EFO, uit verzekering gegooid worden, en levensverzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

EFO, uit verzekering gegooid worden, en levensverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 08:32

Beetje vage titel...
Maar even in een notendop; Ik heb een nogal rampenplan als paard, waarvan ik kleine dokterskosten altijd zelf betaal en niet eens claim. Maar grote worden en speciale kolieken wel.
Nu heb ik vorig jaar na een ingediende behandeling een waarschuwingsbrief gehad betreft mijn "hoge claimgedrag".
Dit begrijp ik overigens volkomen, zeker als je kijkt naar wat ik per jaar betaal aan verzekering en wat ik per jaar claim. Dus dat is mijn vraag niet :+

Maar blijft deze waarschuwing eeuwig gelden? Ik claim nu al een jaar helemaal niks meer :')
En stel dat ik wel wat claim en ik wordt eruit geknikkerd... geldt dit alleen voor mijn ziektekosten verzekering, of ook voor de levensverzekering? (United is namelijk voor een flink bedrag verzekerd ivm zijn aankoopwaarde toen der tijd).
Want nu betaal ik premie voor jan met de korte achternaam, dus heb ik er ook niets aan :+
En zoals ik al zei begrijp ik de waarschuwing zeker, zeker als ik kijk naar alles wat zij de afgelopen jaren netjes hebben vergoed.
Dus ik ben echt wel tevreden met EFO, alleen ben ik een beetje bang voor zijn levensverzekering... anders zeg ik namelijk mijn ziektekosten gewoon op en betaal ik de kosten liever zelf.

(koliek operatie, extreme wonden, kliniek opnames, MRI, scans etc)

Ik zal het natuurlijk ook even aan de verzekering zelf vragen... maar ben door alle kleine lettertjes e.d. ook wel benieuwd naar echte ervaringen?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:05

Ik blijf het gelegaliseerde oplichterij vinden. Je mag niet veel claimen. Als je dat wel doet pleuren ze je eruit.
Ofwel: Als je meer claimt dan je betaald, gaan ze moeilijk doen. Dan is een eigen potje toch veel beter. Had je het afgelopen jaar geld overgehouden.

Je kan het het beste bij je verzekering zelf navragen. Zij weten het het beste.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:37

HorseTopShop schreef:
Ik blijf het gelegaliseerde oplichterij vinden. Je mag niet veel claimen. Als je dat wel doet pleuren ze je eruit.
Ofwel: Als je meer claimt dan je betaald, gaan ze moeilijk doen. Dan is een eigen potje toch veel beter. Had je het afgelopen jaar geld overgehouden.

Je kan het het beste bij je verzekering zelf navragen. Zij weten het het beste.

Amen echt. Ik heb ook mijn eigen paarden niet meer verzekerd. En ja ik heb er ook een rampenplan bij lopen. Het is gewoon realistisch blijven van wat draagbaar is en geneesbaar. En verder een grens trekken.

Mijn eigen ervaring met de EFO is niet positief, maar is ook al jaren geleden. Een merrie die ik daar verzekerd had, en dan alleen maar een levensverzekering, brak dr hoefbeen. Dus einde sportpaard (toendertijd) efo betaalde fijn niet uit want ik moest maar bewijzen dat het geweld buitenaf was en geen overbelasting. Niet te doen, en toen zijn dus al mijn paarden uit de verzekering gehaald.

Punt is elke verzekering is er alleen maar op uit winst te maken. Linksom of rechtsom. En als jou paard teveel gaat kosten, op een leeftijd komt dat de waarde minder wordt, ben je idd gewoon het haasje en wordt je uit de verzekering gegooid als je wat moet claimen. (zolang je niets claimt vinden zij het echt niet erg dat jij je bijdrage betaald).
Als ik jou verhaal zo lees, zit je echt op dat randje. Ik weet niet hoe oud je paard is, maar vanaf een bepaalde leeftijd gaan ze steeds moeilijker doen met welke behandeling kan en mag.
Er zijn meerdere topics over verzekeringen, niet alleen de efo, en ik meende daar te hebben gelezen dat 1 ook uit de ziektekosten geknikkert was maar paard nog wel in de levensverzekering mocht. Maar een duidelijk antwoord op je vraag kan je echt alleen maar de EFO geven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:16

Niet verzekeren. Niet voor dokterskosten in ieder geval. Dan alleen voor dood voor een bepaald bedrag.
Maar ook dat heb ik nooit gedaan. Verzekering kost bij paarden enorm veel en als je idd veel claimt dan word je eruit gegooid.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 13:33

Sorry maar ik vroeg niet om de mening over het eruit gooien zoals ik al in de OP schreef. :)
100 per jaar aan ziektekosten (grootste deel van het bedrag is je WA en levensverzekering) betalen en 10.000 claimen in 2 jaar... ja gek vindt ik dat niet.

Hij was verzekerd voor 20.000 dus zal nu rond de 15.000 zijn... dus de levensverzekering vindt ik het zekee wel waard.
Maar ik ga de efo even bellen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:40

ooit bij hippozorg verzekerd geweest, paard kostte 2750, in total 10.000 euro aan ziekte kosten geclaimd in 3 jaar tijd. Wel een waarschuwing gehad, maar nooit eruit gegooid.

Anoniem

Re: EFO, uit verzekering gegooid worden, en levensverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:42

Bij de meesten mag je inmiddels al niet meer dan een paar 1000 declareren. En als ze je claim gedrag te hoog vinden kunnen ze je er inderdaad uitgooien.... Dit geldt dan voor alle verzekeringen ziekte en levens.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:51

c_alsemgeest schreef:
Sorry maar ik vroeg niet om de mening over het eruit gooien zoals ik al in de OP schreef. :)
100 per jaar aan ziektekosten (grootste deel van het bedrag is je WA en levensverzekering) betalen en 10.000 claimen in 2 jaar... ja gek vindt ik dat niet.

Hij was verzekerd voor 20.000 dus zal nu rond de 15.000 zijn... dus de levensverzekering vindt ik het zekee wel waard.
Maar ik ga de efo even bellen.

Wat zeiden ze? Ik ben wel benieuwd

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:00

Zo'n waarschuwingsbrief is echt een waarschuwing. Jou volgende claim zijn ze verplicht uit te betalen. Het kan alleen gevolgen hebben voor na die tijd als je nog een keer claimt.

Het kan dus zijn dat als jij nu 1000 euro claimt voor een ongelukje ze zeggen. Oke die 1000 euro betalen we nu. Bij een volgende claim heb je een eigen risico van 500 euro. Of ze zeggen na deze claim van 1000 euro verzekeren we jou paard niet meer voor ziektekosten.

Is het 1 verzekering die zowel de ziekte kosten dekt als overlijden of zijn het 2 verschillende verzekeringen?

Als het laatste het geval is kunnen ze jou onmogelijk uit de overlijdensverzekering gooien.

En om nog even op de rest terug te komen. Eigenlijk is het heel goed dat ze dit soort brieven sturen. Tuurlijk is het voor sommige domme pech. Maar als we iedereen maar laten claimen blijven de premie's niet 100 euro per jaar zoals hier gezegd wordt. Het moet wel dragelijk blijven en daarom worden deze brieven verstuurd. Puur om te borgen dat je een aantrekkelijke premie kunt blijven bieden.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:04

Ik werk zelf bij een tussenpersoon en dit is bij iedere verzekeraar anders. Soms bij 3 schades in 5 jaar, soms bij 5 schades in 5 jaar etc etc. Maar uiteindelijk als je een tijd niet claimt begin je weer zogezegd op 0. Dus idd gewoon bij de verzekeraar navragen.

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:29

nou ben ik eigenlijk benieuwd...als je je paard voor 3000 euro verzekerd (na sterfte)...mag je dan ook voor bv een operatie voor meer dan 3000 claimen (per x dus) of zeggen ze dan, dat is het paard niet waard?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 21:01

Staat er los van kreeg ik te horen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 17:31

lindahertha schreef:
nou ben ik eigenlijk benieuwd...als je je paard voor 3000 euro verzekerd (na sterfte)...mag je dan ook voor bv een operatie voor meer dan 3000 claimen (per x dus) of zeggen ze dan, dat is het paard niet waard?

Bij mij was het destijds met de koliekoperatie van mijn paard zo dat ze maximaal het verzekerde bedrag per verzekeringsjaar uitbetaalden. Dus ik had in 1 jaar een peesblessure en in datzelfde verzekeringsjaar een koliekoperatie. Het paard was tot € 3.250,00 ( of zo) verzekerd. Ze hadden al een deel uitgekeerd door de peesblessure en toen hebben ze met de koliekoperatie dat nog betaald wat er over was van die € 3,250,00. De operatie kwam al met al op zo'n € 4.000,00 ( uit mijn hoofd), dus ik heb wel een deel zelf betaald, maar dat snap ik ook wel. Anders verzeker je een paard voor € 1.000,00 en claim je voor € 5.000,00 in een jaar...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:02

Nou... Ik heb 1 van de honden laten opereren aan een tumor in haar hoofd. Totale kosten waren 5400 euro. Ik heb 370 euro uitgekeerd gekregen. Bijna alles viel buiten de verzekering.
Stelletje oplichters.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:12

Vreemd verhaal. Je verzekert je voor ziektekosten van je paard, en vervolgens gaan ze zeuren dat je teveel claimt? Zo werkt het ethisch gezien niet, maar bij de witteboordencriminelen natuurlijk wel.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:49

Ik persoonlijk vind het niet gek dat je per verzekeringsjaar niet meer uitgekeerd krijgt dan waarvoor je je paard verzekerd hebt. Dat ze allerlei uitsluitingen hebben is erg vervelend, maar uiteindelijk heb ik met mijn vorige paard er toch echt voordeel aan gehad dat ze verzekerd was en ik ben er nooit uitgeknikkerd. Nu met Elvee heb ik een paar jaar niets gehad en wel premie betaald, maar voor je het weet heb je een hoge DA-rekening en ligt het weer anders. Ik heb momenteel gewoon geen mogelijkheid om een potje achter de hand te hebben, dus ik ben toch wel blij met mijn verzekering.
Volgens mij wordt er heel veel geclaimd ( logisch, paarden mankeren toch vaak iets), waardoor verzekeringen anders wel kunnen opdoeken als ze alles zouden vergoeden en daar hebben we ook niets aan. Je kan het naar mijn idee niet vergelijken met verzekeringen voor mensen omdat daar toch een hoge bijdrage van de overheid voor is.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:07

Ik heb ook al wel eens een brief van hippozorg gekregen dat ze mijn declaratiegedrag in de gaten zouden houden. Tja... moeten ze lekker doen! Ik declareer gewoon waar ik recht op heb, ik laat me niet bang maken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 07:46

Het verhaal heeft voor mij even een andere wending genomen... heb helaas mijn paard in moeten laten slapen door koliek die niet meer weg ging.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 07:51

Ach wat naar, veel sterkte met het verlies.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 07:54

Ja dank je... de vraag kwam bij mij op omdat de veearts was langs geweest voor de eerste koliek en het een jaar geleden was dat ik wat had ingediend. Maar ik had nooit verwacht dat het niet meer weg zou gaan en ik opeens zo'n rot beslissing moest nemen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:21

Oh, wat vreselijk! Heel veel sterkte met het verlies van je paard, koliek kan zo heftig verlopen...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 08:37

Ja klopt... al had ik bij hem niet meer verwacht dat de koliek hem.de das om zou doen.
Hier het hele verhaal in het in memoriam topic.
[MD] Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

En even weer ontopic.
Woensdag avond de inspecteur (gewone lijn was niet meer bereikbaar) gebeld om het inslapen door te geven. Exact een half uur erna.
Maar wat een zak zeg aan de telefoon :+ ik kan hier goed mee omgaan, maar wat een inlevingsloos portret... "waarom heb je niet eerder gebeld?" "Je had de eerste koliek al moeten melden!" Etc etc...

Deze beste man maar even haarfijn uitgelegd dat die wat mij betreft pas een grote waffel mocht hebben als hij Uni zijn dossier voor zijn snufferd had.
Meteen gebeld... nee sorry ik was met mijn paard bezig. En bij de eerste koliek?
Als ik bij elk koliekje van Uni had gaan bellen met ze hadden ze me ongeveer mijn eigen hotline mogen geven :') hij had zo vaak koliek... maar met een beetje colosan binnen enkele minuten weer helemaal weg. Dat het dit keer anders zou gaan lopen was na al die jaren niet te voorspellen.
En daarbij claimde ik al jaren geen kleine rekeningen meer... en het laatste jaar helemaal niks meer door de waarschuwing :+ dus ja... dan bel je ook niet zo snel.
Maargoed... de beste man aangegeven dat hij nu mijn gegevens heeft en weet wat er is. En dat ik binnen kantoortijden weer op zou bellen...

De dame die ik toen aan de lijn kreeg was 180graden anders.
Lief, begripvol en legde uit wat ik kon gaan regelen en wat zij gingen doen. Bood nog excuses aan voor het gesprek van ervoor :+
Dus zij heeft een hele hoop goed gemaakt voor mij :')

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:49

O ja, dat van te voren bellen herken ik wel van vroeger bij een verzekeringsmij ( Amev). die al jaren geleden van naam veranderd is. Daardoor kreeg ik destijds de kosten van het onderzoek in Utrecht niet vergoed. Die waren toen nog niet zo hoog als nu en Utrecht was toen nog de enige plek in Nederland ( met Emmeloord dat net was begonnen) waar "ingewikkelder" medische paardenzaken werden gedaan.
Gelukkig trof je overdag een aardiger persoon, dat maakt het allemaal net ietsje draaglijker. Ik ga zo je IM lezen hoor.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 09:11

Bij uni heb ik bijna nooit van tevoren kunnen bellen... hooguit tijdens :')
Omdat het over het algemeen altijd ernstige wonden waren die acuut behandeld moesten worden :+