Gebruiker wei weigert weg te gaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Gebruiker wei weigert weg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:07

Ik mest niet graag maar wil wel n aanhanger vol scheppen hier en t erbij doneren 10 paarden van 4 weken

Wel pure mest he is beter als met stro

Ziet er beter uit als er veel licht ;)

Klavertje5
Berichten: 11
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 23:34

Mijn man heeft haar heel erg duidelijk aangesproken op haar gedrag en daar is ze toch wel een beetje van geschrokken. De paarden blijken in de wei van een buurman te staan en ik vraag me af of die het überhaupt wel weet en goed vindt, maar goed, ik ben er nu af.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Gebruiker wei weigert weg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:11

Het zou me niets verbazen als ze dat niet eens gevraagd heeft of gezegd heeft dat t voor enkele weken is en hij daarna die zelfde donder krijgt
Arme man

horsezz578

Berichten: 135
Geregistreerd: 30-05-17

Re: Gebruiker wei weigert weg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:21

oh wat eend drama. Gelukkig is het allemaal goedgekomen!

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Gebruiker wei weigert weg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:35

Als je die man kent waar ze nu staat zou ik heel voorzichtig een waarschuwing geven, dan weet hij in elk geval wat voor vlees hij nu in de kuip heeft.

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 10:05

Slotje op je hek doen? Dan kan ze in elk geval niet ongevraagd terug komen met de paarden als ze van die buurman te horen krijgt dat ze daar ook moet ophoepelen :')

Klavertje5
Berichten: 11
Geregistreerd: 28-05-17

Re: Gebruiker wei weigert weg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 11:27

De buurman heeft gezegd dat het voor een paar dagen wel mocht heb ik gehoord. Hij kent haar goed en ik heb hem uitgebreid gewaarschuwd. We zullen zien...

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Gebruiker wei weigert weg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:47

Ben heel benieuwd... heb zo het vermoeden dat, dat ook nog wel een staartje gaat krijgen. Profiteur

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Gebruiker wei weigert weg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:00

Gewaarschuwd man telt voor 2, ben ook heel benieuwd.
Zij komt op mij over dat ze dat overal ophangt en dan zo lang mogelijk dat gaat proberen te rekken.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Gebruiker wei weigert weg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:07

Zou bij jou dan een groot slot erop doen als die er nog niet op zit. Anders staan ze over tijdje weer bij jou

Sansevieria
Berichten: 4204
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:21

genja schreef:
Zou bij jou dan een groot slot erop doen als die er nog niet op zit. Anders staan ze over tijdje weer bij jou


Idd, zorgen dat ze er bij jou in geen geval terug haar paarden kan dumpen!

Klavertje5
Berichten: 11
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 07:25

meggiemeg schreef:
Gewaarschuwd man telt voor 2, ben ook heel benieuwd.
Zij komt op mij over dat ze dat overal ophangt en dan zo lang mogelijk dat gaat proberen te rekken.

Exactement! Nu maar hopen dat mijn buurman dat door krijgt. (Als je denkt dat ik een goedzak ben dan heb je hem nog niet gezien)

Ze heeft trouwens wel de wei op haar manier opgeruimd. Kan beter, maar ze heeft nog tot as zaterdag om alles schoon op te leveren.

Horsa

Berichten: 379
Geregistreerd: 06-08-13

Re: Gebruiker wei weigert weg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:12

Maar nu vanuit haar optiek. Misschien heeft ze niet veel geld en houdt ze zielsveel van haar pony. Moet hij dan maar naar de slager?

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:19

Horsa schreef:
Maar nu vanuit haar optiek. Misschien heeft ze niet veel geld en houdt ze zielsveel van haar pony. Moet hij dan maar naar de slager?


Meen je dat nou? Dat is dan toch niet het probleem van een pensionhouder/wei verhuurder etc? Als je graag een pony wilt houden moet je daar de (financiële) middelen voor hebben, heb je dat niet (meer) ga je het gesprek aan om te kijken of er wellicht een regeling kan treffen of de pony gaat er uit.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:22

Horsa schreef:
Maar nu vanuit haar optiek. Misschien heeft ze niet veel geld en houdt ze zielsveel van haar pony. Moet hij dan maar naar de slager?


Er zijn andere opties dan de slager :roll: . Maar dan nog, stel dat je om wat voor reden dan ook net even onverwacht ontzettend krap zit. Dan ga je het gesprek aan. Dan leg je de situatie uit en vraag je iemand of die je wil en kan helpen. Dan laat je niet stomweg je paarden ergens staan.

Fijn dat ze weg is TS!

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:34

Horsa schreef:
Maar nu vanuit haar optiek. Misschien heeft ze niet veel geld en houdt ze zielsveel van haar pony. Moet hij dan maar naar de slager?


Ik de op staat dat het om paarden gaat, dus niet 1zielig setje hoor...

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:38

Horsa schreef:
Maar nu vanuit haar optiek. Misschien heeft ze niet veel geld en houdt ze zielsveel van haar pony. Moet hij dan maar naar de slager?


Oh, heb jij een weide voor mij? Ik heb ook niet heel veel centjus en een heule mooie zwarte hengst..... ah meneer please?? Ik houdt heel veel van me paarduh.....

Of zoiets?

Leuk zo'n paard van jezelf maar als je het niet kan betalen moet je er niet aan beginnen.
Heb je er al 1 en kom je in de financiële problemen dan moet je dat zelf oplossen
(lease, verhuur, verkoop, slacht). Niet een ander voor jouw karretje spannen.

TS, fijn dat ze bij jou weg is maar wel een dikke helaas dat waarschijnlijk het probleem zich dus nu verplaatst heeft naar de buurman.
Wel knap trouwens dat ze dat voor elkaar krijgt telkens, moet je haar nageven!

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:40

Horsa schreef:
Maar nu vanuit haar optiek. Misschien heeft ze niet veel geld en houdt ze zielsveel van haar pony. Moet hij dan maar naar de slager?

Ja :j aan haar de keuze of dat de slager is of gewoon de verkoop. Imo is zo'n dier sowieso beter af bij een ander persoon, als die ander wél geld heeft voor alle basics, en voor de dierenarts.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:46

Horsa schreef:
Maar nu vanuit haar optiek. Misschien heeft ze niet veel geld en houdt ze zielsveel van haar pony. Moet hij dan maar naar de slager?

Zeg kom effe! Voor niets gaat de zon op hoor! Als je het niet kan betalen moet je ervoor zorgen dat de pony én je omgeving daar geen last van hebben. Verkopen dus. Heel vervelend voor de eigenaar, maar wel de verstandige keuze.

En dat is dus anders dan gewoon maar je paarden ergens neerzetten en alle verzoeken om je paarden weg te halen doodleuk te negeren. Dan ben je iemand aan het uitbuiten en daar is geen enkel excuus voor, óók niet als je het zelf moeilijk hebt. (anders kun je ook tasjesdieven en zakkenrolles vrijwillig de inhoud van je portemonnee gaan aanbieden, bespaar je ze nog de moeite ook)

Klavertje5
Berichten: 11
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 11:55

Horsa schreef:
Maar nu vanuit haar optiek. Misschien heeft ze niet veel geld en houdt ze zielsveel van haar pony. Moet hij dan maar naar de slager?


Dan had ze me die situatie uit kunnen leggen en dan had ik dat begrepen. Ze heeft zich echter vanaf het begin erg arrogant opgesteld en er een rommeltje van gemaakt.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:05

Horsa schreef:
Maar nu vanuit haar optiek. Misschien heeft ze niet veel geld en houdt ze zielsveel van haar pony. Moet hij dan maar naar de slager?


Een situatie kan veranderen maar dan nog hoef je van je eigen probleem niet een probleem voor een ander te gaan maken. Een pony/paard is een aardige verantwoording. Kan je die niet meer dragen zal je naar een andere oplossing moeten zoeken hoe moeilijk dat soms ook zal zijn.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:06

Klavertje5 schreef:
Horsa schreef:
Maar nu vanuit haar optiek. Misschien heeft ze niet veel geld en houdt ze zielsveel van haar pony. Moet hij dan maar naar de slager?


Dan had ze me die situatie uit kunnen leggen en dan had ik dat begrepen. Ze heeft zich echter vanaf het begin erg arrogant opgesteld en er een rommeltje van gemaakt.


Dan heb je het erg lang volgehouden met zo één. Die was bij mij al vele malen eerder aan de beurt geweest.
Gratis staan en dan ook nog zo'n houding is echt een no go bij mij!

Klavertje5
Berichten: 11
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 05:46

meggiemeg schreef:
Dan heb je het erg lang volgehouden met zo één. Die was bij mij al vele malen eerder aan de beurt geweest.
Gratis staan en dan ook nog zo'n houding is echt een no go bij mij!


Heeft ook veel te lang geduurd. Het is echt een stapeling van kleine dingetjes geweest. En als je dan terug gaat denken deugde het van het begin af aan al niet. (Maar dat is achteraf)

Het schijnt trouwens dat de buurman haar ook al zat is, maar heb hem nog niet weer gesproken.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Gebruiker wei weigert weg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:00

Ja dat is vaak zo, de tijd vliegt en soms heb je andere dingen aan je hoofd die belangrijker zijn op dat moment.
Je buurman is dan al snel genezen van haar als ik je zo hoor. Heeft ze de wei inmiddels al helemaal netjes achter gelaten bij jou? Daarna snel een slot erop want ze zal brutaal genoeg zijn om ze weer bij jou op de wei te zetten denk ik.

Klavertje5
Berichten: 11
Geregistreerd: 28-05-17

Re: Gebruiker wei weigert weg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 16:14

Ik vrees dat ze het bij de buurman nog wel even zal rekken. De wei gaan we anders inrichten zodat ze ze niet meer terug kan zetten, al geloof ik nooit dat ze dat nu nog durft.