Groot en klein paard vervoeren ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yutah

Groot en klein paard vervoeren ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 22:38

Hoi aan allen ...

Heb jullie advies nodig .. Ik heb een trailer Oblic 2 ( staan paarden diagonaal in ) waarin ik morgen het nieuwe paard van mijn dochter ga moeten laden en tevens mijn paardje .
Nu twijfel ik over welk paard eerst in de trailer moet ? Logisch gezien is het altijd dat het zwaarste paard van achter staat in de trailer . Maar aangezien het paard van mijn dochter nog nooit vanachter in de trailer heeft gestaan en ook een zeer groot paard is stel ik mij de vraag als ik haar als eerste inlaad de wagen niet gaat omhoog gaan met de voorste wielen ? Een andere reden is ook dat ik haar als eerste wil inladen omdat bij het uitladen ze zich niet zou opjagen als ik met mijn paard uitga .. ze heeft nogal de neiging om in paniek te geraken als haar vriendje weg gaat ..
Ik kijk uit naar jullie adviezen en ervaringen
Groetjes

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:57

yutah schreef:
Hoi aan allen ...

Heb jullie advies nodig .. Ik heb een trailer Oblic 2 ( staan paarden diagonaal in ) waarin ik morgen het nieuwe paard van mijn dochter ga moeten laden en tevens mijn paardje .
Nu twijfel ik over welk paard eerst in de trailer moet ? Logisch gezien is het altijd dat het zwaarste paard van achter staat in de trailer . Maar aangezien het paard van mijn dochter nog nooit vanachter in de trailer heeft gestaan en ook een zeer groot paard is stel ik mij de vraag als ik haar als eerste inlaad de wagen niet gaat omhoog gaan met de voorste wielen ? Een andere reden is ook dat ik haar als eerste wil inladen omdat bij het uitladen ze zich niet zou opjagen als ik met mijn paard uitga .. ze heeft nogal de neiging om in paniek te geraken als haar vriendje weg gaat ..
Ik kijk uit naar jullie adviezen en ervaringen
Groetjes

Ik begrijp niet helemaal wat je met dit stukje bedoeld, maar kan je trailer aan de achterkant helemaal afgesloten worden? Dit helpt bij ons namelijk wel, omdat ze dan niet zien wat er achter gebeurd en ze minder zouden schrikken van verkeer van achteren.

Misschien heb je hier iets aan?

yutah

Re: Groot en klein paard vervoeren ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 23:24

Ik bedoel vooral .. als ik het grootste en zwaarste paard vanvoor zet .. gaat mijn wagen dan niet omhoog gaan met de wielen vanvoor ? .. Klinkt was gek misschien maar ik maak mij daar zorgen over :/

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 23:26

Heb je 1 of 2 assen onder je trailer?

yutah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 00:45

yutah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 00:59

Afbeelding

yutah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 01:18

Heb het gevonden .. trailer heeft 2 assen :-)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 03:15

Ik zie het ja. Denk dat je dan om het kiepen bij in/uitladen je niet heel druk hoeft te maken.

Als ik jou was zou ik me in de eerste plaats laten leiden door wat voor de karakters/het gedrag de handigste volgorde is om te laden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:47

Ik zou wel rekening houden met de maximale kogeldruk die je auto mag hebben. Die zal wel hoger worden met het zwaarste paard voorin.

En met té veel kogeldruk rijden is niet lekker, dat maakt de combi instabiel.

yutah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 09:40

Super .. dank je wel voor het advies :-)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:30

Ibbel schreef:
Ik zou wel rekening houden met de maximale kogeldruk die je auto mag hebben. Die zal wel hoger worden met het zwaarste paard voorin.

En met té veel kogeldruk rijden is niet lekker, dat maakt de combi instabiel.

Hij hangt vooral 'in z'n kont' maar andersom is ook zéker niet aan te bevelen!
Met te weinig is nl. veel gevaarlijker. Te weinig druk op je achterwielen maakt je auto stuurloos!
Hoe groot is het verschil?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:33

sflj schreef:
Hij hangt vooral 'in z'n kont' maar andersom is ook zéker niet aan te bevelen!
Met te weinig is nl. veel gevaarlijker. Te weinig druk op je achterwielen maakt je auto stuurloos!
Hoe groot is het verschil?

Nee, juist bij te veel, dan worden je voorwielen opgeteld.
Met (veel) te weinig heb je een grotere kans op slingeren van de trailer, maar een dubbelasser doet dat gelukkig een stuk minder dan een enkelasser.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:39

Hoe is het gegaan ....

De Oblic 2 lijkt me echt een fijne trailer, maar ben nog niet verder gekomen met oriënteren als de verkopende trailer bedrijven die niet in de buurt zitten. :o
Dus wel benieuwd hoe de trailer bevalt en wat minder is...

Groet Karin.