Wat mag ik met deze grond?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caresse07

Berichten: 9422
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:37

In principe mag je hier niks anders dan wat er nu op dit perceel staat.
Dat is waar de Gemeente toestemming voor heeft gegeven. Je mag echt niks bouwen op dit perceel.

Ik heb zelf een perceel gehad met dezelfde bestemming en ja je mag er paarden houden en als er stalling staat waar toestemming voor is mag dit blijven staan, maar je mag er waarschijnlijk niet eens verlichting plaatsen als dit er nog niet staat aangezien dit ook als bouwwerk gezien wordt. (niet de verlichting wel de paal waar de verlichting in hangt).

Als je het kunt gebruiken zoals het is prima, anders zou ik het niet doen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:18

Karin_deB schreef:
Ik heb even de makelaar gebeld.

De bestemming agrarisch zit er sinds 2012 op, de stalling staat er al langer op en mag van de gemeente.
Echter door de huidige bestemming mag er dus geen bak oid op gebouwd worden.
Particulier paarden houden mag wel.

Mbt eventueel een bak bouwen zou ik de gemeente nog kunnen bellen, misschien zit daar inderdaad een uitzondering op van als het vast hekwerk is mag het niet, een paal met lint bv weer wel.
Ik zou niet perse vast hekwerk hoeven, maar ik wil wel graag gedraineerd zodat ik er het hele jaar wat mee kan.

Ten eerste: ga niet uit van wat de makelaar zegt, dat is nauwelijks iets waard. Zoek het zelf tot op de bodem uit.
Ten tweede: wat is 'de stalling mag van de gemeente'? Het wordt gedoogd of er zit een vergunning op of het past binnen het bestemmingsplan? Is nogal een onderscheid en dat bepaald behoorlijk de waarde.