Hoe trailer weer mooi zwart krijgen (hout met kunstof laag)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Hoe trailer weer mooi zwart krijgen (hout met kunstof laag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 15:54

Even een onderhoud vraagje;

Ik heb een hotra salinero trailer. De opbouw is van plywood met een kunststof beschermlaag aan de buitenzijde.
Deze beschermlaag is van zwart geruwd kunststof. (polyester?) Dit zwart is niet meer heel mooi diepzwart ook niet als het helemaal schoon is.
Wat ik met reinigen wel heb gemerkt is dat het wel weer mooi diepzwart wordt als je er met een olie achtige substantie (heel klein stukje getest met schoonmaak/beschermingsmiddel voor kunststof boten). Maar ik weet dus niet of dit wel het goede product is.
Nu vroeg ik mij af wat jullie gebruiken om dit weer mooi te krijgen wat ook niet schadelijk is voor het kunststof?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:57

Verweerd kunstof kan je niet meer zo heel veel mee. Loop eens binnen bij een automaterialen zaak. Er zijn middeltjes om grijs geworden bumpers weer mooi zwart te maken. Effect is niet permanent maar zal beter blijven zitten dan wax/olie. Zeker als je niet elke week met je trailer door de wasstraat gaat.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Hoe trailer weer mooi zwart krijgen (hout met kunstof laag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 18:18

Ok tnx voor de tip.

Netam89

Berichten: 1184
Geregistreerd: 06-11-11
Woonplaats: geheim

Re: Hoe trailer weer mooi zwart krijgen (hout met kunstof laag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:21

Wij maken inderdaad ook met auto materiaal de trailer weer helemaal zwart. Spuiten het op de trailer met een sponsje iets uitsmeren en binnen 15 minuten is je hele trailer weer zwart!