Nieuwe trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_suus19_

Nieuwe trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 11:42

Ik ben op zoek naar een nieuwe trailer.
Ik vind het zoeken alleen erg lastig, veel verschillende merken en een hoop dealers die geen specificaties online zetten. Om ze nu allemaal te gaan bellen.. Ik dacht misschien weet bokt het sneller :+

Eisen:
- 1,5 paards
- eigen gewicht max 580 kg
- prijs tot ongeveer 4000/4500€ excl BTW
- bij voorkeur aluminium bodem

Ik heb tot nu toe gevonden dat het merk Crownline (nooit van gehoord?) Een trailer verkoopt die aan mijn eisen voldoet, maar er moet toch nog wel meer zijn?

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:09

Totaal heb ik 5 keer een nieuwe trailer gekocht. Het belangrijkste verschil was voor mij het type chassis. De rijeigenschappen van trailers met torsieassen is minder dan die van een langsliggerchassis c.q. onafhankelijke vering. Houten bodem met vaste rubberen mat en trapwand bescherming en ik zie geen reden voor opties als aluminum bodem. Met het eigen gewicht wordt geknoeid. Het kenteken gewicht is regelmatig zonder zeiltje, reserve wiel, trap bescherming, rubber op laadklep, rubber op vloer, steunwiel. De door jou genoemde 580 kg lijkt mij kaal gewogen. Voorbeeld, een Blomert Singapore is netto 557 kg maar in de praktijk komt die globaal op 686 tot 700 kg.

_suus19_

Re: Nieuwe trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 12:50

Ik weet dat het meestal kaal gewogen is, Maar als de een daar op 540 uitkomt en de ander zet er 680 neer, neem ik aan dat die 680 ook kaal gewogen is en uiteindelijk dus op meer uit komt.

Ik heb momenteel in trailer in bruikleen met een houten bodem met vast rubber eroverheen, maar je krijgt na een aantal jaar toch slijtage en zo komt er vocht tussen de kieren van het rubber en gaat het hout toch rotten.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 08:20

Crowline is geen merk, dat is een XX-Trail waaraan de betreffende dealer zelf de naam 'Crowline' heeft gegeven...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 08:51

Ik heb zelf een humbaur tweepaardstrailer waar ik erg tevreden over ben.
Ik heb die tweedehands gekocht, en die was toen twee jaar oud, aluminium bodem, rubber op laadklep en bodem, trapbescherming, houten wanden, deurtje rechtsvoor en 2 extra lange stangen voor mijn trekpaarden. Net en stevig tussenschot. Leeg ligt die niet helemaal fijn maar zeker goed doenbaar, eenmaal er iets opstaat rijdt die super. Staat ondertussen al drie jaar bij mij, altijd buiten, en behalve wat roest aan het steunwiel ziet die er nog super uit.

Als ik het budget zou hebben en een nieuwe trailer kopen zou ik kiezen voor fautras of ifor williams.

Deze komt net iets boven je budget, maar is kwa kwaliteit en wegligging super (vriendin van me heeft een iets oudere tweepaards ifor, ondanks dat hij al een aantal jaar oud is (jaar of 8 dacht ik?) ziet die er nog super uit, stevig en robuust, en heel interessant omdat je hem zowel volledig kan dicht maken rondom door de vaste panelen, alsook de achterkant open laten, klep boven de vooruitlader openzetten op locatie, zelfs de vooruitlader zelf, etc.
http://www.wieldraaijeraanhangwagens.nl ... b403-blauw

voor 1000 euro extra heb je trouwens de 2 paardsversie
http://www.wieldraaijeraanhangwagens.nl ... /hb506-wit

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 15:18

Bedankt voor de tip elegance.

Duhelo ik vind de ifor williams ook erg mooie trailers inderdaad.
Maar het gewicht is echt een harde eis voor ons. Daarom ook een 1,5 paards en geen 2 paards. Wij hebben op dit moment een erg fijne 2 paards, maar we zijn verhuisd en we moeten nu een vrij steile onverharde helling over om het erf af te komen. De auto krijgt het bijna niet voor elkaar (onze trailer weegt bijna 900 kg leeg), zeker niet als het flink geregend heeft. M'n ouders hebben nu een 4wheel drive aangeschaft hiervoor (de andere auto gaat weg) maar die kan iets minder trekken. Omdat we toch een paar honderd kilo speling willen houden zoeken we een lichte trailer.

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:24

http://www.weijer.nl/NL/producten/paardentrailers.html

Wij hebben een vol aluminium 1,5 paards Weijer Traveller, deze is leeg op kenteken 618 kg.
De weegbrug gaf 700kg aan.
Veranderingen tov de standaard uitvoering zijn alu bodem en opbouw, zwaar neuswiel, 1600kg assen ipv 1300kg, rubber trapbescherming en een losse rubbermat ipv gietvloer.
In overleg kunnen ze zo ongeveer elke uitvoering voor je maken die je wenst.