Hoe zit dat met.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Westerntrail

Hoe zit dat met.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 14:19

Verzekeringen.

Misschien een beetje vreemde titel.

Hier even mijn vraag.

Binnenkort ga ik samen met stalgenootjes een weekendje weg met de paarden.
Nu is het zo dat de pensionhouder ons wel wil brengen, hij heeft een 2paardstrailer en brengt mijn paard samen met paard van stalgenootje weg.
Uiteraard tegen betaling.
Ze gaan met zijn tweeen inde trailer en kunnen het goed met elkaar vinden.

Nu is het zo dat mijn paard nogal eens wat spastisch kan doen in een 2 paardstrailer.
Stel mijn paard sloopt onderweg wat in de trailer, hoe zit dat dan met de verzekering?

Kan dit uit de WA verzekering?

Ik hoop dat er hier wat Bokkers zitten die mijn vraag kunnen beantwoorden.

Anoniem

Re: Hoe zit dat met.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:24

Dat kan er onder vallen. Maar het gebeurt ook wel eens dat ze niet uitkeren omdat het een risico is die jezelf genomen hebt wetende dat het niet goed kan gaan.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:30

ik zou hier heel simpel contact over opnemen met je tussenpersoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:38

Zou het zeker vooraf navragen bij je verzekering. Vooral omdat er in feite sprake is van huur. Dan komen de regels ineens heel anders te liggen dan als het om een vriendendienst of lenen van een trailer zou gaan.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:45

Voor je het gaat navragen bij je verzekering, eerst even over hebben met de pensionhouder.
Verhuren of vriendendienst met kadootje zijn wettelijk heel verschillend.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 07:52

Ik zal het er even met de pensionhouder over hebben, aangezien mijn tussenpersoon zegt dat de trailer gewoon verzekerd is.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:44

Vraag het voor de zekerheid na, maar zodra de trailer rijdt valt het niet meer onder de WA verzekering maar onder de verzekering van het trekkend voertuig. Die vergoed geen schade aangericht door een paard, alleen als de trailer zelf schade aanricht.

Ik heb recentelijk meegemaakt dat een paard flinke schade aan de trailer heeft toegebracht.
Voertuigverzekering keert niets uit, WA ook niet omdat het een rijdende combinatie was en onder de voertuigverzekering valt.

Je kan wel de trailer all-risk verzekeren tegen schade en diefstal, kost rond de €70 per jaar en dan is de schade wel verzekerd.