Kosten Emigreren 1 paard naar Australie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmieejj

Kosten Emigreren 1 paard naar Australie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 01:17

Ik heb een vraag,
Heeft iemand een idee wat het kost om je paard vanaf Nederland naar Australië te laten vervoeren?
Of hebben mensen hier al ervaring mee die mij hier eventueel mee kunnen helpen?

Ik wil namelijk graag naar Australië gaan verhuizen maar mijn paard moet uiteraard wel mee!

Dus mochten jullie suggesties hebben welke maatschappijen/ bedrijven hier goed in zijn en de ongv prijs hiervan hoor ik het graag!

Palmera

Re: Kosten Emigreren 1 paard naar Australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 01:28

Ik heb geen benul van de prijs. Maar: heb je vooruit gedacht? Waar ga je je paard laten? Tegen welke prijs? Kun je dat combineren met jouw leven daar? :)

Australië heeft verschrikkelijk veel ruimte voor een paard. Maar het heeft geen enkele zin als jij bv centrum Melbourne woont/werkt en je paard staat ergens 200km verderop. Of je moet gaan wonen/werken daar waar je paard staat. Maar dan geldt: het boerenleven in australië is hard en zwaar. Is dat jouw toekomst?
Echt, denk er héél goed overna of je dit je paard (zeer lange reis, quarantine) aan mag doen, en ook jezelf. :)

Verder wens ik je heel veel succes, want het is wel een geweldig avontuur! :)

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 02:25

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 03:21

Palmera heeft zeker gelijk.

Paarden houden ze hier toch een beetje anders vind ik. Stallen zoals in NL heb ik ze nog niet gevonden.

Bijv. In Adelaide mag je geen paarden in "bewoond" gebied hebben en zit dus alles bij elkaar op een "kluitje" bij het paardenrennen. Ook weidegang vind ik daar vies tegenvallen.

Tuurlijk; ga je rural is er plek zat maar heb je dan ook werk daar? En laat ik maar niet ovver visas beginnen..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 05:24

Houd rekening met minstens 20.000 euro exclusief bijkomende kosten van quarantaine veearts kosten keuringen enverzekeringen. Dit betaalde mijn baas maar dat was wel een paarjaar terug.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:16

Dier moet sowieso een maand in quarantaine voor vertrek en een reeks (bloed)onderzoeken doorlopen voor het überhaupt op een vliegtuig mee mag naar Australië.
En ik meen me te herinneren dat ik gehoord heb dat er bij aankomst nog een verplichte quarantaine is, maar of dat echt zo is en hoelang die dan nog duurt durf ik zo niet te zeggen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:34

Houd maar rekening met enkele tienduizenden euro's.
Is het een serieus overdacht plan of een soort ultieme droom? Want er komt veel meer bij kijken dan even verhuizen naar Australië.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:00

Als je niet het boerenleven in wil zou ik niet naar Australie willen met een paard.
In Melbourne was ik 2 uur onderweg naar de dichtbijzijnste stal en die was ook nog vreselijk slecht. Ik vond het een mooie ervaring maar er definitief gaan wonen.... :n
De rest staan zo ongeveer op renbaan stalletjes met geen vrije uitloop.
Ik vond de steden persoonlijk echt een soort grote gevangenis waar je haast niet uitkomt.
Als je ergens in het platteland gaat zitten is het een ander verhaal maar dan heb je niet zomaar werk, of je moet echt heel hard kunnen werken (zoals Waikiki), dat moet je echter fysiek maar net kunnen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:19

Suzanne F. schreef:
Houd maar rekening met enkele tienduizenden euro's.
Is het een serieus overdacht plan of een soort ultieme droom? Want er komt veel meer bij kijken dan even verhuizen naar Australië.

Klinkt als het laastste, gezien de uitspraak dat het paard 'uiteraard' mee moet terwijl TS nog helemaal niet weet wat daarbij komt kijken.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:21

Ik zie net in je profiel dat je paard al 24 is? Is dat het paars wat je mee wilt nemen?

Zou ook bedenken of je m sie stress wilt aandoen.. en of hij bovendien het intens verschillende klimaat in australie aan kan.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:27

Een kennis van ons heeft dit pas gedaan met 2 paarden, ze was bijna 30 duizende euro kwijt in totaal.

1 paard is daar verkocht voor de sport het ander werd ziek bij aankomst en is nu revaliderende.

Zij verhuiste voor hun bedrijf wat daar al jaren gevestigd is maar heb je daar geen zekerheid en is je paard al 24 zou ik het goed over denken.

Maar wie weet heb je heel veel plannen? ben benieuwd!