Shetlander schuin in 1,5 paards?/Advies wat beste te kopen

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

IngridM

Shetlander schuin in 1,5 paards?/Advies wat beste te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-17 07:57

Ik ben begonnen met sparen voor eigen trailer, aangezien we steeds vaker weg willen.
Nu zal het sparen niet heel snel gaan dus ik kan me op mijn gemak oriƫnteren over wat voor ons het beste zal zijn.

Mijn wensen:
- ik wil graag een 1,5 paards zodat ik er ook eens een 'normaal' paard mee kan vervoeren.
- ik wil graag verlaagde borststangen sowieso (oude ook behouden voor het 'gewone' paard vervoeren
- HCA sulky wil ik in de punt, daar vastzetten met schot ervoor, schot moet ook weer opzij vastgezet kunnen worden, weer voor dat 'gewone' paard :-)

Overwegingen:
- mijn shet laadt niet graag, mogelijk heeft hij momenteel te veel ruimte in de 1,5 paards. Ik zit eraan te denken om iets te regelen zodat hij schuin naar achteren kan staan. Zou daar genoeg ruimte voor zijn in een 1,5 paards? Ik denk zelf van wel maar zie/hoor graag voorbeelden/ervaringen
- gewicht trailer niet zo'n probleem. Auto mag 1500 trekken en ik heb m'n E.
- Als je er van alles aan wilt verbouwen kom je denk ik automatisch uit op een houten trailer?

Hoor graag ervaringen/hoor graag tips.

Mocht ik in toekomst iets tegenkomen, waar kun je dan het beste laten checken op bodem/wanden/rot etc? Elke garage of ......... ?

IngridM

Re: Shetlander schuin in 1,5 paards?/Advies wat beste te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-17 08:54

Over het schuin laden; moeten ze dan schuin met hoofd naar punt/driehoek/naar voren staan of juist met hun hoofd schuin naar achteren/klep? Kan dan niet echt vinden

Jester_

Re: Shetlander schuin in 1,5 paards?/Advies wat beste te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:57

Ik zag laatst bij een menwedstrijd in een kleine ponytrailer 2 shets en hun wagen staan, dus dat moet passen. Deze stonden gewoon overdwars erin, dat ging prima (was wel erg krap vond ik maar met een gewone 1,5 moet dat vast lukken)

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie