Internationaal concours, papierwerk?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

paardenmiep

Internationaal concours, papierwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-17 10:37

Hoi allemaal!

Sinds kort werk ik voor mensen die vanuit Engeland zijn overgekomen naar Nederland met hun paarden, en nu wil mijn bazin graag volgende week op Hickstead starten met haar paarden.
Deze zijn in het bezit van een FEI paspoort, en ik ben er van op de hoogte dat we via de NVWA ook een gezondheidscertificaat moeten aanvragen.
Ik las echter ook iets over een transportverordening? Ze hebben zelf een vrachtwagen en de andere groom (ook Engels) heeft een vrachtwagenrijbewijs, moet zij dan een transportverordening aanvragen?

In het kort, ze hebben mij gevraagd om het papierwerk te regelen, maar ik heb dit werkelijk waar nog nóóit gedaan, dus ik zie door alle bomen het bos niet meer helemaal :') Kan iemand mij hierbij helpen? Of een bedrijf aanraden die al het papierwerk voor elkaar kan maken voor ons?

Alvast bedankt! :D

Bright Star Prix st Georges *\o/*

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:43

De chauffeur zal ook een certificaat verantwoord veevervoer moeten hebben of bedoel je dat met transportverordening?
Je werkt nl voor die mensen dus ben je commercieel bezig en heb je dat certificaat nodig.

Elisa2

Re: Internationaal concours, papierwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:53

Bel even met de KNHS, zij kunnen je precies uitleggen wat er nodig is.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

paardenmiep

Re: Internationaal concours, papierwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-17 12:38

Ha, ja dat zou je denken, maar de KNHS verwijst je door naar de NVWA, die je weer doorverwijst naar de website, welke echt een doolhof is.
Maar inmiddels met hulp van wat bekenden is het gelukt! :)

Bright Star Prix st Georges *\o/*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie