Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annikoe schreef:Maar op een dier zit toch geen btw? Hoe wil je dan belasting aftrekken? Of ben ik nou zo gek![]()
Bij mijn paard kreeg ik geen bonnetje met de BTW er op hoor
cp112 schreef:Ff opgezocht, paarden onder de 3 zit 6% btw op. Boven de 3 21%
Azmay schreef:cp112 schreef:Ff opgezocht, paarden onder de 3 zit 6% btw op. Boven de 3 21%
Maar dat werkt neem ik aan alleen als je een paard verkoopt als bedrijf zijnde?
Paarden die ik particulier of bij een grote fokkerij heb gekocht heb ik naar mijn weten toch geen btw over betaald dus terugvorderen van de belasting zou dan ook niet kunnen.
cp112 schreef:Ff opgezocht, paarden onder de 3 zit 6% btw op. Boven de 3 21%
Ingrid_92 schreef:Bedankt voor de info! Zou dat mogen, aanschaf van een paard opvoeren als aanloopkosten?
Hij is inderdaad voor zakelijk gebruik.
cp112 schreef:Azmay schreef:
Maar dat werkt neem ik aan alleen als je een paard verkoopt als bedrijf zijnde?
Paarden die ik particulier of bij een grote fokkerij heb gekocht heb ik naar mijn weten toch geen btw over betaald dus terugvorderen van de belasting zou dan ook niet kunnen.
Ja daar hebben we het hier over, aanschaf binnen bedrijf.
Als particulier betaal je die btw ook hoor. Dat betaal je overal over, nog op het brood bij de supermarkt. Alleen als bedrijf kan je die terugkrijgen. Particulieren niet.
degene die jou het paard verkoopt moet namelijk ook btw afdragen. Dus berekend dat door, of je nou particulier of zakelijk klant bent. Die btw zit er op.
verootjoo schreef:cp112 schreef:Ff opgezocht, paarden onder de 3 zit 6% btw op. Boven de 3 21%
Paarden gaan toch meestal gewoon zwart? Ik heb iig niks aan de belasting afgedragen van het paard dat ik verkocht heb. En ook de mensen van wie ik heb gekocht niet bij mijn weten.
Als je een paard bij een professionele stal koopt, betaal je vast wel btw.
cp112 schreef:Annikoe schreef:Maar op een dier zit toch geen btw? Hoe wil je dan belasting aftrekken? Of ben ik nou zo gek![]()
Bij mijn paard kreeg ik geen bonnetje met de BTW er op hoor
Je kan zo wel je winst drukken als je een paard zakelijk aanschaft. Dus zal je minder belasting hoeven te betalen.
Echter werkt dit naar mijn weet niet als je op moment van aanschaf nog niet besrijfsmatig bezig bent. Het kan zijn dat je het later nog kan omzetten. Dat moet je gewoon even met je boekhouder doornemen.