Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marije_jiplover schreef:Voor transport langer dan 8 uur is dit in ieder geval niet toegestaan, want dan moet elk dier in een individuele stand op de vrachtwagen staan.
Voor transport korter dan 8 uur is los wel toegestaan.
Jonge dieren die nog niet geleerd hebben om vast te staan en (semi)wilde paarden uit bv natuurgebieden worden los vervoerd, dat is in dergelijke gevallen veiliger dan ineens een halster om en aanbinden.
Cambiar schreef:om de prijs te drukken . Ja, jonge paarden lijkt me idd ook eventueel te doen, maar niet de merrie's van 8 en 11 jaar....die kunnen behoorlijk over de rooie gaan als ze opgesloten zitten!
Reden is dat ik nu zou moeten vertrekken, maar ik wil ervoor gaan werken om deftig vervoer te kunnen betalen. De tijd is er niet meer volgens die persoon. Toch, idee alleen al maakt me misselijk. Ik wil absoluut geen accidenten, meer nog, ik vind het absoluut onrespectvol to van dieren om ze aan zo'n risico bloot te stellen.
Is vastzetten niet verplicht in veewagen? Misschien morgen even naar paardenpunt bellen...
GDG schreef:Cambiar schreef:om de prijs te drukken . Ja, jonge paarden lijkt me idd ook eventueel te doen, maar niet de merrie's van 8 en 11 jaar....die kunnen behoorlijk over de rooie gaan als ze opgesloten zitten!
Reden is dat ik nu zou moeten vertrekken, maar ik wil ervoor gaan werken om deftig vervoer te kunnen betalen. De tijd is er niet meer volgens die persoon. Toch, idee alleen al maakt me misselijk. Ik wil absoluut geen accidenten, meer nog, ik vind het absoluut onrespectvol to van dieren om ze aan zo'n risico bloot te stellen.
Is vastzetten niet verplicht in veewagen? Misschien morgen even naar paardenpunt bellen...
Maar even hè, het doet er toch helemaal niet toe of het mag of niet? Jij wil het immers niet dus moet je het niet op die manier laten gebeuren. Maar voor degene waar jouw paarden nu staan doet het er (sec gezien) toch ook helemaal niet toe hoe jij jouw paarden terug vervoert? Hij wil ze blijkbaar weg hebben van zijn stalling, hoe jij dat doet en waar naartoe is bot gezegd niet zijn probleem, toch? Dat jij het geld nog niet hebt om ze te vervoeren is heel vervelend, maar is ook niet zijn probleem lijkt me. Ik denk dat daar ook een beetje de crux zit, het is jouw probleem maar je probeert hem ervan te overtuigen dat het ook het zijne is en daardoor focus je m.i. op het verkeerde.
Waren er andere afspraken en zou die persoon het vervoer terug op zich nemen? Dan heb je op zich natuurlijk een goed punt dat zijn vervoersoptie niet mag, maar dan kun je misschien het verschil bijleggen?
Wat zijn je opties verder nu? Je zit met je paarden in het buitenland begrijp ik en degene waar je ze stalt (en jij werkt?) wil dat je weggaat? Kun je een andere stalling regelen? Ander werk? Zodat je kunt sparen voor het vervoer?
Kun je het resterende bedrag lenen van iemand zodat je in België(?) weer aan de slag kunt en het terug kunt betalen?
.Cambiar schreef:Iemand stelde voor om mijn paarden in camion los te vervoeren om de prijs te drukken, maar ik ga hier absoluut niet mee akkoord...
Zijn trouwens Andalusiers, Lusitano's met redelijk veel bloed en karakter...
Mijn idee is dat hier accidenten mee kunnen gebeuren! Het antwoord hierop was sedolin, maar dat middel wil ik niet toedienen aan de ruinen/hengst wat betreft uitschachten bij het plassen.
Is het ook niet verplicht om paarden vast te zetten tijdens vervoer in camion?
Ik vind gans dat idee zo absurd en risicovol. Wat denken jullie hierover? Ik word nogal onder druk gezet, maar problemen en kwetsuren is allerlaatste wat ik wil riskeren!!! Zit hier echt heel erg mee verveeld...en kan absoluut niet geloven dat dit wettelijk geoorloofd is!
FarrahWild schreef:Cambiar schreef:Iemand stelde voor om mijn paarden in camion los te vervoeren om de prijs te drukken, maar ik ga hier absoluut niet mee akkoord...
Zijn trouwens Andalusiers, Lusitano's met redelijk veel bloed en karakter...
Mijn idee is dat hier accidenten mee kunnen gebeuren! Het antwoord hierop was sedolin, maar dat middel wil ik niet toedienen aan de ruinen/hengst wat betreft uitschachten bij het plassen.
Is het ook niet verplicht om paarden vast te zetten tijdens vervoer in camion?
Ik vind gans dat idee zo absurd en risicovol. Wat denken jullie hierover? Ik word nogal onder druk gezet, maar problemen en kwetsuren is allerlaatste wat ik wil riskeren!!! Zit hier echt heel erg mee verveeld...en kan absoluut niet geloven dat dit wettelijk geoorloofd is!
Ik vind het wel een beetje riskant want ik neem aan dat ze dan dus meet heel wat paarden samen los zitten en je kent je eigen dier maar niet dat van een ander... :/