stuiterbal. Veel te korte dissel.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 07:30

De humbaur is als ik het hier lees dus zeker een optie om te bekijken! De lengte van de dissel had ik zelf nog compleet geen rekening mee gehouden dus thanks voor de tip!

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 09:25

Bedankt voor de tips, ik zal ook bij de Sirius eens bekijken hoe lang de dissel is. Als ik ga proefrijden, ga ik zelf achterin staan. De CL begon te resoneren bij 90 km/h, maar ik kon er bij lagere snelheden echt een dutje in doen. De Sirius was daarentegen even "stuiterig" (bij oneffenheden in de weg), onafhankelijk van de snelheid. Bij beide trailers viel me op dat ze nauwelijks overhellen in de bochten in vergelijking met mijn 20 jaar oude Atec Olympialine.