Welke aluminium 1,5 paards trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isab123
Berichten: 45
Geregistreerd: 04-01-16

Welke aluminium 1,5 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 16:53

Hoi,

Ik ben opzoek naar een 1,5 paards trailer. Na lang wikken en wegen hebben we uiteindelijk besloten om voor een nieuwe aluminium trailer te gaan kijken. Maar de keuze is reuze en ik vind het allemaal maar lastig, ik zou graag jullie ervaringen horen :)

Heeft iemand ervaring met de Xxtrail Garnet?
Of de Atec Starline Diamond? En de Humbauer Single?

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Welke aluminium 1,5 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:31

Ik heb zelf de Ifor Williams HB403. Een ideale trailer vind ik zelf alleen daar zit volgens mij wel hout in de wanden. Ik heb getwijfeld tussen de Ifor en de Humbaur Single maar de voorlader van de Ifor heeft de doorslag gegeven. Die voorlader is echt fantastisch!
Mijn stalgenootje heeft de Humbaur Single en die is daar ook heel tevreden over. Ik heb laatst met haar trailer gereden en ik vind zelf de Ifor stabieler op de weg liggen maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Djulita

Berichten: 446
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Wesepe

Re: Welke aluminium 1,5 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:41

De Ifor Williams heeft een volledig aluminium opbouw. Ik heb er ook 1 en ben er erg blij mee. Hij ligt stabiel achter de auto. Een goede degelijke trailer.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Welke aluminium 1,5 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 19:25

Sirius

Isab123
Berichten: 45
Geregistreerd: 04-01-16

Re: Welke aluminium 1,5 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 20:30

Bedankt voor de reacties:) Naar de Ifor heb ik ook gekeken, mooie en vooral degelijke trailer. Alleen zal ik niet altijd beschikking hebben tot onze zwaardere auto en zal ik af en toe op pad moeten met mijn Volkswagen met 1300 max. massa geremd dus zoek ik een wat lichtere trailer.
De Sirius ga ik naar kijken.

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Welke aluminium 1,5 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:39

Ik heb zelf de humbaur single, vind hem ideaal, en hij ligt fijn achter de auto, paard gaat er ook zonder moeite in en staat er rustig op

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Welke aluminium 1,5 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:48

Ik heb recent de Humbaur Singel aluminium gekocht met zadelkamer.
Wat een heerlijke trailer! Lekker ruim en licht voor de paarden en heel stabiel achter de auto.

Ben er ontzettend blij mee :)!

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:49

Ik had tot voor kort een polywood versie van de Atec starline. Erg fijne trailer, maae heb geen ervaring met de aluminium versie. Ik heb deze trailer echter een aantal weken geleden ingeruild voor een Cheval liberte. Echt een super trailer, mijn merrie loopt er heel makkelijk in en staat de hele weg rustig. Daarnaast ligt die ook perfect achter de auto, volgt keurig hetzelfde spoor.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke aluminium 1,5 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 23:33

Wat voor vw heb je dan? Let op dat hij voldoende koppel heeft om echt fijn een trailer te kunnen trekken.
On topic; ik denk dat humbaur de duurzaamste keuze is van het stel.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Welke aluminium 1,5 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 23:42

Ik heb de Humbauer single met zadelkamer, wat een super trailer.!! Je merkt niet eens dat hij achter de auto hangt..Naar de XX trail heb ik ook gekeken die was €1000,- goedkoper maar dat kon je ook goed zien aan de afwerking.