Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
yutah schreef:Hoi aan allen ...
Heb jullie advies nodig .. Ik heb een trailer Oblic 2 ( staan paarden diagonaal in ) waarin ik morgen het nieuwe paard van mijn dochter ga moeten laden en tevens mijn paardje .
Nu twijfel ik over welk paard eerst in de trailer moet ? Logisch gezien is het altijd dat het zwaarste paard van achter staat in de trailer . Maar aangezien het paard van mijn dochter nog nooit vanachter in de trailer heeft gestaan en ook een zeer groot paard is stel ik mij de vraag als ik haar als eerste inlaad de wagen niet gaat omhoog gaan met de voorste wielen ? Een andere reden is ook dat ik haar als eerste wil inladen omdat bij het uitladen ze zich niet zou opjagen als ik met mijn paard uitga .. ze heeft nogal de neiging om in paniek te geraken als haar vriendje weg gaat ..
Ik kijk uit naar jullie adviezen en ervaringen
Groetjes
daar vraag je me iets ...
Ibbel schreef:Ik zou wel rekening houden met de maximale kogeldruk die je auto mag hebben. Die zal wel hoger worden met het zwaarste paard voorin.
En met té veel kogeldruk rijden is niet lekker, dat maakt de combi instabiel.
sflj schreef:Hij hangt vooral 'in z'n kont' maar andersom is ook zéker niet aan te bevelen!
Met te weinig is nl. veel gevaarlijker. Te weinig druk op je achterwielen maakt je auto stuurloos!
Hoe groot is het verschil?