Verwend of gevoel volgen trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Melanietje_

Verwend of gevoel volgen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 22:58

Hoi allemaal,

Ik zit met mijzelf in dubio. Even wat achtergrond informatie. 5 jaar geleden mijn eerste trailer gekocht, westfalia 2 paards 8 jaar oud. 4 jaar lang heel veel plezier van gehad. Toen ingeruild voor een nieuwe ifor Williams trailer 1,5 paards.

Hiervoor is toen gekozen omdat omstandigheden waren gewijzigd en alleen 1 paard gingen vervoeren. Dus 1,5 paards was praktischer en de westfalia zou verbouwd moeten worden om wat dingen te verbeteren.

Ik wou graag een aluminium trailer en veel goede verhalen gehoord over de ifor Williams dus daarvoor gekozen. Het allerliefste had ik gewoon de westfalia in 1,5 paards maar die bestond zover ik weet niet.

Nu heb ik hem een jaar en er zijn wat dingen die ik echt mis van de westfalia trailer. De hoge instapdeur opzich kan ik hier zonder leven, maar ik mis het allermeest het raam van voren.

Nu ben ik al een paar keer een trailer tegengekomen, die heel erg vergelijkbaar is met de westfalia. Voor de duidelijkheid ik heb nooit gezocht naar een andere trailer, Via Facebook kwam ik het bijvoorbeeld tegen. En dat is de careliner. Deze is in 1,5 paards en heeft een mooi panorama dak van voor.

Maar de ifor Williams die ik heb is in principe gewoon prima, doet zijn werk zegmaar en is maar een jaar oud. En vind het zelf dan ook weer zo raar om nu in te ruilen....

Misschien handig om te weten ik ben niet iemand die altijd nieuwste van nieuwste wil hebben. Maar wel iemand als ik het doe, doe ik het goed.

Ben ik nou gewoon een verwend nest, want ik heb gewoon een goede combinatie staan... Of moet ik gewoon mijn gevoel volgen en hem inruilen...

Even niet kijken naar financiën, wat zouden jullie doen? Als jullie een trailer hebben gekocht die toch wat tegenvalt en nu een trailer zien die meer naar jouw wensen zou zijn?

Groetjes melanie

Anoukloves_

Re: Verwend of gevoel volgen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 23:01

Als je niet naar het geld hoeft te kijken dan zou ik het doen! Kan jou het schelen als mensen je verwend vinden.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 23:04

Gebruik je je trailer veel? Ik bvb rijd geen wedstrijden en zou dan alleen een trailer nodig hebben voor kliniek-noodgevallen en eventueel af en toe eens gaan wandelen (max 1x per 1 of 2 maand ofzo). Als ik dan een goede en veilige heb, dan zou ik niet inruilen.

Maar als jij echt bijna wekelijks op pad bent en dit stoort je echt, dan zou ik zeggen: doen! Natuurlijk mits dit financieel vrij gemakkelijk gaat en je niet druk aan het sparen bent voor andere, meer belangrijke zaken.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 23:06

Waarom zou je het niet doen? Je bent nu duidelijk niet 100% tevreden en wilt graag inruilen op iets waar je wel blij van wordt.

Zou niet weten waarom je het niet zou doen. Kan jou het schelen wat een ander daar van vind.

Bijkomend voordeel, nu je ifor nog maar een jaar is krijg je er nog redelijk geld voor terug. Als je wacht tot hij 10 jaar oud is ga je er al een stuk harder op achteruit bij inruil/verkoop. Met andere woorden, prima moment voor een nieuwe overstap.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 23:13

Ja, je bent ongelooflijk verwend. So what? :-)

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 23:18

Mijn paard wordt zadelmak gemaakt en dan wordt de trailer wel veel gebruikt, clinics, wedstrijden, buitenritjes etcetera.

En financieel zal ik ook moeten kijken naar wat de ifor opbrengst en wat die nieuwe kost. Hij moet ook niet weg dus kan ook nog ff wachten. Zijn gewoon gedachten die spelen.

Verder heeft iemand die ik ken de careliner gekocht, wel 2 paards. En wil zowieso afwachten hoe de trailer bevalt.

En ja kijk ik heb bij mijzelf ook zoiets je hebt een goede combinatie. Wat zit ik eigenlijk te zuren....

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 23:18

Als je eigenlijk niet tevreden bent over de trailer, en je gebruikt hem vaak, waarom zou je het niet doen? Als je idd niet naar het geld hoeft te kijken.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 13:21

dankjewel iedereen,

ik heb te horen gekregen wat de trailer kost, maar dat gaat hem gewoon niet worden. Hij bestaat nog maar 2 jaar op de markt en de prijs is vanaf 8.000 euro en dan is hij helemaal kaal. Als ik hem een beetje standaard bekleed dan kom ik op 10.000 euro. Dat vind ik teveel van het goede, voor een trailer die nog zichzelf moet bewijzen.

Maar ben wel gaan twijfelen of ik gewoon niet mijn trailer in ga ruilen voor een westfalia of mustang. Ik denk dat ik gewoon met mijzelf de afspraak ga maken. Als ik eind dit jaar nog steeds zo denk. Dat ik de ifor de deur uit doe en een westfalia terugkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:28

Ik snap je wel, ik heb zelf geen trailer dus als ik eens met m'n oudje weg moet (dierenarts) huur ik er één.

Ik kan er niet tegen als er geen raam aan de voorkant zit, ik moet een koppie kunnen zien. Zonder raampje zit ik niet lekker in de auto :o

Ben van plan een tweede paard te kopen en dan moet er ook een trailer komen. Dan word er of een camera in gezet of ik ga opzoek naar één met raampje.

Dus ik snap je wel, en ik zou zeggen, lekker doen!

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 13:34

amoj schreef:
Ik snap je wel, ik heb zelf geen trailer dus als ik eens met m'n oudje weg moet (dierenarts) huur ik er één.

Ik kan er niet tegen als er geen raam aan de voorkant zit, ik moet een koppie kunnen zien. Zonder raampje zit ik niet lekker in de auto :o

Ben van plan een tweede paard te kopen en dan moet er ook een trailer komen. Dan word er of een camera in gezet of ik ga opzoek naar één met raampje.

Ja dat heb ik dus ook, ik kon eerst altijd zijn koppie zien en toen was ik veel rustiger onderweg. en nu dat ik het niet zie ben ik best onrustig. Straks moet ik ook zelf gaan rijden en dan ben ik alleen op pad en dan wil ik toch iets kunnen zien.

Nu weet ik uit ervaring van een geleende trailer met camera dat ik daar helemaal gek van wordt. dus dat is voor mij ook geen optie.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:10

_Melanietje_ schreef:
amoj schreef:

Ja dat heb ik dus ook, ik kon eerst altijd zijn koppie zien en toen was ik veel rustiger onderweg. en nu dat ik het niet zie ben ik best onrustig. Straks moet ik ook zelf gaan rijden en dan ben ik alleen op pad en dan wil ik toch iets kunnen zien.

Nu weet ik uit ervaring van een geleende trailer met camera dat ik daar helemaal gek van wordt. dus dat is voor mij ook geen optie.

Evt camera in de trailer?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:22

Het is denk ik niet per se verwend, maar juist omdat het best een kostenpost is, iets waar je geld voor neer hebt gelegd en wat je gebruikt, dan wil je ook graag dat t aan alle kanten voldoet.
En ja, je hebt een goede trailer, kan er mee weg, niks mis mee. Maar als je de mogelijkheid hebt, waarom niet jezelf dat gunnen waar je écht blij van wordt?

Ik heb zo een goed Prestige zadel weg gedaan. Lag fantastisch, prachtig zadel, maar ik werd er niet blij van. Natuurlijk realiseer ik me dat ik me gelukkig kan prijzen dat ik überhaupt zo'n zadel had, maar nu wordt een ander blij van dat zadel, en ik van mijn nieuwe.

Dan realiseer je je heus wel dat je gelukkig mag prijzen wat je hebt, dat doe jij volgens mij ook, maar ook dat je echt blij wordt van iets wat je beter past. En als dat kan, dan zeg ik doen.
Kan iemand anders blij worden van je IW